VNS
Re: VNS
Bij de bouw van een model van de "Ouwerkerk" ben ik al tegen verschillende probleempjes / foutjes gelopen. Dit is veelal op te lossen door goed op tekeningen en foto's te kijken.
Nu staat er achter Ruim V een geel balkje op het dek getekend. Dit moet het tonnage well voorstellen. Nu wil ik dit verhogen om wat dichter bij de werkelijkheid te komen, maar ik ben niet zeker meer van de hoogte die de coamings moeten hebben. Ik dacht dat de helft van de hoogte van de ruimen voldoende was maar dat weet ik niet zeker.
Kan iemand hier een sluitend antwoord op geven ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Nu staat er achter Ruim V een geel balkje op het dek getekend. Dit moet het tonnage well voorstellen. Nu wil ik dit verhogen om wat dichter bij de werkelijkheid te komen, maar ik ben niet zeker meer van de hoogte die de coamings moeten hebben. Ik dacht dat de helft van de hoogte van de ruimen voldoende was maar dat weet ik niet zeker.
Kan iemand hier een sluitend antwoord op geven ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: VNS
Hoe zat het eigenlijk met de S-kerk schepen m.b.t. tot de homo.
Waren dat Stork HOTLo karren of Stork SW ?.
De 9 S-kerken zijn opgeleverd tussen 30 dec.-'60, ( "Serooskerk" ) en 21 nov.-'62, ( "Spaarnekerk" ).
Er was overigens nog een 10e S-kerk, t.w. de "Sloterkerk". Maar die was van de N.T.P.M. en had er een P.Smit - B.& W. in staan. Die doet dus effe niet mee..........
Wie weet hier meer over te vertellen !?.
m.v.g., Roy
Waren dat Stork HOTLo karren of Stork SW ?.
De 9 S-kerken zijn opgeleverd tussen 30 dec.-'60, ( "Serooskerk" ) en 21 nov.-'62, ( "Spaarnekerk" ).
Er was overigens nog een 10e S-kerk, t.w. de "Sloterkerk". Maar die was van de N.T.P.M. en had er een P.Smit - B.& W. in staan. Die doet dus effe niet mee..........
Wie weet hier meer over te vertellen !?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: VNS
Hallo Roy,
Schiekerk,Serooskerk,Servaaskerk en Simonskerk hadden Smit B&W 9 cyl. 10600 APK.
Sinoutskerk,Spaarnekerk,Steenkerk en Streefkerk hadden een Stok Hotlo 9 cyl 10600 APK
Dat zijn er dus 8.
vr gr Henk
Schiekerk,Serooskerk,Servaaskerk en Simonskerk hadden Smit B&W 9 cyl. 10600 APK.
Sinoutskerk,Spaarnekerk,Steenkerk en Streefkerk hadden een Stok Hotlo 9 cyl 10600 APK
Dat zijn er dus 8.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
Re: VNS
Bedankt Henk.
Ik had ook al een mailtje van een oud V.N.S.er uit Vlissingen gekregen die mij op dezelfde fout wees.
Achteraf had ik het in m'n vlootlijstje van de V.N.S. wel goed staan m.b.t. tot Stork en B.& W. Er stond echter nog een andere stomme fout in. Ik had de "Steenkerk" er 2e in staan. Tja, dan kom je toch op een verkeert totaal S-kerken uit.
Het is dan ook duidelijk dat de "Koudekerk" en de "Kloosterkerk" de 1e Stork S.W. motoren hadden. Tenminste, bij de V.N.S. Welk schip uiteindelijk de 1e Stork S.W. motor kreeg is me nog niet duidelijk. Misschien dat een ander dat weer weet............
Bedankt voor het meedenken en corrigeren.
m.v.g., Roy
Ik had ook al een mailtje van een oud V.N.S.er uit Vlissingen gekregen die mij op dezelfde fout wees.
Achteraf had ik het in m'n vlootlijstje van de V.N.S. wel goed staan m.b.t. tot Stork en B.& W. Er stond echter nog een andere stomme fout in. Ik had de "Steenkerk" er 2e in staan. Tja, dan kom je toch op een verkeert totaal S-kerken uit.
Het is dan ook duidelijk dat de "Koudekerk" en de "Kloosterkerk" de 1e Stork S.W. motoren hadden. Tenminste, bij de V.N.S. Welk schip uiteindelijk de 1e Stork S.W. motor kreeg is me nog niet duidelijk. Misschien dat een ander dat weer weet............
Bedankt voor het meedenken en corrigeren.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: VNS
Hoi VNS-ers en gasten.
Hier een paar plaatjes van de Annenkerk uit 1947:
Boven: op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Naam: Annenkerk
Imo/ID: 5019135
Naamsein: PCRL
Eigenaar: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Tonnage: 8052 GT
Lengte: 159,30 m - Breedte: 19,27 m - Holte: 9,14 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederland
Gebouwd: 1947 als Annenkerk (VNS) - 1970 Annenkerk (Koninklijke Nedlloyd BV)
Werf: Dok- & Werfmaatschappij Wilton Fijenoord NV - Schiedam/NLD - Werf nr: 673
Motor: 2 MAN diesels, 2 x 5 cil, 2 tew, 2 schroeven / Vermogen: 10400 rpk / Snelheid: 17,5 kn
Type: vrachtschip met pass. accommodatie voor 12 passagiers
Gesloopt: 21-05-1971 te Shanghai/China. Op een paar foto's zijn aan de zijkant van de opbouw (brug) de ramen veranderd, kan niet terug vinden wanneer dat is gebeurd.
Groetjes Willem
Hier een paar plaatjes van de Annenkerk uit 1947:
Boven: op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Naam: Annenkerk
Imo/ID: 5019135
Naamsein: PCRL
Eigenaar: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Tonnage: 8052 GT
Lengte: 159,30 m - Breedte: 19,27 m - Holte: 9,14 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederland
Gebouwd: 1947 als Annenkerk (VNS) - 1970 Annenkerk (Koninklijke Nedlloyd BV)
Werf: Dok- & Werfmaatschappij Wilton Fijenoord NV - Schiedam/NLD - Werf nr: 673
Motor: 2 MAN diesels, 2 x 5 cil, 2 tew, 2 schroeven / Vermogen: 10400 rpk / Snelheid: 17,5 kn
Type: vrachtschip met pass. accommodatie voor 12 passagiers
Gesloopt: 21-05-1971 te Shanghai/China. Op een paar foto's zijn aan de zijkant van de opbouw (brug) de ramen veranderd, kan niet terug vinden wanneer dat is gebeurd.
Groetjes Willem
Re: VNS
Hallo Willem,
Ik denk dat de "Annenkerk" en "Arendskerk" beide aan b.b. zulke ramen hadden en aan s.b. niet.
Voor enkele maanden geleden hebben we ook een discussie over dergelijke ramen gehad. Het betrof toen de vooroorlogse "Westland" van de K.H.L.
Mogelijk is dat de oplossing van je vraag.
Wederom een fraaie serie platen hoor !.
m.v.g., Roy
Ik denk dat de "Annenkerk" en "Arendskerk" beide aan b.b. zulke ramen hadden en aan s.b. niet.
Voor enkele maanden geleden hebben we ook een discussie over dergelijke ramen gehad. Het betrof toen de vooroorlogse "Westland" van de K.H.L.
Mogelijk is dat de oplossing van je vraag.
Wederom een fraaie serie platen hoor !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Een oudje. De Amstelkerk, liggende te Bordeaux.
Groet Arnold.
Groet Arnold.