Bulkcarriers
Re: Mooie Bulkers
Hallo Mart,
Bedankt voor je reactie. Het maakt wel h.e.e.a. duidelijk hoe gedonder van buitenaf de zaak kan beinvloeden.
Inmiddels heb ik me 3 slagen in de rondte zitten Googlen maar ook uit Omi Marine kan ik geen wijs worden. Ik ben stomweg gefocust op hun schepen, maar al dat gedoe er omheen doet me helemaal niets. Maar goed, 't zal wel aan mijn computer onkunde liggen.
Zo blijft er op maritiem gebied wel wat te wensen over............
m.v.g. Roy
Bedankt voor je reactie. Het maakt wel h.e.e.a. duidelijk hoe gedonder van buitenaf de zaak kan beinvloeden.
Inmiddels heb ik me 3 slagen in de rondte zitten Googlen maar ook uit Omi Marine kan ik geen wijs worden. Ik ben stomweg gefocust op hun schepen, maar al dat gedoe er omheen doet me helemaal niets. Maar goed, 't zal wel aan mijn computer onkunde liggen.
Zo blijft er op maritiem gebied wel wat te wensen over............
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Bulkers
Ja Roy, Omi was Ogden voorheen,ook ik nog eens op google gesnuffeld,maar geen scheeps foto's te bekennen, jammer, groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- Jaco
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
- Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
- Contacteer:
Re: Mooie Bulkers
lIgt hier in Vial do Conde, Brasil een mooi schip binnen !!!!!
Is al een oudje !!!!!
Schip laad hier 29000 mT Bauxiet.....
komt uit Abidjan en gaat naar Iceland
Ship type - Bulk carrier
SILVRETTA - Bale, Switzerland Call sign - HBFT IMO number - 7203259
Owner - Helica S.A. (Societe d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A.), Geneva, Switzerland
Location - Photographed while departing Vancouver, British Columbia, Canada Photograph Date - May 1975
Photographer - Ray Thorstienson courtesy Marc Piche
Gross tonnage - 18,503
Net tonnage - 11,876
Deadweight tonnage - 30, 235
L.O.A. - 196.50 meters ( 644' 8" )
L.B.P. - 183.30 meters ( 601' 4" )
Width overall - 22.99 meters ( 75' 5" )
Width moulded - 22.90 meters ( 75' 1.5" )
Draught - 10.853 meters ( 35' 7" )
Depth - 14.47 meters ( 47' 6" )
Number of cargo holds - 7
Number of hatch covers - 7 (steel)
Number of derricks - 14 (10 tonnes)
Cargo hold volume - 32,389 cubic meters
Ice and heavy cargo strengthened
Builder - Brodogradiliste "# Maj."
Country - Rijeka, Yugoslavia
Hull number - 532
Engine builder - Tvornica Dizel Motora "3 Maj"
Country - Rijeka, Yugoslavia
Number of engines - 1
Engine types - Sulzer 7-cyl (type 7RD76) diesel
Diesel Oil capacity - 147.5 tonnes
Heavy Fuel Oil capacity - 2,379.5 tonnes
Rate of consumption - unknown
Horsepower - 11,200 bhp or 8,238 kW
Speed - 15.0 knots
Propeller - 1 fixed pitch
Steering gear - Standard rudder
Bow thuster - unknown
Generators - 3 x 320kW 450V 60Hz a.c.
Is al een oudje !!!!!
Schip laad hier 29000 mT Bauxiet.....
komt uit Abidjan en gaat naar Iceland
Ship type - Bulk carrier
SILVRETTA - Bale, Switzerland Call sign - HBFT IMO number - 7203259
Owner - Helica S.A. (Societe d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A.), Geneva, Switzerland
Location - Photographed while departing Vancouver, British Columbia, Canada Photograph Date - May 1975
Photographer - Ray Thorstienson courtesy Marc Piche
Gross tonnage - 18,503
Net tonnage - 11,876
Deadweight tonnage - 30, 235
L.O.A. - 196.50 meters ( 644' 8" )
L.B.P. - 183.30 meters ( 601' 4" )
Width overall - 22.99 meters ( 75' 5" )
Width moulded - 22.90 meters ( 75' 1.5" )
Draught - 10.853 meters ( 35' 7" )
Depth - 14.47 meters ( 47' 6" )
Number of cargo holds - 7
Number of hatch covers - 7 (steel)
Number of derricks - 14 (10 tonnes)
Cargo hold volume - 32,389 cubic meters
Ice and heavy cargo strengthened
Builder - Brodogradiliste "# Maj."
Country - Rijeka, Yugoslavia
Hull number - 532
Engine builder - Tvornica Dizel Motora "3 Maj"
Country - Rijeka, Yugoslavia
Number of engines - 1
Engine types - Sulzer 7-cyl (type 7RD76) diesel
Diesel Oil capacity - 147.5 tonnes
Heavy Fuel Oil capacity - 2,379.5 tonnes
Rate of consumption - unknown
Horsepower - 11,200 bhp or 8,238 kW
Speed - 15.0 knots
Propeller - 1 fixed pitch
Steering gear - Standard rudder
Bow thuster - unknown
Generators - 3 x 320kW 450V 60Hz a.c.
Groeten Jaco
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Bulkers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Bulkers
Tja Douwe, zèker zo mooi als die olie potten van Jos. en je kwam nog eens ergens, waar geen kamelen voor de valreep stonden om ijsjes te verkopen, en de machinisjes hoefden ook geen zeewacht te lopen, maar gingen gewoon de wal op om 17oo tot de andere morgen 8oo, tenminste ikke wel
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook