Pagina 2 van 5

Incotrans

Geplaatst: 11 mar 2008 14:58
door shassing
[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/

Varend van New Orleans naar Savanah, ten zuiden van Key West, in de nacht van 17/18 juli 1988, bij overgeven van de wacht zag de uitkijk en klein lampje en hoorde hulpgeroep. Ik, als 2e stuurman, ging zelf ook snel kijken en dacht dat het een Amerikaanse sportvisser was die motorproblemen had en zodoende ronddreef. Direct de kapitein geïnformeerd en de Williams-turn ingezet. Bleek dus géén sportvisser te zijn maar een bootje met 6 Cubaanse bootvuchtelingen (in het bezit van een pistool en kapmes). Deze aan boord genomen en later die ochtend bij Miami overgedragen aan de Coast Guard. Van het geheel stond een stukje in het Incotransblaadje 'On Line' en zelfs in de The Miami Herald van 19 juli 1988 was er een stukje aangewijd.

Incotrans

Geplaatst: 12 mar 2008 12:07
door shassing
Mogelijk één van de weinige foto's van de INCOTRANS SPEED als CHINA WINDS/Charteraar: SEA WINDS. Foto is gemaakt tijdens naamsverandering in de San Francisco Bay, mei 1983. Tijdens de 1e call in Hong Kong werd de schoorsteen in SEA WINDS kleuren (wit met in het rood de SEA WINDS logo) geverfd. De SPEED heeft tot augustus '84 onder die naam gevaren. Er waren toen problemen met deze lijndienst, verhaal ging o.a. dat Nike achter de charteraar zat.

Naast de SPEED voeren er nog twee schepen in deze Trans Pacific-dienst, te weten:
JAVA WINDS - NEDLLOYD NEERLANDIA (ex KNSM: NEERLANDIA); en,
ASIA WINDS - ADVISER (HARRISON LINE/UK - zusterschip van de HOLLANDIA)

Afbeelding

Incotrans

Geplaatst: 17 mar 2008 14:16
door shassing
INCOTRANS SPEED: in 1982 varend in de San Francisco Bay met op de achtergrond de San Francisco-Oakland Bay Bridge.

Sibrand

Afbeelding

Geplaatst: 18 mar 2008 13:40
door harry49
Ik heb nog een paar foto's gescand van de tewaterlating van de Spirit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de laatste foto heb ik ooit eens uit een tijdschrift gehaald :-D

Groeten Harry.

Geplaatst: 18 mar 2008 13:52
door tina
Afbeelding
M.S. GAASTERDYK 1959

Geplaatst: 20 mar 2008 12:09
door harry49
Hier nog een paar foto's van de Speed,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De oranje rook uit de schoorsteen was uit protest tegen de sluiting van de NDSM.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste foto is de golf die ontstond bij de pontfuik van de Distelwegpont.
Groeten Harry.

INCOTRANS

Geplaatst: 21 mar 2008 16:38
door shassing
Mooie foto´s van de SPIRIT & SPEED PIRIT & SPEED als respectievelijk
GULF SPIRIT en GULF SPIRIT. Ze voeren toen voor de GULF CONTAINER LINE (GCL). Eerst dachten dat hier Hapag Lloyd en CGM achter zaten maar later bleek het Atlantic Container Line (ACL) te zijn. Op een gegeven moment werd de GCL-logo in de schoorsteen ook vervangen door de ACL-logo.

Afbeelding

Afbeelding

INCOTRANS

Geplaatst: 21 mar 2008 16:41
door shassing
Foto van de GULF SPIRIT mislukte, dus nog een poging±

Afbeelding

Geplaatst: 21 mar 2008 17:00
door Kapitein Rooibos
Mooie foto's allemaal. Lijkt wel wat op de Heemskerck. Wat stond er voor HoMo en Hulpkarren in?

@Harry: jij hebt wel dure jampotglazen op je fototoestel zitten! Uit zo'n combinatie moeten alleen mooie foto's komen.

INCOTRANS

Geplaatst: 22 mar 2008 16:13
door shassing
De HoMo is een Schelde Sulzer 9 RND 90M: 22.175 kW/30.150 pk bij 122 rpm - schroef: vast/4-bladig; Lips/Drunen - snelheid: 21 kn.
De HuMo's weet ik niet meer precies, maar het waren er 4, 2 aan BB en 2 aan SB, en volgens mij B&W à 1.000 pk (?).

Boegschroef: 900 kW

De hoofdgegevens van de schepen zijn:
Loa: 203 m
Boa: 30,56 m
Holte: 19,00 m
Diepgang: 10,526 m
Brt: 29.410
Nrt: 15.348
Deadweight: 26.000
Deplacement: 40.359
Container cap.: 1425 TEU.

Later zijn is de diepgang vergroot en de containercapaiteit verhoogd (origineel 3 hoog maar werd uitgebreid met een 4e en 5e laag, muv de buitenste tierenaan bb en sb).

Beide schepen leken veel op de ZEELANDIA van KNSM. Die had nml de zelfde afmetingen, HoMo, snelheid en capaciteit. Grootste verschil was de locatie van de opbouw: ZEELANDIA iets naar achteren + een gantrykraan ipv de twee kranen.

Sibrand

INCOTRANS

Geplaatst: 22 mar 2008 16:25
door shassing
Vond toch nog de mutaties mbt diepgang/dwt/capaciteit;

In 1986 werd de diepgang vergroot van 10,525 m naar 10,786 m. Dit had als resultaat en deadweight verhoging van 1.738 ton en container intake verhoging van 202 TEU, oftewel brt/nrt/dwt/depl/cap werden:

Brt: 30.249
Nrt: 12.376
Deadweight: 27.738
Deplacement: 48.783
Container capaciteit: 1627 TEU (in 5e laag alleen lege containers en maximum stackweight bleef gehandhaafd).

Sibrand

Incotrans

Geplaatst: 25 mar 2008 14:30
door shassing
De SPIRIT en de SPEED in hun huidige MSC-kleuren:

MSC KATRINA (ex SPIRIT):
Foto van: Derek Sands
Datum: 19/5/2007
Plaats: Felixstowe
Noot: het bovenste (neerklapbare) deel van de schoorsteen is verwijderd

Afbeelding

MSC YOKOHAMA (ex SPEED):
Fotao van: Tom Turner
Datum: december 2006
Plaats: New York

Afbeelding

Geplaatst: 25 mar 2008 19:05
door Witte
Ook ik heb ooit, als semi-geinteresseerd officier op de Speed mogen varen.
9 Maanden brug en 9 maanden machinekamer als leerbeest. Ik heb het maar bij het laatste gelaten, dat gedoe op die brug...

Groet,

Incotrans Spirit

Geplaatst: 10 apr 2008 16:11
door Dennis96
http://img237.imageshack.us/img237/2853 ... ritzk1.jpg

Ik heb in mijn jeugd veel vakantie's mee gemaakt op de Speed en Spirit, echt een hele leuke tijd geweest. Mijn vader heeft ook veel op de Crown gevaren en enkele reizen op Bilderdijk en Star.
Ik heb nog meer foto's eerst maar eens kijken of dit werk.

Groeten
Dennis Meijers ( zoon van voorman Gerrit )

ps leuk dat stukje uit de online met die Cubaanse Vluchtelingen,
toen was ik ook aan boord.

Atlantic Crown - Incotrans Spirit

Geplaatst: 11 apr 2008 09:10
door Dennis96
Hier nog een foto van de Atlantic Crown en een betere versie van de Spirit

http://img402.imageshack.us/img402/2846/crowncb6.png

http://img296.imageshack.us/img296/603/spiritip0.png

ik heb wel zo'n idee dat ik iets niet helmaal goed doe met het uploaden van de foto's, kan iemand mij daar misschien een tip over geven.


Dennis Meijers

Geplaatst: 11 apr 2008 15:32
door Jos Linders
Hallo Dennis,

nadat je de foto ge-upload hebt naar Imageshack, moet je kiezen voor de onderste regel "direct link to image" deze regel kopieren en in je berichtje plakken met er voor en er achter (Img)

Succes, Jos2.