Pagina 44 van 79

Re: VNS

Geplaatst: 07 jun 2018 10:52
door Jos Komen (R.I.P)
De Oldekerk 1955.

Oldekerk.jpg
Oldekerk.jpg (172.37 KiB) 6976 keer bekeken
IDNo: 5262110 Year: 1955
Name: OLDEKERK Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10272
Country of build: NLD Builder: Wilton-Fijenoord Location of yard: Schiedam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
74 ANNA C. - 81 DAMENHAM
BU Gadani Beach 2.6.84

Re: VNS

Geplaatst: 29 jul 2018 17:08
door kabo
scannen0008.jpg
scannen0008.jpg (158.28 KiB) 6453 keer bekeken
Jagersfontein als wrak aangevoerd en afgebouwd bij de Schelde in Vlissingen, in 1950 opgeleverd en in 11-01-1967 verkocht aan Embajada Compania Naviera . Herdoopt in Devon en in 23-12-1967 gesloopt in Taiwan.

Re: VNS

Geplaatst: 07 aug 2018 18:03
door kabo
scannen0001.jpg
scannen0001.jpg (171.11 KiB) 6081 keer bekeken
scannen0003.jpg
scannen0003.jpg (101.35 KiB) 6081 keer bekeken
Twee mooie oudjes gevonden.gr.Bas

Re: VNS

Geplaatst: 15 aug 2018 12:11
door Jos Komen (R.I.P)
De Beninkust 1954.

Beninkust.jpg
Beninkust.jpg (107.59 KiB) 5871 keer bekeken
beninkust-1.jpg
beninkust-1.jpg (92.32 KiB) 5871 keer bekeken
HIER de gegevens van Marhisdata.

Re: VNS

Geplaatst: 15 aug 2018 13:39
door v+d
Mooie stevige schepen die -kustboten, ik vraag mij altijd af hoe de opvolgende eigenaren die Storkmotoren aan de praat hielden wat betreft vervangende onderdelen.

Re: VNS

Geplaatst: 15 aug 2018 16:43
door Harry G. Hogeboom
wat betreft vervangende onderdelen.
Zwarte markt Jan...ouwe meuk , mooi glad gestraald met glas en een vervalst Certificaatje uit Bangla Desh en Pakistan en India en Turkye en Taiwan en Verweggistan :roll:

Re: VNS

Geplaatst: 15 aug 2018 16:54
door v+d
Harry, toen ik nog met die dingen aan het stoeien was werden er al onderdelen geleverd waarvan je gewoon kon zien dat ze niet bij Stork Hengelo vandaan kwamen. Toen ik aan de wal kwam te werken werd mij wel heel duidelijk, dat prijs vaak voor kwaliteit ging en wist ik ook waarom we veel problemen met uitlaatkleppen hadden. Nou ja goedkope rommel leveren is van alle tijden en zal altijd wel blijven ook.
Zo'n Stork diesel 30 jaar aan de gang houden terwijl de leverancier van de motor al niets meer levert vind ik toch wel knap.
De motor uit dat boorschip in Brazilië liep toch nog toen het ding uitgebouwd werd, weliswaar op dieselolie.

Re: VNS

Geplaatst: 15 aug 2018 18:34
door Harry G. Hogeboom
werden er al onderdelen geleverd waarvan je gewoon kon zien dat ze niet bij Stork Hengelo vandaan kwamen.
Jan....hou nou op....ik moet morgen sowieso al naar de tandarts en die rekening is al hoog genoeg " met het stijgen der jaren" :lol: :roll: ik kan je daar verhaaaaal'n van vertellen waar je van uit je tuigie flikkert.En ik vraag me dan ook steeds meer af HOE de diverse Papieren Tigers Class Surveyors dat herkennen en daar mee uit de voeten komen, want daar lopen er velen bij die nog nooit fan se lang sal se leven halleluuujaaah een zwart randje onder een enkele nagel hebben gehad, laat staan een grijs gewassen ketelpakkie met door de stoom en de Teepol afgerotte Pakistani knoopies hebben gedragen :lol: Certificaatjes vervalsen IS heden ten dage een fluitje van een cent met al die prachtige elektronische apparaatjes. :mrgreen: idem dito met Pro Forma rekeningetjes. :roll:

Re: VNS

Geplaatst: 05 sep 2018 15:12
door kabo
NL-HaNA_2.24.01.03_0_918-1741.jpg
NL-HaNA_2.24.01.03_0_918-1741.jpg (157.16 KiB) 5491 keer bekeken
Servaaskerk aan de LLoyd kade in de zestiger jaren. foto Jan Voets.
gr.Bas

Re: VNS

Geplaatst: 05 sep 2018 17:22
door jdbvos
ze lijkt wel nieuw op deze foto...
Nét uit dok kan natuurlijk ook, maar ze oogt behoorlijk nieuw....