Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

er is verder niets te vinden onder welke klasse en of instantie het schip voer.
Ze was, nadat ze DNV-GL had verlaten, ingeschreven bij het Hellenic Register of Shipping, dus die hebben destijds certificaten afgegeven. Maar zoek je in het register van HRS, dan kom je hem niet tegen. Dat register is HIER als pdf te downloaden.
Vreemde zaken allemaal. Er werd geroepen dat de minister van Scheepvaart onmiddellijk moest aftreden, maar dat heeft hij niet gedaan. :|
De stranden zijn intussen weer schoon, maar het wrak lekt nog steeds.
Hij had de troep die hij in had, geladen bij in distilleerderij niet ver van Piraeus en was daar vetrokken met maar twee van de elf bemanningsleden aan boord. Die andere negen wilden zeker niet meer mee... Hoe is het in godsnaam allemaal mogelijk.

Voor een drone-video van de troep, klik HIER. Rechts vind je er dan nog twee van de opruimingswerkzaamheden.
----------------------

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

Wellicht wisten ze dat het ding ging afborrelen ? Dat is vaker vertoond.
Een ander ruimt de rommel op, eigenaar onvindbaar of failliet en met een beetje mazzel betaalt een of andere verzekering nog wat uit.
Enfin het scheepje had lang genoeg gevaren.
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Fluks »

Zou het een gevalletje zijn van:In de brand,uit de brand? Groet,Arie.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Vreemde zaken allemaal.................... Die andere negen wilden zeker niet meer mee... Hoe is het in godsnaam allemaal mogelijk.

When in Rome.........DO as " The Athenians" :roll:
Die " andere negen" waren dus goed ge-informeerd en de twee a/b kregen een leuke vergoeding! :lol:
Ik durf er een mooi flessie "Monkey Shoulder" onder te verwedden dat dit scheepje sinds het " DNV had verlaten" ( IK lees dat dan als...door DNV uit de Classe werd gezet met notitie " Class suspended of withdrawn"- met een goie kans dat de eigenaar TOENdertijd de DNV surveyor om wilde kopen!!) nooit meer een erkend en/of geldig en/of niet vervalst en/of niet omgekocht Certificaat heeft gehad en al die tijd al of niet vrolijk- inklusief de 10 door DNV geregistreerde mankementen- door de Griekse Archipel heeft gevaaaarn! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------Afbeelding

De stinkende troep uit die AGIA ZONI II die de prachtige stranden aan de zuidkant van Athene en van het zo populaire eiland Salamina - zo populair omdat het vlakbij Athene ligt -vervuilde, was niet zomaar olie. Het zit vol met chemische rotzooi en was duidelijk bedoeld om ergens te worden vermengd met bunkers of huisbrandolie. Dat is allemaal onderdeel van de enorme brandstofsmokkel hier in Griekenland die de staat meer dan een miljard per jaar aan gemiste belastinginkomsten kost. Dat lijkt een niet uit te roeien kwaad, waarschijnlijk omdat er nogal wat mensen zijn die er iets aan zouden kunnen doen, maar dat helemaal niet willen omdat ze er zelf een mooie cent door bijverdienen. Voor dat werk heb je tankertjes nodig zoals die AGIA ZONI.

Of zoals de LASSEA - hierboven - die bezig was om in het kader van de opruimingswerkzaamheden het restant van de lading uit het wrak te pompen. Totdat de douane eens kwam kijken wat hij zoal nog meer voor lading aan boord had. Toen bleek hij die lading niet te kunnen verantwoorden. Het was gesmokkelde brandstof. Kapitein en hoofdmachinist in het cachot en het schip in beslag genomen. Dat schiet dus lekker op. Intussen zijn er twee andere tankertjes aan het werk. Maar na zo'n arrestatie van twee man hoor je dan verder nooit meer iets van. Ik denk niet dat ze erg lang in het hok zullen zetten.

Die LASSEA is de vroeger Duitse CHEMTRANS ARCTURUS, in 1975 bij Brand in Oldenburg gebouwd en in 1980 verkocht aan Broere waar ze twintig voer als ENGELINA BROERE. In 2000 verkocht. Zie Miramar. In 2012 werd het de LASSEA.

------------Afbeelding

En zo klooien ze hier maar verder. Het zal nooit veranderen. Dat het drie dagen duurde voordat er iets aan de vervuiling werd gedaan, kwam volgens de minsister van Scheepvaart, Panayiotis Kouroublis, omdat de Kustwacht te traag reageerde. Hij had de EMSA - het European Maritime Safety Agency - om hulp gevraagd, maar die hadden geen schip beschikbaar. De EMSA zei desgevraagd tegen het Griekse televisiestation SKAI dat ze in de Middellandse Zee doorlopend 16 schepen stand bye hadden om olierampen te bestrijden, maar geen verzoek van de Griekse overheid hadden gekregen. :roll:
De oppositie brult om het aftreden van de minister...
“What I am accusing you of is underestimating the problem,” Mitsotakis said, and called on the minister to quit. Kouroublis blamed the slow response on the Hellenic Coast Guard and declared, “I will never resign,” prompting cries of protest from the opposition benches in the House.
------------------------
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

Theo, het is wellicht een troostende gedachte dat niet slechts Grieken met die brandstoffraude actief zijn, hier in de Nederlandse havens wordt sinds enige dagen extra gecontroleerd op bijmengen van vreemde stoffen in brandstof. Ook op binnenvaarttankers!
Waarom zouden slechts Grieken dat doen? Zoiets wordt overal gedaan waar er goed geld mee te verdienen is vrees ik.

Mijn nieuwe buurman die een schildersbedrijf heeft stookte elke dag een mooi vreugdevuur in een oud olievat, nu heb ik geen bezwaar tegen vreugde- vuren, maar als er dikke vette zwarte rook afkomt die je de adem beneemt ga je toch vragen stellen.
Meneer stookte verfrestanten en verdunningsresten op, omdat afvoer geld kost.
Het is wel grappig omdat op rekeningen tegenwoordig staat: "milieutoeslag".
"Zo komt splinter door de winter" zei mijn grootmoeder al als ze het met een of ander niet zo nauw nam, maar die was niet kapitaalkrachtig :wink:
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door ArieE »

Heren,
Een schilder bij ons in het dorp loste het anders op: Hij zette de halflege verfpotten net zolang open, tot de verf ingedroogd was.
Als droge verf kon hij het gratis afvoeren.
Groeten Arie
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

En zo klooien ze hier maar verder. Het zal nooit veranderen.etc.
Theodorus, je ziet maar weer, je maakt je zorgen om niks op je ouwe dag......gewoon door gaan met kroketten bakken man....zie hieronder, aldus ergens gelezen ! " THE Government" gaat zich er nu mee bemoeien, DUS worden alle problemen nu snel opgelost :roll: "ZE" waren ook even druk met wat andere zaakies, maar NU is het dus afgelopen met dat gesodemieter!! :mrgreen:
Further, the government is promising urgent inspections of scores of small coastal tankers. The Shipping Ministry said the unscheduled checks will affect Greek-flagged fuel tankers plying domestic waters, which are usually older and less stringently monitored than international shipping
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Port of Rotterdam plans new multifuel bunker station at Dordrecht for the refuelling of LNG and other cleaner fuels

The Port of Rotterdam wants to realise a new multifuel bunker station for the refueling of LNG and other cleaner fuels. Krabbegors/Duivelseiland at Dordrecht Inland Seaport has been designated as the location for this bunker station. Port of Rotterdam and PitPoint.LNG signed a letter of intent to jointly further investigate the realisation of such a multifuel bunker station.
lng.jpg
lng.jpg (63.61 KiB) 4967 keer bekeken
“The realisation of a multifuel bunker station reflects the Port of Rotterdam’s commitment to play a pioneering role, as the administrator of the biggest port in Europe, in energy transition within Europe. In this way, we will encourage the use of LNG as an alternative to fuel oil in shipping”, believes Ronald Paul, COO for the Port of Rotterdam.

Duivelseiland in Dordrecht, A unique location
The proposed location for this multifuel bunker station is Duivelseiland, an island at the meeting of the Oude Maas, Dordtse Kil and Beneden Merwede in Dordrecht. Dordrecht Inland Seaport is the most inland seaport in the Netherlands. It forms the meeting point of the shipping lanes for the cities of Amsterdam – Rotterdam – Antwerp, and the main shipping route into Germany: the ideal location for a bunker station of this type.
lng2.jpg
lng2.jpg (72.62 KiB) 4967 keer bekeken
Pitpoint.LNG and the Port of Rotterdam will work together over the coming period to further explore the feasibility of the multifuel bunker station. This will include holding discussions with potential customers, partners and suppliers to see how the supply and demand for cleaner fuels can be effectively matched.
Whether it’s hydrogen, electric, biodiesel or LNG/CNG, a central aspect of the investigation is the requirement that all fuels supplied by the multifuel bunker station should produce fewer harmful emissions than traditional fuels. This includes fuel for ships, trucks and/or commercial vehicles with the aim of working together to achieve cleaner air and a better living environment.

“The realisation of such a multifuel bunker station forms part of PitPoint.LNG’s strategy of developing a European LNG refuelling infrastructure. We are looking forward to working on this project together with the Port of Rotterdam and in this way enabling cleaner transport,” explains Jan Willem Drijver, managing director of PitPoint.LNG.

About PitPoint.LNG:
PitPoint.LNG is a joint venture formed by PitPoint clean fuels and Primagaz Nederland BV. This joint venture is focused entirely on the realisation and operation of LNG infrastructure for trucks and ships.
About the Port of Rotterdam:
The Port of Rotterdam has been responsible for the operation and development of the seaport of Dordrecht since 2013. The Port of Rotterdam has been working on its redevelopment with the municipality of Dordrecht and business representatives with the aim of realising the full potential of the 290 hectare port area and adjoining industrial sites. The aim is to successfully develop the port and raise its profile so that it becomes a vital seaport zone that attracts businesses in the port sector to settle.

Source: PitPoint
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Hyundai Heavy Industries Signed $400 Million Order to Build 5 VLOCs with Polaris Shipping

Hyundai Heavy Industries (HHI) announced today that it signed a $400 Million worth contract to build five 325,000 dwt VLOCs (Very Large Ore Carrier) with Polaris Shipping.
hy.jpg
hy.jpg (107.34 KiB) 4783 keer bekeken
It is the option exercised following the contract of ten same class VLOCs with Polaris Shipping on September 25.
HHI Group’s shipbuilding affiliates have so far this year won new orders of 110 ships worth $ 6.7 billion, 90% of the $ 7.5 billion annual target.
Source: HHI


Plaats reactie