Groninger scheepsbouw
Re: Groninger scheepsbouw
Aankomst nieuwbouw "REESTBORG" in Delfzijl voor proefvaart en oplevering. Ze werd gebouwd bij Ferus Smit (locatie Leer).
Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
Aankomst "NORWEGIAN BREAKAWAY" in de Eemshaven vanmorgen, ze is afkomstig van de Meyer Werft in Papenburg. In het verleden werden de cruise schepen afgebouwd in de Eemshaven maar dat zal nu bij deze in Bremerhaven plaats vinden.
Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
Hallo,
Weet iemand wanneer de Volgaborg wordt verscheept?
Gr, Willem.
Weet iemand wanneer de Volgaborg wordt verscheept?
Gr, Willem.
Re: Groninger scheepsbouw
De "EXEBORG" bijna gereed, onlangs werd het achterschip geplaatst.
Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
De "VOLGABORG" bij aankomst Delfzijl, ze werd vannacht overgebracht vanaf de bouwwerf Ferus Smit te Westerbroek.
Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
Hallo,
Ook ik was er natuurlijk bij !
Alleen dan vanaf Westerbroek de dag ervoor.
Volgaborg - ©Willem Berg
Vertrek precies om 20:00 !
Gr, Willem Berg.
Ook ik was er natuurlijk bij !
Alleen dan vanaf Westerbroek de dag ervoor.
Volgaborg - ©Willem Berg
Vertrek precies om 20:00 !
Gr, Willem Berg.
Re: Groninger scheepsbouw
De "PAULA VINDO" uitgebracht van de werf Bodewes Shipyards te Hoogezand , naar Delfzijl.
Passage Eelwerderbrug Appingedam , na 12 bruggen de Zeesluis in Delfzijl nog te gaan.
Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
[quote="John 1001"]Hier een kleine bijdrage van de tewaterlating van Alice bij Ferus Smit in Westerbroek
Gr John
Tjonge, wat een bulb denk je dan als je dat ziet.
Van de Ferus Smit website lees ik:
Nb. 415 is the first vessel in a series of 2 ‘Trollmax bulkers’ built for Erik Thun A.B.. These are bulk oriented general cargo ships specially dimensioned to exactly fit through the locks of the trollhattan canal, connecting the Vanern (large interior lake of Southern Sweden) with the Port of Goteborg at the North Sea. Thanks to a light high tensile steel hull construction and a very full hullform with a large bulb, the ships will carry an absolute maximum amount of cargo deadweight through the restricted dimensions of the canal and locks.
En zoveel anodes heb ik nog nooit gezien op een coaster, een stuk of vijftig - zestig. Keurig in de stroomlijn ook. Ook bij de schroef zitten er nog een stuk of twintig Dat geeft roest geen of iig minder kans, ten koste van wat snelheid.
Maar gezien de rompvorm wordt het sowieso slow-steaming schat ik. En op dat kanaal kan en wil je niet hard met zo weinig water onder de kiel.
Dus er is gewoon goed over nagedacht
Gr John
Tjonge, wat een bulb denk je dan als je dat ziet.
Van de Ferus Smit website lees ik:
Nb. 415 is the first vessel in a series of 2 ‘Trollmax bulkers’ built for Erik Thun A.B.. These are bulk oriented general cargo ships specially dimensioned to exactly fit through the locks of the trollhattan canal, connecting the Vanern (large interior lake of Southern Sweden) with the Port of Goteborg at the North Sea. Thanks to a light high tensile steel hull construction and a very full hullform with a large bulb, the ships will carry an absolute maximum amount of cargo deadweight through the restricted dimensions of the canal and locks.
En zoveel anodes heb ik nog nooit gezien op een coaster, een stuk of vijftig - zestig. Keurig in de stroomlijn ook. Ook bij de schroef zitten er nog een stuk of twintig Dat geeft roest geen of iig minder kans, ten koste van wat snelheid.
Maar gezien de rompvorm wordt het sowieso slow-steaming schat ik. En op dat kanaal kan en wil je niet hard met zo weinig water onder de kiel.
Dus er is gewoon goed over nagedacht