Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ja die managers die ziekte die begon in de negentiger jaren en ook in de horeca hetzelfde er werd verteld door de hoge heren dat het leiden van een hotel geen ervaring in de horeca behoefde maar moest managen.
Dit resulteerde in personen die totaal geen affiniteit met het vak hadden en om negen uur na het ontbijt binnen kwamen als de gasten al bijna weg waren en om vijf uur weer naar huis vertrokken voor het diner na de hele dag in de computer gekeken te hebben en wat rond te blaffen en slecht weer gesprekken als de cijfers niet klopten.
Vind je het gek dat de hele groep over de kop ging in 2009 ik was gelukkig toen al weg maar leren ervan doen ze niet.
groet Feike.
Dit resulteerde in personen die totaal geen affiniteit met het vak hadden en om negen uur na het ontbijt binnen kwamen als de gasten al bijna weg waren en om vijf uur weer naar huis vertrokken voor het diner na de hele dag in de computer gekeken te hebben en wat rond te blaffen en slecht weer gesprekken als de cijfers niet klopten.
Vind je het gek dat de hele groep over de kop ging in 2009 ik was gelukkig toen al weg maar leren ervan doen ze niet.
groet Feike.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Stoomboot vernielt twee Groninger bruggen.
(Een oude bekende van Ruud en mij).
HIER het verslag met filmpjes.
(Een oude bekende van Ruud en mij).
HIER het verslag met filmpjes.
- Leo Bokkum
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Lijkt er anders meer op dat hij mooi achter zijn anker ligt:Laatste nieuws RTV Noord schreef:Het Duitse schip MS Beaufort dat maandag ten noorden van Borkum in nood kwam door totale stroomuitval wordt door een Duitse sleepboot op zijn plaats gehouden.
En onderstaand is nou ook niet bepaald het gedrag van een sleepboot die heeft vastgemaakt:
Journalisten en bootjes? Het zal nooit wat worden...
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
- Leo Bokkum
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Nog even terugkomend op die "vaklieden".
Of het nou uitsluitend de fout van managers is, valt nog maar te bezien.
Want wie van jullie kent nog een échte vakman die op ouwe potjes als de Beaufort WIL varen?
Wie van jullie kent trouwens uberhaupt nog een échte technisch vakman die op kleinere schepen vaart?
Nederlandse scholen leveren geen vaklieden af. Dat hebben ze ook nooit gedaan, want vakman wordt je pas in de praktijk.
Maar waar doe je als goedwillend technisch leerbeest nog de keiharde praktijk op? Een praktijk waarin je moet improviseren? Waar bij wijze van spreke zelfs de lederen reiskoffer van de ouwe er aan moet geloven om een onontbeerlijke pakking te maken?
Alvast niet op een modern schip. Daar is typ-vaardigheid bijna belangrijker dan technisch inzicht.
En dat is niet alleen in de machinekamer zo.
Kijk hoe het gemiddelde standby-bootje met veel gekloot, geschreeuw & gebonk wordt afgemeerd en je weet genoeg...
Maar ieder nadeel heb z'n voordeel.
Want het is zoals Koert zegt: Je kunt aan die veredelde amateurs goed verdienen.
Of het nou uitsluitend de fout van managers is, valt nog maar te bezien.
Want wie van jullie kent nog een échte vakman die op ouwe potjes als de Beaufort WIL varen?
Wie van jullie kent trouwens uberhaupt nog een échte technisch vakman die op kleinere schepen vaart?
Nederlandse scholen leveren geen vaklieden af. Dat hebben ze ook nooit gedaan, want vakman wordt je pas in de praktijk.
Maar waar doe je als goedwillend technisch leerbeest nog de keiharde praktijk op? Een praktijk waarin je moet improviseren? Waar bij wijze van spreke zelfs de lederen reiskoffer van de ouwe er aan moet geloven om een onontbeerlijke pakking te maken?
Alvast niet op een modern schip. Daar is typ-vaardigheid bijna belangrijker dan technisch inzicht.
En dat is niet alleen in de machinekamer zo.
Kijk hoe het gemiddelde standby-bootje met veel gekloot, geschreeuw & gebonk wordt afgemeerd en je weet genoeg...
Maar ieder nadeel heb z'n voordeel.
Want het is zoals Koert zegt: Je kunt aan die veredelde amateurs goed verdienen.
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Doe ik ook niet Koert, doe ik ook niet...........ik verdien er echt lekker aan, geloof me maar, maar daar gaat het niet om.Harry....maak je toch niet zo druk
Niet ver mis.........kwam vanmiddag nog ter sprake bij een klussie waar ik bij betrokken was......."dure" mensen die OOK nog eens 5 weken vakantie hebben ( da's een hoop hier!)..worden waar mogelijk en zo snel mogelijk vervangen door goedkopere lieden die dan ook slechts 2 weken vakantie hebben. Aanwezige vakkennis rammelt de deur uit!!Waarom? Kostenplaatje denk ik Harry.
Sluit ik me bij aan en stuur af en toe een rekeningdank nu o.l.v. Heer dat ik met pensioen ben
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Leo Bokkum
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Het lijkt er op dat ze vanmorgen de Beaufort weer aan de praat hebben gekregen.
Het gaat niet hard, maar er hangt alvast geen sleepboot voor.
Het gaat niet hard, maar er hangt alvast geen sleepboot voor.
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Twee grote vrachtschepen zijn in aanvaring gekomen op de Noordzee, zo'n 50 kilometer ten westen van IJmuiden. Onduidelijk is nog hoe groot de schade is. Volgens de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij zijn er geen gewonden.
De Kustwacht heeft een vliegtuig en een vaartuig gestuurd om de schade op te nemen.
Bron: NOS nieuws
Update:
De schade valt mee. Een van de schepen heeft een deuk opgelopen, het andere een scheur op 6 meter boven de waterlijn. Er is geen lading in zee terechtgekomen. De schepen kunnen gewoon doorvaren.
Het ene schip vervoert ijzererts, het andere is leeg. De Kustwacht had een vliegtuig en een vaartuig gestuurd om te kijken of er gewonden waren en of er vloeistoffen uit de schepen waren gelekt.
De gebotste vrachtschepen zijn de Bulk Costa Rica van bijna 200 meter, dat in Singapore geregistreerd staat, en de Atlantic Tramp (180 meter) van de Marshalleilanden. Ze liggen nu voor anker om de formaliteiten af te wikkelen.
De Kustwacht heeft een vliegtuig en een vaartuig gestuurd om de schade op te nemen.
Bron: NOS nieuws
Update:
De schade valt mee. Een van de schepen heeft een deuk opgelopen, het andere een scheur op 6 meter boven de waterlijn. Er is geen lading in zee terechtgekomen. De schepen kunnen gewoon doorvaren.
Het ene schip vervoert ijzererts, het andere is leeg. De Kustwacht had een vliegtuig en een vaartuig gestuurd om te kijken of er gewonden waren en of er vloeistoffen uit de schepen waren gelekt.
De gebotste vrachtschepen zijn de Bulk Costa Rica van bijna 200 meter, dat in Singapore geregistreerd staat, en de Atlantic Tramp (180 meter) van de Marshalleilanden. Ze liggen nu voor anker om de formaliteiten af te wikkelen.
Groet,
Hans
Hans
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )