Incotrans

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Simon D

Atlantic Star

Bericht door Simon D »

Ik heb jarenlang op de Atlantic Star gevaren. De trillingen waren het ergst in de hutten aan stuurboord zijde.
De trillingen zijn minder geworden toen het schip werd uitgerust met een zevenbladige schroef.
Het zusterschip van de Atlantic Star was de Atlantic Song van een Zweedse maatschappij.
Dit schip had de zelfde problemen
De Atlantic Star heeft jaren een kustreis gemaakt, Rotterdam. Bremerhaven, Ghotenburg, Rotterdam
en vervolgens de oversteek van Rotterdam, Glasgow, Halifax, New York, Baltimore, Norfolk terug naar New York en weer terug naar Rotterdam.
Later is Rotterdam als haven vervangen door Antwerpen en was Antwerpen de aflos haven.
De Atlantic Star had een MAN hoofdmotor vermogen van 20700 pk.
Later problemen met de Atlantic Star was het schuren van de zuigerkoppen van de hoofdmotor.
Deze zijn dan ook regelmatig vervangen

K.smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2017 22:59

Re: Wie is de persoon rechts op de foto?

Bericht door K.smit »

Ruud v.d. Sluis schreef: 29 jun 2011 11:30 Onlangs kreeg ik een foto in bezit waarbij ik een naam van de persoon en/of schip zoek. Ik ben er zeker van dat de foto is gemaakt tijdens de overdracht van de Incotrans Spirit of Speed. Dit leid ik af aan het embleem op de pet. Wie kan me vertellen wie deze man is en, indien mogelijk, naar welk schip dit leidt. De foto is zo goed als zeker in 1979 gemaakt. Indien ik dit kan achterhalen weet ik ook in welke map ik de foto kan onderbrengen. Uiteindelijk moet de informatie van deze schepen, alle schepen dit bij de genoemde bedrijven van stapel zijn gelopen, op mijn website komen. De website kunt in sinds drie maanden vinden onder ndsm-werfmusuem.nl.

Volgens mij is dat Grippeling ????
Appiesurf
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2013 19:30

Re: Incotrans

Bericht door Appiesurf »

Dit is kapitein van Vlaanderen tijdens de overdracht van de Incotrans Spirit in 1979. De man in burger schijnt Drabbe te zijn de directeur van ICT in die tijd.

mvg

Captain Albert
Ruud v.d. Sluis
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:46

Re: Incotrans

Bericht door Ruud v.d. Sluis »

Beste Appiesurf, bedankt voor de tip, nu kan ik de foto toevoegen aan het betreffende schip. De man links wordt ook als Ir. Coen van Es aangeduid maar het gaat om de kapitein.
Mvg. Ruud van der Sluis.
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Incotrans

Bericht door shassing »

Incotrans Spirit is 1978 opgeleverd. zusterschip de SPEED in 1979

Foto van de tewaterlating SPIRIT:

Afbeelding
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Incotrans

Bericht door shassing »

Hier met de Incotrans-pijp geplaatst.......
Afbeelding
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door shassing »

INCOTRANS SPEED (1979) 1.625 TEU/26.469 Dwt. BU: 9/4/2009
https://postimg.org/image/kc0v66p97/]Afbeelding
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Incotrans

Bericht door shassing »

IMO No: 7706938 Year: 1978
Name: INCOTRANS SPIRIT Type: Container vsls Flag: NL DWT: 26.469
Country of build: NL Builder: NDSM Location of yard: Amsterdam
Number of screws/Mchy/Speed(kn): 1D-21
86 GULF SPIRIT-88 flag: Liberia – 91 OOCL BLOSSOM – 93 GULF SPIRIT – 94 EAGLE PRIDE – 95 GULF SPIRIT – 97 flag: Panama, MSC KATRINA
BU Alang 12.11.2008


url=https://postimg.org/image/msv5x7ax7/]Afbeelding[/url
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Incotrans

Bericht door shassing »

Laatste INCOTRANS bemanning GULF SPEED (INCOTRANS SPEED) (schip werd op 14 september 1988 in Miami overgedragen aan nieuwe eigenaar)
Bijlagen
Laatste bemanning GULF SPEED_september1988.jpg
Laatste bemanning GULF SPEED_september1988.jpg (140.13 KiB) 755 keer bekeken
Bartincotrans
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2021 13:04

Incotrans

Bericht door Bartincotrans »

Ik heb na de kweekschool voor de Zeevaart van 1977 t/m 1979 bij Incotrans gevaren eerst als ll op Grotedijk/Gaasterdijk, daarna Atlantic Crown en Atlantic Star, zou het leuk vinden om oud collega's te vinden of te spreken


Plaats reactie