Scheepsaverijen
Re: Scheepsaverijen
Johannishus 1952, 9482 grt
Kockums Mekaniska Verkstad A/B Malmö (350) as tanker JOHANNISHUS for Trelleborg Angfartygs A/B, Trelleborg
1955 On June 9th in English Channel rammed by Panamanian steamship BUCCANEER, while on voyage from Sidon to Bremen with crude oil. Caught fire and heavily damaged, 19 of her crew were lost. Towed to Schiedam for repairs. Returned to service in May 1956
1964 Montana Shipping Co. Inc., Panama
1965 Rebuilt at Yokohama to a bulk carrier and renamed JUNEY LOG
1970 SIRENA Interunion Shipping Co. S.A., Panama
1972 On August 20th run aground on Moroccan coast. During salvage attempts caught fire in engine-room and heavily damaged.
1972 On September 15th arrived La Spezia to be broken up.
Kockums Mekaniska Verkstad A/B Malmö (350) as tanker JOHANNISHUS for Trelleborg Angfartygs A/B, Trelleborg
1955 On June 9th in English Channel rammed by Panamanian steamship BUCCANEER, while on voyage from Sidon to Bremen with crude oil. Caught fire and heavily damaged, 19 of her crew were lost. Towed to Schiedam for repairs. Returned to service in May 1956
1964 Montana Shipping Co. Inc., Panama
1965 Rebuilt at Yokohama to a bulk carrier and renamed JUNEY LOG
1970 SIRENA Interunion Shipping Co. S.A., Panama
1972 On August 20th run aground on Moroccan coast. During salvage attempts caught fire in engine-room and heavily damaged.
1972 On September 15th arrived La Spezia to be broken up.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Scheepsaverijen
Een paar opmerkingen bij het verslag van de stranding van de "Klaus Bischoff".
Een deel van de bemanning ging met een rubberboot naar de wal om hulp te halen. Was er toen geen radio??
In het verslag staat dat de "Maas" de coaster op sleeptouw nam, later kwam de "Argus" helpen. Ik zie op de foto toch duidelijk twee slepers, misschien zijn er wel drie, want in de verte is nog een schip te zien.
Er stond een Noord-Zuid wind?????.
Ook toen hadden de journalisten een dikke, grote duim.
Maar onverlet blijft het een aardig idee van Jolly om die vergeten rampen weer eens naar boven te halen.
mvg
Bob
Een deel van de bemanning ging met een rubberboot naar de wal om hulp te halen. Was er toen geen radio??
In het verslag staat dat de "Maas" de coaster op sleeptouw nam, later kwam de "Argus" helpen. Ik zie op de foto toch duidelijk twee slepers, misschien zijn er wel drie, want in de verte is nog een schip te zien.
Er stond een Noord-Zuid wind?????.
Ook toen hadden de journalisten een dikke, grote duim.
Maar onverlet blijft het een aardig idee van Jolly om die vergeten rampen weer eens naar boven te halen.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Scheepsaverijen
Hallo Bob
Een scheepsradio was niet verplicht om aan boord te hebben in die tijd voor Nederlandse schepen en dit zal ook wel zo geweest zijn voor de Duitsers.
Wanneer dit is veranderd weet ik niet maar weet nog wel dat in de tweede helft van de jaren zestig de Limfjord is vergaan en dit schip had toen geen scheepsradio aan boord.
En als je goed kijkt op de foto zie je bij de kont een stuk wal en was ze dus al binnen op de Waterweg toen de foto is genomen.
Een scheepsradio was niet verplicht om aan boord te hebben in die tijd voor Nederlandse schepen en dit zal ook wel zo geweest zijn voor de Duitsers.
Wanneer dit is veranderd weet ik niet maar weet nog wel dat in de tweede helft van de jaren zestig de Limfjord is vergaan en dit schip had toen geen scheepsradio aan boord.
En als je goed kijkt op de foto zie je bij de kont een stuk wal en was ze dus al binnen op de Waterweg toen de foto is genomen.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Scheepsaverijen
Hallo Jolly,Jolly Sailor schreef: En als je goed kijkt op de foto zie je bij de kont een stuk wal en was ze dus al binnen op de Waterweg toen de foto is genomen.
Het onderschrift luidt dat de coaster voor de kust van Scheveningen ligt. De foto kan ook eigenlijk niet voor Scheveningen genomen zijn, want dan zou de fotograaf vanuit zee hebben moeten fotograferen. Dikke duim en onzorgvuldigheid van de journalist.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Scheepsaverijen
De Humboldt hier als Georgakis ex ALEXANDER E.BROWN 1944
01-12-1966
01-12-1966