Nievelt Goudriaan & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:41
Locatie: Vreeswijk

Re: Nievelt

Bericht door Janna »

willem den boer schreef:Nieveltmannen, zijn er nog personen die met wijlen Willem Noordzij hebben gevaren?

Gr, Willen den Boer.
Ja, ik. Op de Aludra, in 1980/81.
Was toen leerling stuurman, en werd overdag vaak 'uitgeleend' aan de bootsman en dat paste me prima.
Willem was een vakman, en ik heb een hoop van 'm geleerd.
Een aardige vent ook, en altijd klaar voor een geintje.

Gebruikersavatar
willem den boer
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
Locatie: Heerjansdam

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door willem den boer »

Hay JANA, ik heb zo dikwijls afgevraagd dat er nooit eens iemand was die naar hem op zoek was op Kombuispraat,hij stond heel hoog aangeschreven bij iedereen bij Nievelt. Ik heb twee reizen Persize Golf beide reizen op de Alchiba in1965 en in 1968. We zijn samen nog eens met vakantie geweest 7 a 8 weken Spanje en Portugal en de Pyreneeen, Frankrijk.
Toen we thuis kwamen waren we binnen een week weer weg, jullie hebben nu genoeg verlof gehad zei Mr. Blauw.
Maar Willem is 23 april 2011 gestorven,ik denk dat je dat nog niet wist De laatste jaren kwamen ze regelmatig hier,hij was gek op indisch en chinees en mijn vrouw is een Indonesische dus.
Verder de groetjes , als je nog meer wilt weten,laat het weten.
Gr, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Gebruikersavatar
willem den boer
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
Locatie: Heerjansdam

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door willem den boer »

Hay JANA, ik heb zo dikwijls afgevraagd dat er nooit eens iemand was die naar hem op zoek was op Kombuispraat,hij stond heel hoog aangeschreven bij iedereen bij Nievelt. Ik heb twee reizen Persize Golf beide reizen op de Alchiba in1965 en in 1968. We zijn samen nog eens met vakantie geweest 7 a 8 weken Spanje en Portugal en de Pyreneeen, Frankrijk.
Toen we thuis kwamen waren we binnen een week weer weg, jullie hebben nu genoeg verlof gehad zei Mr. Blauw.
Maar Willem is 23 april 2011 gestorven,ik denk dat je dat nog niet wist De laatste jaren kwamen ze regelmatig hier,hij was gek op indisch en chinees en mijn vrouw is een Indonesische dus.
Verder de groetjes , als je nog meer wilt weten,laat het weten.
Gr, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Nico
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:57
Locatie: hoogvliet

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door Nico »

Hoi,
Mijn naam is Nico Kuijt, ik heb ook Willem Noordzij gekend van Nievelt op de Aludra of Alchiba ,1967,68 en 69.
Ik was l.l.w.t.k. reis om de kaap naar de P.G., Willem was een fijne kerel hij kwam veel bij mijn broer thuis in Bolnes , allebij met een braziliaanse getrouwd woonde aan het eind van de straat in de flat die op de dijk uitkeek.
Het was toen een beer van een kerel!!

Gr, Nico
Gebruikersavatar
willem den boer
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
Locatie: Heerjansdam

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door willem den boer »

Hay Nico, dat klopt dat Willem in Bolnes woonde,ik ben uiteraard veel bij hem geweest. Zijn eerste vrouw was geen Braziliaanse maar een Argentijnze,die is van heimwee terug gegaan en is daar gestorven, toen heb Willem moeten vechten om zijn dochtertje toen mee te krijgen naar hier,je wil niet weten wat voor problemen die familie van haar en de autoriteiten daar van gemaakt hebben. Uiteindelijk lukte het toch. Maar dat is al zo lang geleden ruw geschat 35 -40 jaar geleden.
De vrouw waar hij later mee getrouwd is is een een hollandse en die woond nog op Bolnes.
Gr, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
koosbos
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 okt 2011 19:56

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door koosbos »

willem den boer schreef:Hay Nico, dat klopt dat Willem in Bolnes woonde,ik ben uiteraard veel bij hem geweest. Zijn eerste vrouw was geen Braziliaanse maar een Argentijnze,die is van heimwee terug gegaan en is daar gestorven, toen heb Willem moeten vechten om zijn dochtertje toen mee te krijgen naar hier,je wil niet weten wat voor problemen die familie van haar en de autoriteiten daar van gemaakt hebben. Uiteindelijk lukte het toch. Maar dat is al zo lang geleden ruw geschat 35 -40 jaar geleden.
De vrouw waar hij later mee getrouwd is is een een hollandse en die woond nog op Bolnes.
Gr, Willem.
koosbos
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 okt 2011 19:56

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door koosbos »

ik kan willem heel goed maar zijn vrouw kwam uit satos groetjes koos bos
koosbos
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 okt 2011 19:56

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door koosbos »

santos
Nico
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:57
Locatie: hoogvliet

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door Nico »

Hoi Willem den Boer,
Ja dat hele verhaal van Noordzij komt nu bij mij ook veel boven drijven maar het is wel lang geleden.
Maar wat anders ik denk dat wij bijna de zelfde reis hebben gemaakt. Ik ben op 17 juli 1967 in Marseille aanboord gekomen op de Alchiba, kapitein Jan Lucas, hwtk Holswilder, hofjood Loeffen, elec Silvis en Noordzij was bootsman,
We gingen via Genua en Livorno naar New York en daarna de kustreis tot Houston, en om de Kaap naar de P.G.
Ik hoor het wel.
Gr, Nico Kuijt
Gebruikersavatar
willem den boer
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
Locatie: Heerjansdam

Re: Nievelt Goudriaan & Co

Bericht door willem den boer »

Hay Nico die namen die opsomt die heb ik ook mee gemaakt,ik was baas/timm. Ik ken me er nog een paar herrinneren o.a.
maar ik weet niet meer precies welke reis,want ik heb er twee gemaakt met Willem Noordzij,de eerste reis van 11-09-1965-tot 22-04-1966 met 1ste Stuurman Enzerink had z/n lassy hond aan boord. Die tweede reis was 06-10-1967 tot 25-05 1968 aan en afgemonsterd in Koeweit(shaaiba) ,die eerste reis hebben nog in dok gelegen in Marseille ,zo rond de Feestdagen in Dec.
De Hofmeester Loeffen hebben we eens met z/n vauwfiets het zwembad in gegooid.
Gr,Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.


Plaats reactie