Bulkcarriers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Geen omgebouwde tanker, maar een echte bulkfiets. :wink:
Dalhanna.jpg
Dalhanna.jpg (141.02 KiB) 6658 keer bekeken
IDNo: 5085483 Year: 1958
Name: DALHANNA Type: Ore carrier Flag: GBR DWT: 15900
Builder: Lithgows Location of yard: Port Glasgow
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12.5
73 SILVER ISLAND - 81 AMALIA
BU Gadani Beach 16.4.83

BaCo

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door BaCo »

Dat waren nog eens mooie schepen, Jos!
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Douwe J. »

Matilde 1966

Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Coco E »

De bulkcarrier President William V S Tubman/5MZS tijdens het laden van graan in Beaumont, Texas juni 1967.
Van dit schip was niet alleen de vlag Liberiaans maar ook de bemanning.
Niet de officieren, die waren van Vinke Rotterdam en kregen 10% vreemde vlagtoeslag bij de normale gage.

In Beaumont stond de 1e stm in de kombuis om gado gado te koken. Dat deed hij 1x per reis omdat de kok niet kon koken en we toch wel eens normaal wilden eten.
Ik had tijd zat zoals gebruikelijk, en ging met een lange boodschappenlijst naar Beaumont om alle ingredienten te kopen.
Hoe ik alles bij elkaar en a/b kreeg is een verhaal apart, maar de stm kon aan de slag en de gado gado was perfect.

In het weekend reden we met een paar gehuurde Chevrolet Camaro's naar Lake Charles en huurden daar met 8 man 1 kamer in een Holiday Inn.
Dan waren we voor 1 middag hotelgast en kon je gebruik maken van de bar en het zwembad en pulpfilms kijken op de kleurentelevisie, want die had je toen nog niet in Nederland.
Ook nog een dagje met zo'n mooie Greyhoundbus naar Houston gereden, daarna ging de Tubman weer naar zee met dik 30.000 ton graan.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
President William V S Tubman.jpg
President William V S Tubman.jpg (156.03 KiB) 6212 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hoe ik alles bij elkaar en a/b kreeg is een verhaal apart,
DAT horen we gaarne Koos :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja af en toe een typische hollandse hap zoals gado gado fiets er wel in :lol: Kapitein E op de OGDEN schepen had dit ook begrepen en voerde de ''uitsmijter'' in als ontbijt.Dit werd nog wel gewaardeerd door de multi europeese officieren, maar de grunninger rijsttafel niet dus( na een reis bruine bonen) :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

een typische hollandse hap zoals gado gado
Zo typisch Hollands is dat nou ook weer niet, Mart.:wink:
Ik heb in 1971 op de Voorne met een Indonesische bemanning gevaren, die kok wist écht hoe je een goede gado gado klaar moest maken.
Heb later nog vaak gado gado gegeten, maar het was nooit zo lekker als destijds op de Voorne. :wink:

We zijn dus nog steeds on topic:
De Voorne was een bulkcarrier en het onderwerp hoort duidelijk thuis op Kombuispraat. :lol:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos,ik ken alleen nasigoreng en bami als typische marine hap...gado gado mij onbekend, dus zal ik wel als ongecultiveerd te boek staan :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Coco E »

Harry G. Hogeboom schreef:DAT horen we gaarne
Dan dwaal ik veel te ver af Harry, en Jos houdt dat in de gaten zoals je ziet.
Die President William V S Tubman en het zusterschip James Benedict leken trouwens wel op de Forest - boten.
Ook gebouwd door Verolme en met een Verolme-MAN kar beneden. Nooit mee liggen drijven of zoiets.
Maar de accomodatie was nogal sobertjes afgewerkt met formica e.d. en de airco deed niet veel, ik had liever een poort open gezet maar dat kon niet.
Kan ook zijn dat we een zuinige hwtk hadden.

Wat je tegen kan komen als je vaart op een bulkcarrier zie je hieronder.
Amerikaanse girls die uit zijn op fun bij het zwembad van Holiday Inn in Lake Charles met kapsels naar de Amerikaanse mode van 1967.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Holiday Inn Lake Charles.jpg
Holiday Inn Lake Charles.jpg (255.02 KiB) 5870 keer bekeken
louis holleman

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door louis holleman »

Ja Koos, luister es, dat kan niet he? Ons eerst lekker maken met "een verhaal op zich", dan onder het mom van "dat vindt de baas hier niet goed"... (terwijl ie waarschijnlijk al met zijn oren gespitst zit te wachten) en dan ook nog een foto van een paar blonde American Females (can I have a double shot?, je kent dat vast ook nog wel)....
Kom op met dat verhaal. Dan gaat Jos maar met mij ruzie maken a.s. kombuispraatmeeting :mrgreen: Rol ik 'm wel in het smietlientouwtje.

Overigens, die Tubman en James Benedict stonden destijds te boek als eigendom van Liberian National Shipping Lines, callsigns 5MZS en 5MZT.
Ik herinner me ook de New Frontiers, New Horizon en New Adventure van een zekere Greyhound, ook allen liberiaanse vlag. Zelfde club? En als m'n geheugen niet kapot is, ook in NL gebouwd.


Plaats reactie