Haven van Huizen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door rspeur »

LEUK!!!
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Vanmiddag op het Gooimeer, harde wind.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:-D Haven van Huizen vanmiddag (3-2-2015)

Afbeelding

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Haven van Huizen

Bericht door Knisten »

Prachtige foto's LP. Thanks. Doet me goed dit te zien. Zo ben ik toch weer een "beetje thuis"
Heb wat uurtjes op de haven doorgebracht. "Pontje van Kok" :-D .
Scharrel een beetje rond op dit topic. Kom daar zooooooooveel bekends tegen.
@ Dita. Yep, slagerij Willem de Gooijer. Altijd goed voor een plakkie worst als je er door moeder op uit werd gestuurd om boodschappen te doen. Een hele vriendelijke man. Terug naar huis, zoals je zegt, links "De Klaproos". Vond dat altijd een twijfelachtig winkeltje...... kweeniewaarom. Recht vooruit het half-verscholen herenhuis van Dr. Obbink. Dan kwam er een stukkie straat "zonder naam", althans, niet bij mij bekend. Als je daarna linksaf ging (bij de fietsenmaker) kwam je bij de Wilhelminaschool. Goede herinneringen. Juffrouw Zwaagstra, Juffrouw Bossinga (uit Hilversum, had zelfs mijn vader nog in haar klas gehad), meester Bartels (wat een geweldige leraar) en Joosse, (stuk minder).Enfin, moet nog naar huis. Op de hoek van de Bloemenweg met de Haardstedelaan was een klein winkeltje. Wij noemden dat "De Katjes". 's Maandags kregen we altijd een "duppie" mee voor de zending. De helft daarvan werd omgezet in snoep, onderweg naar shcool. In de zesde klas had ik een baaltje zware shag in mijn borstzak.De eerder genoemde Joosse wilde dat afpakken. "Als je het maar laat....." voegde ik hem toe, "dat is voor mijn vader". Hij liet er maar bij, en mijn shag was gered.
Ik weet nog goed dat de Gooilandweg "het eind van het dorp was". In de barre winter van 1963 schoven ze alle sneeuw daar naar toe. Dat was kaassie voor ons natuurlijk. Bergen van drie meter hoog. Tunnels graven, hutten bouwen en wat dies meer zij. We waren er niet uit te krijgen.Al met al heb ik een fantastische jeugd gehad in "ons" dorp.Kranten-lopen voor drukkerij Bout. 't Zeikertje (De HuizerCourant) en het Kerkblad. Je liep zomaar bij sommige mensen binnen. Daar lag dan een rol drop of pepermunt op je te wachten. Mijn jongste broer moest soms een aanloop nemen om de brievenbus te bereiken........
Those were the days
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Ja Taatjen, zo was het hier vroeger.
Ook rond de pier is er veel veranderd.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Haven van Huizen

Bericht door Knisten »

Thanks, leuke foto. Heb daar menig uurtje doorgebracht. Staat het bord er nog steeds met daarop "Fietsen verboden" ? Helemaal aan het begin. Een betere uitnodiging om dat dan wel te doen kun je niet verzinnen. Nooit geen problemen gehad met die ouwe "Buie". Zit ik op een ochtend te vissen daar. Spijbelen, maar ja, je moet toch wat. Hoor ik achter me iemand vragen "Moet jij niet naar school ?" "Nah, vrij, meester ziek", antwoordde ik. Tot dat ik omkeek, bleek "ouwe Theunissen" te zijn. Hebben daar toen een heel goed "man to man" gesprek gehad. Was wel een hele toffe leraar.
Ja, ja, die haven weet wat. Mijn jongste broertje had zijn eigen Piraatje bij elkaar gespaard. Mocht ie wel in zeilen, maar met een zwemvest. Kreeg dus een nieuw zwemvest. Wij de haven uit, mijn ouders op de pier aan het wandelen en hij doet iets verkeerd en slaat om. 't Eerste wat ie doet is zijn zwemvest uittrekken, want dat was nieuw en mocht niet nat worden :lol: Mijn vader ziet dat, en duikt zo het majem in on zijn jongste kind te redden.....hebben er later wel om gelachen.
Ben blij met dit topic en volg je.....
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Haven van Huizen

Bericht door Knisten »

In aansluiting op mijn vorige bericht. Vergat om te vragen of jij misschien weet welke bakkerij er zat op het stukkie weg tussen de Bloemenweg en de Wijgert Kooijlaan. Was maar 1 winkeltje daar en kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren, alhoewel "Kooij" of "Kooy" wel in de buurt komt. Kweenie meer dan dat. Hear you, from a dang cold Minnesota. Shiversssssss
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Haven van Huizen

Bericht door hamerhaai »

Ik dacht bakkerij Honing ,morgen weet ik het zeker. ( effe navragen)
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

Je ziet, het wordt opgezocht.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Haven van Huizen ziet ze vliegen.

Afbeelding
Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie