Holland Amerika Lijn

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Roy »

Prachtig hoor !.
Er is maar één "Kerguelen" in de Cognac Lijn vloot geweest. Dat kan dus niet missen !.
Er is wel h.e.e.a. aan het schip vertimmerd. In ieder geval kreeg ze een deels gesloten promenadedek.
Bedankt voor alle inzet en op naar de volgende uitdaging...……... :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door kabo »

scannen0005.jpg
scannen0005.jpg (105.35 KiB) 5193 keer bekeken
scannen0004.jpg
scannen0004.jpg (131.68 KiB) 5193 keer bekeken
scannen0007.jpg
scannen0007.jpg (146.75 KiB) 5193 keer bekeken
Roy, nog een drietal. De eerste als Meduana en de Tweede als Kerguelen en de laatste in oorlogskleuren.
gr. Bas
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Roy »

Mooie serie Bas, bedankt !.
In dazzle painting vind ik het helemaal interessant !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Knopenkees »

Vers van de Amerikaanse pers :

Holland America Line Invites the World to Watch Nieuw Statendam’s Live-Streamed Dedication Feb. 2 Featuring Godmother Oprah Winfrey

Fans can join in the celebration by connecting on HollandAmerica.com or Facebook

Seattle, Wash., Jan. 30, 2019 — Holland America Line is inviting fans from around the world to join in viewing the dedication ceremony of Nieuw Statendam by live streaming the event Feb. 2, 2019, at 2 p.m. EST (9 a.m. UTC). Those wanting to see the ship’s godmother, Oprah Winfrey, welcome Holland America Line’s newest addition to the fleet can watch at HollandAmerica.com/dedication or on the brand’s Facebook page.

The ceremony is being held aboard Nieuw Statendam from the World Stage theater at Port Everglades in Fort Lauderdale, Florida, where Winfrey — philanthropist, film star, TV icon, founder and editorial director of O, The Oprah Magazine — will officially dedicate the ship in a time-honored maritime tradition believed to bring good luck and protection to a new vessel and all who sail on board. Other speakers include Carnival Corporation CEO Arnold Donald and Holland America Line President Orlando Ashford.

“Interest in the dedication ceremony for Nieuw Statendam from fans and friends around the world has been unprecedented, and through live streaming everyone is invited to be a part of this special event,” said Orlando Ashford, president of Holland America Line. “We are deeply honored that Oprah Winfrey will serve as godmother of Nieuw Statendam, and now anyone who wants to watch her dedicate our new ship can be there with us and celebrate this once-in-a-lifetime moment.”


Maar waar komt de naam Statendam die al sinds 1898 in gebruik is vandaan :?: :?:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door jdbvos »

Als ik het zo lees is er verrekt weinig NLs meer aan de HAL....
Waarom wordt er dan nog steeds zo op dat 'sentiment' gespeeld, vraag ik me af....
Het is een echt Amerikaans bedrijf, die elke concurrentie 'van de weg drukt'; denk maar aan het NLse Bestevaer-projekt…
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

Natuurlijk is er niks Nederlands meer aan de HAL, wat ook niet meer staat voor Holland Amerika Lijn maar voor Holland America Line, deel uitmakend van Carnival.
Het is natuurlijk een troetelkindje van Trump. En wat denk je, met een godmother als Oprah, wat voor show dat kan worden? Dus reclame. Kassa!!!
Louis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door jdbvos »

Varen daar nog NLers ?
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Roy »

Volgens docu's op Nat. Geo. en of Disc. wel...…………... :roll: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

Een jaar of 5 geleden nog wel. Ik had een oude kennis, voormalig schoolgenoot, die na zijn gymnasium de geneeskunde is gaan doen, dokter werd en op zijn tijd reisjes bij de HAL maakte want die amerikaanse taarten zijn natuurlijk doorlopend ongesteld. Dus stapte hij zo op zijn tijd weer eens op zo'n cruisejammer waar behoorlijk geld te verdienen was, incl. kost- en inwoning en zijn uniform kreeg ie ter plekke uitgereikt. Dat vertelde hij me destijds op de Rotterdam in Rotterdam, waar we elkaar toen vanwege een reunie tegenkwamen. Inmiddels is de man ook omgevallen, dus ik kan het niet meer navragen.
Op zijn advies zijn we toen niet op de Rotterdam gebleven om te eten, maar naar Hotel New York gegaan, waar het eten volgens hem goedkoper èn beter was.
Louis


Plaats reactie