Incotrans

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Incotrans

Bericht door shassing »

Hallo Dennis,

Ik heb de foto's alvast even voor je omgezet. leuk dat je reageerd. Kan me je nog herinneren en ook de reis dat jij, je moeder en broer meewaren. Mijn vrouw heeft het er nog wel eens over hoe gezellig die reis toen was. Doe iedergeval je moeder en vader de groeten van ons.

Sibrand

Afbeelding

Afbeelding

Dennis96

Bericht door Dennis96 »

Bedankt Sibrand,

Ik heb de groeten aan m'n ouders gedaan, jullie hebben de groeten terug.
Bedankt voor het omzetten van de foto's, ik heb nu door hoe het moet.
Ik zal er in de loop van volgende week weer wat foto's opzetten.

Dennis
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Incotrans

Bericht door shassing »

Op de KUSTVAART-site - CONTAINERS op de Westerschelde staan foto's van de ex INCOTRANS SPIRIT als MSC KATRINA (still going strong na 30 jaar). Op deze foto's is oa te zien dat het bovenste, neerklapbaar, deel van de schoorsteen is verwijderd. De reden dat dit deel neerklapbaar was dtat de SPEED en SPIRIT op de Golf van Mexico brug een aantal bruggen, Savannah en nabij New orleans, moesten passeren en de hoogte afhankleijk van de waterstand en belading kritisch kon zijn. Hierbij foto's dat dit deel dan ook daadwerkelijk is neergeklapt.

Sibrand

Op de Mississippi River Gulf Outlet Canal:

Afbeelding


In Savannah:

Afbeelding
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Incotrans

Bericht door shassing »

Hallo Dennis,

Nog een tweetal foto's waar jij met oa je moeder en broertje - tijdens de bingoavond & BBQ - opstaan.

Groetjes,

Sibrand

Afbeelding

Afbeelding
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Incotrans

Bericht door shassing »

INCOTRANS SPEED in het Panamakanaal:

Afbeelding

SPEED varend in de Strait Juan de Fuca (grens Canada/USA):
Afbeelding


SPEED nabij de GOLDEN GATE Bridge, San Francisco:
Afbeelding
s.hassing

Re: Incotrans

Bericht door s.hassing »

Gezien/gelezen op: http://www.koopvaardij.weblog.nl:

Informatietip: A. Verhoeff, Rotterdam

INCOTRANS SPIRIT 1979 verkocht voor sloop
De INCOTRANS SPIRIT bouwjaar 1979, imonummer 7706938
van Intercontinental Transport (ICT) B.V., Rotterdam
(Broströms Rederi A/B, Rotterdam)
gebouwd bij Ned. Dok & Scheepsbouw Maatschappij N.V./960
Augustus 1986 herdoopt GULF SPIRIT (roepsein PELU)
13 september 1988 verkocht, niet herdoopt
In 1991 herdoopt OOCL Blossom
Juli 1993 herdoopt Gulf Spirit
April 1994 herdoopt Eagle Pride
Mei 1995 herdoopt Gulf Spirit
November 1997 herdoopt MSC Katrina
is in november 2008 als MSC Katrina verkocht voor de sloop naar India

Schip heeft het toch nog bijna 30 jaar volgehouden.

Één van de laatste foto's die ik van de SPIRIT als MSC KATRINA heb gevonden (foto: Richard Wisse):

Afbeelding

Nu is alleen nog de INCOTRANS SPEED, die nog vaart als MSC YOKOHAMA, nog over als laatste schip van INCOTRANS cq vrachtonderdeel HAL. Als ook één van de laatste schepen die gebouwd zijn bij NDSM/Amsterdam (SPEED was de laatste).

Sibrand
Ruud v.d. Sluis
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:46

Re: Incotrans

Bericht door Ruud v.d. Sluis »

Mijne heren, ik heb behalve naar Texel en met de IJ-pont, nooit gevaren. Ik heb wel een vraag. Dat is of iemand mij kan vertellen of de Incotrans Speed (laat ik de oorspronkelijke naam maar gebruiken) nog in de vaart is. Dat ik dit weten wil heeft een reden. Indien dit schip nog niet gesloopt is is er mogelijk hoop op behoud. Dit forum leent zich niet om mijn plannen breedvoerig te bespreken. Het feit dat dit schip het laatste bouwnummer was bij de NDSM speelt hierin een rol. In het kort gezegd komt het er op neer dat er plannen bestaan om een Nautisch Industrieel museum aan de noordoever van het IJ te vestigen. Op het voormalige NDSM terrein. Omdat de grond daar nu goud waard is en het verkrijgen van een dak boven het hoofd extreem moeilijk wordt is mogelijk het alternatief geen dak boven het hoofd maar een dek onder de voeten. Het idee om een schip te vinden dat daar ooit gebouwd is, al dan niet voor een Amsterdamse en/of Nederlandse rederij zou een oplossing kunnen zijn. Het probleem is dat de Incotrans Speed niet alleen de laatste opdracht geweest is maar ook de meeste kansen biedt op slagen. Als..... hij nog bestaat. Het zou een geweldige stunt zijn als de aldaar gebouwde schip weer terug komt op de bouwlocatie. Het museum kan dan aan boord gevestigd worden en maakt de educatie mogelijkheden meteen een stuk groter. Dat is een voorwaarde van de gemeente. Educatie, toerisme en nautische en maritieme historie. Wie helpt me aan het antwoord en wil meedenken? Ook is er een dergelijke aktie gaande met de Hr Ms de Ruyter die ooit aan Peru verkocht is. Ook dit schip komt mogelijk binnen twee jaar terug en zal dan afgemeerd worden bij de NDSM. Een paar grotere schepen, toegankelijk voor publiek naast de aldaar afgemeerde kleine vaartuigen zou een succes kunnen worden. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet. Ruud van de Sluis.
Jolly Sailor

Re: Incotrans

Bericht door Jolly Sailor »

Hier de laatste gegevens van de oude Incotrans Speed

IMO number : 7706940
Name of ship : MSC YOKOHAMA
Call Sign : SXQA
Gross tonnage : 30249
Type of ship : Container Ship
Year of build : 1979
Flag : Greece
Status of ship : In Service
Last update : 2008-08-18



Ship manager COSTAMARE SHIPPING CO SA 60, Zefyrou Street & A Syngrou, Avenue, Athens Greece
ISM Manager COSTAMARE SHIPPING CO SA 60, Zefyrou Street & A Syngrou, Avenue, Athens Greece
Registered owner DOME SHIPPING CO Liberia
Jolly Sailor

Re: Incotrans

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
MSC YOKOHAMA photo Captain Ted

Ze vaart nog maar is in slechte staat en vaart wat ik heb kunnen vinden veel op de landen in Midden Amerika lijkt ook wel logisch in de staat dat ze verkeerd anders was ze allang ergens vastgehouden voor slecht onderhoud.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Incotrans

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

is in slechte staat
Een schip is net een vrouw: Een kwassie verf doet wonderen. :lol:
Misschien valt het allemaal best mee, als er maar geen asbest aan boord zit. :roll:
All the best
Jos


Plaats reactie