Scheepsaverijen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
10-06-1955

Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding Afbeelding
11-06-1955 en 13-06-1955

Afbeelding
06-08-1955
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Afbeelding
27-04-1956
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Johannishus 1952, 9482 grt

Kockums Mekaniska Verkstad A/B Malmö (350) as tanker JOHANNISHUS for Trelleborg Angfartygs A/B, Trelleborg

1955 On June 9th in English Channel rammed by Panamanian steamship BUCCANEER, while on voyage from Sidon to Bremen with crude oil. Caught fire and heavily damaged, 19 of her crew were lost. Towed to Schiedam for repairs. Returned to service in May 1956

1964 Montana Shipping Co. Inc., Panama
1965 Rebuilt at Yokohama to a bulk carrier and renamed JUNEY LOG
1970 SIRENA Interunion Shipping Co. S.A., Panama
1972 On August 20th run aground on Moroccan coast. During salvage attempts caught fire in engine-room and heavily damaged.
1972 On September 15th arrived La Spezia to be broken up.
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
13-06-1949
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Bob R.I.P. »

Een paar opmerkingen bij het verslag van de stranding van de "Klaus Bischoff".
Een deel van de bemanning ging met een rubberboot naar de wal om hulp te halen. Was er toen geen radio??
In het verslag staat dat de "Maas" de coaster op sleeptouw nam, later kwam de "Argus" helpen. Ik zie op de foto toch duidelijk twee slepers, misschien zijn er wel drie, want in de verte is nog een schip te zien.
Er stond een Noord-Zuid wind?????.
Ook toen hadden de journalisten een dikke, grote duim.

Maar onverlet blijft het een aardig idee van Jolly om die vergeten rampen weer eens naar boven te halen.

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Hallo Bob

Een scheepsradio was niet verplicht om aan boord te hebben in die tijd voor Nederlandse schepen en dit zal ook wel zo geweest zijn voor de Duitsers.

Wanneer dit is veranderd weet ik niet maar weet nog wel dat in de tweede helft van de jaren zestig de Limfjord is vergaan en dit schip had toen geen scheepsradio aan boord.

En als je goed kijkt op de foto zie je bij de kont een stuk wal en was ze dus al binnen op de Waterweg toen de foto is genomen.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Bob R.I.P. »

Jolly Sailor schreef: En als je goed kijkt op de foto zie je bij de kont een stuk wal en was ze dus al binnen op de Waterweg toen de foto is genomen.
Hallo Jolly,

Het onderschrift luidt dat de coaster voor de kust van Scheveningen ligt. De foto kan ook eigenlijk niet voor Scheveningen genomen zijn, want dan zou de fotograaf vanuit zee hebben moeten fotograferen. Dikke duim en onzorgvuldigheid van de journalist.

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
De Humboldt hier als Georgakis ex ALEXANDER E.BROWN 1944
Afbeelding
01-12-1966

Afbeelding
01-12-1966
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
02-12-1966


Plaats reactie