Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Dit vind ik nou een mooie reactie , van uit een forum van het verticale transport
Op radio 1 en 3 gaf een verslaggever vanmorgen een prachtige reactie op dit gespeculeer door de 'specialisten'. Hij vergeleek dit met een verbouwing aan je eigen huis; waarbij een aannemer komt kijken om het werk te beoordelen. Het eerste wat er meestal gezegd wordt is: "dit zou ik zelf nooit zo gebouwd hebben", of "ik had dat nooit zo gedaan".
De beste stuurlui stonden ook deze keer letterlijk aan wal - jammer dat deze 'specialisten' hun eigen vermoedens als feiten durven uit te spreken in een nieuwsuitzending.
(Neem de uitspraak dat de 400-tonner te snel zwenkt, waardoor er te weinig tijd is om het ponton te ballasten; dit wordt verteld alsof er bewust is gezwenkt. Velen onder ons vermoeden juist dat het komt doordat het ponton kapseist en de kraan ongecontroleerd zwenkt. Toch heeft heel Nederland -en de rest van de wereld- de eerste mening uit de mond van een 'specialist' gehoord. Ik ben benieuwd wat er over een half jaar in de rapporten staat en of de specialisten dan ook de ballen hebben om openlijk op hun grove beschuldigingen terug te komen.)
Koen
Op radio 1 en 3 gaf een verslaggever vanmorgen een prachtige reactie op dit gespeculeer door de 'specialisten'. Hij vergeleek dit met een verbouwing aan je eigen huis; waarbij een aannemer komt kijken om het werk te beoordelen. Het eerste wat er meestal gezegd wordt is: "dit zou ik zelf nooit zo gebouwd hebben", of "ik had dat nooit zo gedaan".
De beste stuurlui stonden ook deze keer letterlijk aan wal - jammer dat deze 'specialisten' hun eigen vermoedens als feiten durven uit te spreken in een nieuwsuitzending.
(Neem de uitspraak dat de 400-tonner te snel zwenkt, waardoor er te weinig tijd is om het ponton te ballasten; dit wordt verteld alsof er bewust is gezwenkt. Velen onder ons vermoeden juist dat het komt doordat het ponton kapseist en de kraan ongecontroleerd zwenkt. Toch heeft heel Nederland -en de rest van de wereld- de eerste mening uit de mond van een 'specialist' gehoord. Ik ben benieuwd wat er over een half jaar in de rapporten staat en of de specialisten dan ook de ballen hebben om openlijk op hun grove beschuldigingen terug te komen.)
Koen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
De vette letters zijn van mij. Deze quote is uit website van de gemeente Alphen gekopieerd.Bij het nemen van het besluit om de bestaande brug te vervangen, heeft de raad specifieke aandacht gevraagd voor een logische wandelstructuur, een geïntegreerde aanbesteding, een goede risicobeheersing en tevens is gevraagd om een second opinion uit te voeren op de gedane variantenstudie. Wat de gemeenteraad ook van belang acht, is dat de voorbereiding in overleg met de direct omwonenden wordt gedaan.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Volgens het Journaal zijn er te weinig stageplaatsen voor studenten van de Maritieme Academies (zo heten zeevaartscholen tegenwoordig geloof ik). Het aantal aanmeldingen lag dit jaar 60% hoger. Eindelijk eens goed nieuws voor de Nederlandse scheepvaart?
(voorheen deventer05)
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Een deel van het verbrede Suezkanaal is geopend. Het betreft een stuk van 72 km dat verbreed werd tot 400 meter en uitgebaggerd tot een diepte van 24 meter en dat minder bochten heeft. Schepen kunnen elkaar passeren wat een snellere doorvoer geeft. Je zou dan de rest ook moeten aanpassen anders is het toch nog wachten geblazen maar daar lees ik niets over.
Mensen die op de plek van de uitbreiding van het Suezkanaal woonden, werden zonder vergoeding uit hun huis gezet en dat terwijl het karwei 8.2 miljard dollar kostte maar dan moet je misschien juist op de kleintjes letten.
Voor het Rotterdamse Van Oord was de aanleg een unieke megaklus waarbij het ging om 200 miljoen kubieke meter die binnen een jaar gebaggerd moesten worden.
Het is in feite een prestigeproject van de Egyptische president Sisi dat kost wat kost uitgevoerd moest worden zonder een degelijke haalbaarheidsstudie op te stellen. Uit de losse hand zeg maar. Hiermee zou ook het internationale aanzien en het zelfvertrouwen van het Egyptische volk vergroot worden. Aan de andere kant zou het noodzakelijk zijn om aan de concurrentie van het Panamakanaal het hoofd te kunnen bieden.
Met de 'W. Alton Jones' in 1956 in het Suezkanaal. Rechts één van de Reporting Stations. Zo te zien lijkt het kanaal in die tijd niet echt smal.
Mensen die op de plek van de uitbreiding van het Suezkanaal woonden, werden zonder vergoeding uit hun huis gezet en dat terwijl het karwei 8.2 miljard dollar kostte maar dan moet je misschien juist op de kleintjes letten.
Voor het Rotterdamse Van Oord was de aanleg een unieke megaklus waarbij het ging om 200 miljoen kubieke meter die binnen een jaar gebaggerd moesten worden.
Het is in feite een prestigeproject van de Egyptische president Sisi dat kost wat kost uitgevoerd moest worden zonder een degelijke haalbaarheidsstudie op te stellen. Uit de losse hand zeg maar. Hiermee zou ook het internationale aanzien en het zelfvertrouwen van het Egyptische volk vergroot worden. Aan de andere kant zou het noodzakelijk zijn om aan de concurrentie van het Panamakanaal het hoofd te kunnen bieden.
Met de 'W. Alton Jones' in 1956 in het Suezkanaal. Rechts één van de Reporting Stations. Zo te zien lijkt het kanaal in die tijd niet echt smal.
- Bijlagen
-
- 'W. Alton Jones' 1956.
- image.jpg (8.95 KiB) 4780 keer bekeken
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
IJssel afgesloten door vastgelopen schip
VANDAAG, 16:54BINNENLAND
Het Belgische vrachtschip de 'BOEKANIER' dat de IJssel blokkeert.
De IJssel en het Twentekanaal zijn tot zeker 22.00 uur gestremd voor alle scheepvaart. In de buurt van Eefde blokkeert een binnenvaartschip de doorgang op de IJssel.
Het schip is aan de grond gelopen. Aan beide kanten liggen veel boten en schepen te wachten, zegt ooggetuige Henri Kruithof, die er zelf ook ligt te dobberen.
Het vrachtschip wilde vanaf de IJssel het Twentekanaal opvaren, maar moest uitwijken voor een plezierboot en liep toen aan de grond.
Twee sleepboten.
Het Belgische schip heeft 1400 ton staaldraad aan boord. Omdat het zo zwaar is, zijn voor de berging twee sleepboten opgeroepen, maar volgens Rijkswaterstaat duurt het tot ongeveer 20.00 uur voordat die bij Eefde zijn.
Het lostrekken en wegslepen van het vrachtschip zal naar verwachting twee uur duren.
Bron: NOS-nieuws
VANDAAG, 16:54BINNENLAND
Het Belgische vrachtschip de 'BOEKANIER' dat de IJssel blokkeert.
De IJssel en het Twentekanaal zijn tot zeker 22.00 uur gestremd voor alle scheepvaart. In de buurt van Eefde blokkeert een binnenvaartschip de doorgang op de IJssel.
Het schip is aan de grond gelopen. Aan beide kanten liggen veel boten en schepen te wachten, zegt ooggetuige Henri Kruithof, die er zelf ook ligt te dobberen.
Het vrachtschip wilde vanaf de IJssel het Twentekanaal opvaren, maar moest uitwijken voor een plezierboot en liep toen aan de grond.
Twee sleepboten.
Het Belgische schip heeft 1400 ton staaldraad aan boord. Omdat het zo zwaar is, zijn voor de berging twee sleepboten opgeroepen, maar volgens Rijkswaterstaat duurt het tot ongeveer 20.00 uur voordat die bij Eefde zijn.
Het lostrekken en wegslepen van het vrachtschip zal naar verwachting twee uur duren.
Bron: NOS-nieuws
Eat your pie, before you die !
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Wel wat sneu voor Thecla.
Ze heeft nog zo belangeloos een plekje vrij gemaakt in Hasselt voor het aanpassen van het vrachtschip Ambulant (EU 3030026) t.b.v. de stichting "Schipper mag ik ook eens varen" uit Zwolle.
Bijgaand 2 pagina's uit de folder. Groet, Paul G.
Ze heeft nog zo belangeloos een plekje vrij gemaakt in Hasselt voor het aanpassen van het vrachtschip Ambulant (EU 3030026) t.b.v. de stichting "Schipper mag ik ook eens varen" uit Zwolle.
Bijgaand 2 pagina's uit de folder. Groet, Paul G.
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Vanwege dit bericht op G captain:
http://gcaptain.com/drillship-built-as- ... eq82ngx9yY
Eens even verder gegoocheld en kwam ik tot mijn niet geringe verbazing dit tegen:
http://www.hnsa.org/resources/manuals-d ... ification/
Complete beschrijving inclusief algemeen plan en uitgebreide info over de hef installaties. Ik kende het verhaal, de betrokkenheid van Howard Hughes maar had niet verwacht dat er zo in detail info was te vinden op het net van deze uiterst geheime operatie
Prachtig om al die "engineering milestones" te zien. 7000 ton op 3000 mtr deining gecompenseerd lichten op DP anno 1975, petje af.
Veel kijk en leesplezier!
M.v.g.
Wim
http://gcaptain.com/drillship-built-as- ... eq82ngx9yY
Eens even verder gegoocheld en kwam ik tot mijn niet geringe verbazing dit tegen:
http://www.hnsa.org/resources/manuals-d ... ification/
Complete beschrijving inclusief algemeen plan en uitgebreide info over de hef installaties. Ik kende het verhaal, de betrokkenheid van Howard Hughes maar had niet verwacht dat er zo in detail info was te vinden op het net van deze uiterst geheime operatie
Prachtig om al die "engineering milestones" te zien. 7000 ton op 3000 mtr deining gecompenseerd lichten op DP anno 1975, petje af.
Veel kijk en leesplezier!
M.v.g.
Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
60% is (erg dik) overdreven, maar er komen inderdaad meer en meer scholieren op stage.Hanseaat schreef:Volgens het Journaal zijn er te weinig stageplaatsen voor studenten van de Maritieme Academies (zo heten zeevaartscholen tegenwoordig geloof ik). Het aantal aanmeldingen lag dit jaar 60% hoger. Eindelijk eens goed nieuws voor de Nederlandse scheepvaart?
Anderzijds nemen de stageplaatsen juist af (oa door veranderde regelgeving mbt 2 personen in één hut, gebruik hospitaal, etc)
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Maar Roest Rust niet.