Ingezonden verhalen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Varig girls

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Test geslaagd!!!!
Sorry Jos, dat ik het op de verkeerde pagina heb geplaatst, had naar het keilcafè gemoeten.Toch blij met re-acties van enige mee liggers, mischien zijn er wat schrijvers bij , want de ingezonden verhalen rubriek staat op tilt, Groet aan alle liefhebbers,Mart

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Mart,
Op Kombuispraat staan ook sterke verhalen, die worden direct door de auteurs op het forum geplaatst.
In den beginne was er Scheepspraat en had men nog nooit van forums gehoord, dus werden alle verhalen naar mij gemailed en plaatste ik ze bij ingezonden verhalen.
Van Cees de Neef en Leen Don heb ik ze een eigen plekkie gegeven op scheepspraat, ik kreeg de verhalen binnen, bewerkte ze en plaatste er een mooie foto bij.
Ik heb met veel plezier de verhalen van Dirk van Lopik geplaatst, ik kreeg ze op een CD'tje met alleen hoofdletters.
Met Word er kleine letters van gemaakt, maar om het leesbaar te houden moest ik wel handmatig de hoofdletters er weer in terugzetten.
Nogmaals, ik heb dit met heel veel plezier gedaan en me het lazerus gelachen tijdens de conversie.
Door diverse webmasters van andere sites zijn deze verhalen ook te lezen, uiteraard met instemming van Dirk.
Dus ik hink eigenlijk op twee gedachten, mijn eigen kindje "Ingezonden verhalen" blijf ik uiteraard trouw, maar rechtstreeks op Kombuispraat plaatsen is wel zo makkelijk voor me.
Als ik over een jaar en 2 weken in de vut zit :D zal ik alle verhalen die nu op kombuispraat staan ook bij de ingezonden verhalen zetten.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zojuist een heel leuk nieuw verhaal van Mart (Marinus) Hoogedoorn geplaatst, genaamd: "Mosselen". (niet het soort mosselen die we straks gaan eten op de reunie)
Het gaat over de belevenissen van Mart op de sleepboot "Temi III".
Veel leesplezier. :wink:
Jos

http://www.scheepspraat.nl/ingezonden%20verhalen.htm
Bram

Bericht door Bram »

:D Pracht verhaal Mart ga zo door.
Groets Bram :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Was in de gauwigheid het begeleidend schrijven van Mart vergeten. :wink:
All the best
Jos

Hallo Jos ,hier weer een verhaaltje over de dappere sleepboot Temi III, dat waren wilde tijden, en link ook, zo'n redertje nam grote risico's, heb daar bij ouder worden wel eens bij stil gestaan, ook op de Temi IV bijna het leven gelaten, DAT VERHAAL KOMT LATER!,
Groetjes,
Mart
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een nieuw "Hazebroekje"
Genaamd: "Schuifmaat"
Veel leesplezier. :D
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Mooi verhaal Arie ,maar ik had hem sleutel 64 of een 24 "baco in zijn nek gelegd,kijken of ie dan nog kon lachen.
Dat is mischien ook de reden van mijn goede conduite staten,voor gedrag en respect voor de meerderen. :roll:
Groets BRam :D
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

schuifmaat

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Arie,dat had die tweede niet moeten flikken met onze chineese fitters op de Ogden Exporter, die hielden niet zo van ''loose face'',en had hij dat welgemerkt in de volgende haven.Ik vertel je later dat verhaal.
groet ,Mart.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Mart,
Ik heb ook een pikheetje met Chinizen gevaren en inderdaad "Loose Face" was het ergste wat ze kon overkomen.
Op de "Goeree" hield ik als derde stuurman echt heel nauwgezet hun salarisadministratie bij, maar iedere eerste ochtend van de maand stond mijn hut vol met Chinezen die het niet met me eens waren.
Na een paar maanden was dit gelukkig afgelopen.
Stonden er af en toe presentjes in mijn hut, envelop met 100 dollar.
Maar dat had met smokkelen te maken.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Die tweede kon daar eigenlijk weinig aan doen.
De HWTK kwam weinig in de MK en was in zijn hut een poppenhuis aan het bouwenen, zag natuurlijk mijn gereddschapskist en hoefde niet meer naar beneden.
Ik kan er nu hartelijk om lachen maar toen ik opnieuw een paar honderd schroeven moest losdraaien zag ik er de humor niet van in.
Gr, Arie.


Plaats reactie