Hoaven van Delfziel
Re: Hoaven van Delfziel
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Hoaven van Delfziel
Ahoy,
Gisteren waren Jos & ik, naar de Eemshaven en daarna naar Delzijl geweest,en zagen de BALTICBORG naast het dok bij de Koninklijke Niestern Sander liggen, dus ook deze op de korrel genomen. Name:BALTICBORG
Ship Type: Ro-ro cargo
Year Built: 2004
Length x Breadth: 154 m X 22 m
Gross Tonnage: 12460
DeadWeight: 8600 t
Speed recorded (Max / Average): 15.2 / 13.1 knots
Flag: Netherlands [NL]
Call Sign: PBIP
IMO: 9267716, MMSI: 244590000
Gisteren waren Jos & ik, naar de Eemshaven en daarna naar Delzijl geweest,en zagen de BALTICBORG naast het dok bij de Koninklijke Niestern Sander liggen, dus ook deze op de korrel genomen. Name:BALTICBORG
Ship Type: Ro-ro cargo
Year Built: 2004
Length x Breadth: 154 m X 22 m
Gross Tonnage: 12460
DeadWeight: 8600 t
Speed recorded (Max / Average): 15.2 / 13.1 knots
Flag: Netherlands [NL]
Call Sign: PBIP
IMO: 9267716, MMSI: 244590000
Re: Hoaven van Delfziel
Ahoy,
Ook deze nieuwe LADY ALEXANDRA,lag te storen in de haven van Delfzijl,hier de foto's: De in samenwerking met Conoship door Groot Ship Design ontworpen Sea Liner 3700 heeft een bruto tonnage van 2750 ton. De verdere specifieke gegevens van de met een hefbaar stuurhuis uitgeruste zee-rivierschepen luiden: lengte over alles 88 meter, lengte tussen de loodlijnen 84,98 meter, breedte 13,40 meter, holte 7,05 meter.
Onderhandelingen
De zogenoemde BiBu-schepen zijn speciaal ontwikkeld voor de vaart op de Noordzee, Rijn en Britse tijhavens. Met ingeklapte mast hebben ze een kruiplijn van 8,70 meter. In de zomer kunnen ze eveneens op de Oostzee en in het Middellandse Zeegebied worden ingezet. Ze hebben één ruim (62,30 x 10,80 meter) met een hoogte van 12,80 meter. De ontwerpdiepgang bij 3000 dwt is 4,30 meter, bij 3700 ton 4,90 meter. Een 746 kW Caterpillar 3508C levert een snelheid van 10 knopen.
Ps.Ziet er wel vreemd uit met zo'n moveable foremast,je denkt dat je 'foute foto' hebt, maar is dus gezichtsbedrog
Ook deze nieuwe LADY ALEXANDRA,lag te storen in de haven van Delfzijl,hier de foto's: De in samenwerking met Conoship door Groot Ship Design ontworpen Sea Liner 3700 heeft een bruto tonnage van 2750 ton. De verdere specifieke gegevens van de met een hefbaar stuurhuis uitgeruste zee-rivierschepen luiden: lengte over alles 88 meter, lengte tussen de loodlijnen 84,98 meter, breedte 13,40 meter, holte 7,05 meter.
Onderhandelingen
De zogenoemde BiBu-schepen zijn speciaal ontwikkeld voor de vaart op de Noordzee, Rijn en Britse tijhavens. Met ingeklapte mast hebben ze een kruiplijn van 8,70 meter. In de zomer kunnen ze eveneens op de Oostzee en in het Middellandse Zeegebied worden ingezet. Ze hebben één ruim (62,30 x 10,80 meter) met een hoogte van 12,80 meter. De ontwerpdiepgang bij 3000 dwt is 4,30 meter, bij 3700 ton 4,90 meter. Een 746 kW Caterpillar 3508C levert een snelheid van 10 knopen.
Ps.Ziet er wel vreemd uit met zo'n moveable foremast,je denkt dat je 'foute foto' hebt, maar is dus gezichtsbedrog
Re: Hoaven van Delfziel
Is dat zo Ruud of kwamen jullie juist uit De Boegschroef, die "BALTICBORG" zag je ook al in het dok, maar die ligt er naast .Ps.Ziet er wel vreemd uit met zo'n moveable foremast,je denkt dat je 'foute foto' hebt, maar is dus gezichtsbedrog
Groeten Bert.
Re: Hoaven van Delfziel
Ahoy Bert,
Allereerst bedankt voor de aanwijzing dat de BALTICBORG niet in, maar naast het dok ligt,dat had ik niet gezien vanuit de verte,en zal het aanpassen en nee wij zijn niet in de 'Boegschroef' geweest, da's meer een zaak voor de declarerende personen, en dat kunnen wij helaas niet, dus zijn wij in het 'Centrum' ff wezen kijken.
Inderdaad is 't gewoon een vreemd gezicht zo'n 'moveable foremast', en ach het is weer eens wat anders.
Allereerst bedankt voor de aanwijzing dat de BALTICBORG niet in, maar naast het dok ligt,dat had ik niet gezien vanuit de verte,en zal het aanpassen en nee wij zijn niet in de 'Boegschroef' geweest, da's meer een zaak voor de declarerende personen, en dat kunnen wij helaas niet, dus zijn wij in het 'Centrum' ff wezen kijken.
Inderdaad is 't gewoon een vreemd gezicht zo'n 'moveable foremast', en ach het is weer eens wat anders.
Re: Hoaven van Delfziel
Op het Kustvaartforum staat deze foto van Bert, op dezelfde dag gemaakt.
Zou Bert dan uit café Centrum zijn komen rollen?
Zou Bert dan uit café Centrum zijn komen rollen?
Re: Hoaven van Delfziel
Ha ha Jos ,ik dacht al waar blijft die foto, is genomen vanaf het oude plankenpad, loop je echt niet aangeschoten op , hier en daar liggen namelijk wat plankjes los
Wat vindt je van die roestvrij stalen strips op de bulb, zitten ook in de kluisgaten op de foto's van Ruud goed te zien. Bedoeling schijnt te zijn, roestvorming tegen te gaan.
gr Bert
Wat vindt je van die roestvrij stalen strips op de bulb, zitten ook in de kluisgaten op de foto's van Ruud goed te zien. Bedoeling schijnt te zijn, roestvorming tegen te gaan.
gr Bert
Re: Hoaven van Delfziel
Ik heb dinsdag jl ook een foto van de Bothniaborg gemaakt en heb er verder ook niet bij stilgestaan.
Je komt in Delfziel, loopt daar die steiger op en probeert mooie fotootjes te maken.
Zelf vond ik deze foto niet geschikt voor plaatsing, maar hier is wel te zien dat Bert met locale bekendheid uiteraard gelijk heeft.
Je komt in Delfziel, loopt daar die steiger op en probeert mooie fotootjes te maken.
Zelf vond ik deze foto niet geschikt voor plaatsing, maar hier is wel te zien dat Bert met locale bekendheid uiteraard gelijk heeft.
Re: Hoaven van Delfziel
De "BALTICBORG" vertrok vandaag vanaf de werf Kon Niestern Sander te Delfzijl, naar Haraholmen (Zweden).
Gr Bert.