Seatrade Groningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

hi ivo, dit was op de arctic 6 febr 1982. ik was zelf èèn van de dopelingen :roll:
let love rule

Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

de arctic en falcon reefer wachten op werk in de eemshaven. bij aankomst heeft de douane jan de zeeman flink getrakteerd op boete`s voor een slofje sigaretten en een flesje drank te veel. 50 mtr verderop lopen horde mensen ongemoeid de poort uit met tassen vol drank en sigaretten ( buttervaart) welkom thuis :wink:
Bijlagen
arctic.jpg
arctic.jpg (37.09 KiB) 6171 keer bekeken
let love rule
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de douane jan de zeeman flink getrakteerd
Jaaaa, dat is nou " ECHT flink" van die knakkers :lol: DAT flikten die douane knakkers zelfs bij zeelui die na WW2 na een jaar of zes thuiskwamen :twisted: DAN moet je toch wel ECHT " van de pot gerukt zijn"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door jdbvos »

Hier zijn een paar doopfoto's van de Oceanic in eind '86
Ik was Neptunes (de nadruk op NEP, want de echte Tunes verscheen -alweer- niet)
1e strm Johannes Johannes was "de dokter", en 2e wtk Sieko de Boer "de barbier".
En die 2 samen hadden me toch dingen bedacht....!
Het enigste wat ik kon doen was (als Neptunes zit je er eigenlijk alleen maar bij...) was ff de ergste kantjes bijvijlen, want de vrouw van de kapt, Rita Noordman en haar toen 3-jarige (als ik me niet vergis) dochtertje Ellen, zaten er ook bij...
Oceanic 86 Neptunes 1.JPG
Oceanic 86 Neptunes 1.JPG (74.37 KiB) 6602 keer bekeken
Oceanic 86 Neptunes 2.JPG
Oceanic 86 Neptunes 2.JPG (66.56 KiB) 6602 keer bekeken
Goed schip, en altijd een goede sfeer. Ik denk er nog altijd met heel veel plezier aan terug
Oost, west...ook best
zeezout

Re: Seatrade Groningen

Bericht door zeezout »

Ontmoeting Neptunes op de Celtic.
Bijlagen
Mijn ontmoeting met Neptunes op de Celtic.
Mijn ontmoeting met Neptunes op de Celtic.
zeezout.JPG (158.3 KiB) 6553 keer bekeken
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

als we zware olie in ijmuiden bunkerde kon je er op rekenen dat je foute shit kreeg. diverse keren meegemaakt dat seperatoren al begonnen te kotsen voordat we buiten de pieren waren. waarschijnlijk gevaarlijke chemicalien vermengd met de zware olie voor de zeevaart. eigenlijk nog een wonder dat ik niet al onder het gras lig :twisted: verbrande kleppen was het resultaat van al die shit die ze vermengde met de stookolie. kleppen slijpen was dus aan de orde van de dag totdat we al die rotzooi verstookt hadden. nee dan liever gasolie bunkeren in nigeria voor een zacht prijsje , zelfs de ballast tanks gingen vol met gasolie. wel ff opletten dat je niet rivier water aan het bunkeren was.
Bijlagen
kleppen slijpen.jpg
kleppen slijpen.jpg (70.82 KiB) 6517 keer bekeken
let love rule
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

ik kijk niet zo vrolijk omdat er nog een berg kleppen gedaan moeten worden. gelukkig wel een apparaat ervoor die alleen te gebruiken was bij goed weer.
let love rule
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

aardappels lossen in maputo mozambiek.
de aardappels waren zeer slecht. dus hoop gezeik over how come??? slecht vervoer of een handelaar die gewoon rotzooi verkoopt. weken lang dus gelegen in die haven om de ruzie tussen lading eigennaar en verscheper te settelen. omdat mozambiek toen nog communistisch was mocht alleen de kapitein aan wal. wij mochten ons alleen binnen de poorten van de haven begeven. er stonden veel hulpgoederen daar in de haven . giften vanuit de hele wereld , maar ze bleven in de haven om weg te rotten.
2 weken na ons vertrek is de haven gebombadeerd door zuid afrika omdat ze een vermoeden hadden dat het anc er wapens importeerde.
ook nog een leuke story, we lagen al een paar dagen voor anker bij maputo voordat we naar binnen konden.
het was echt bloedheet en de tempo had een airco systeem die niet erg voldeed . temperaturen van 36 graden in je hutje was normaal. dus maar lekker zwemmen toch?? even die oostduitse visserman die naast ons voor anker lag ff vragen of zwemmen veilig is hier. het antwoord was dat ze wachten op een nieuwe bootsman omdat de vorige was opgegeten door de haaien .
hij wilde de schroef inspecteren of er netten in zaten.
toch maar niet zwemmen dus hahaah
Bijlagen
aardappels lossen.jpg
aardappels lossen.jpg (123.54 KiB) 6515 keer bekeken
let love rule
Ivo

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Ivo »

Weer terug van een reis op de Klipper Stream, meer foto's gaan volgen,

Afbeelding
@ Fort de France, Martinique

Afbeelding
@ Fort de France, Martinique

Groeten
Ivo

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Ivo »

Laden/Lossen @ Castries, St. Lucia

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Ivo


Plaats reactie