Stichting Bureau Wijsmuller

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Stichting Wijsmuller

Heel lang zijn er al mensen geweest die vonden\vinden dat er een poging zou moeten worden gedaan om iets van de historie van de sleepboten van Wijsmuller voor het nageslacht te behouden.

Ik denk dat het als mensen echt wat willen, het hoog tijd wordt om er aan te gaan werken om iets van de historie te gaan behouden.

In Griekenland varen nog enkele ex-slepers van Wijsmuller rond, maar gezien hun leeftijd 50 + zal dat niet zo erg lang meer zijn ben ik bang.

Daarom wil ik proberen om een aantal mensen te vinden die met mij een stichting willen opzetten die als doelstelling heeft: het stimuleren van het behoud van de geschiedenis van Bureau Wijsmuller.

Hieronder versta ik ook het bij elkaar brengen van foto's en spullen van Wijsmuller, in en binnen een museum. En verder het opsporen en kopen van een ex sleper van Wijsmuller indien mogelijk.

Maar alleen kan een mens niets !

Daarom bij deze, wie wil met mij, zijn schouders er onder te zetten en te komen tot de oprichting van een stichting met dit oogmerk.

Even wat punten die nodig zijn om te beginnen:

Er is wat geld nodig om een stichting op te zetten en officieel te maken, ongeveer 350 á 500 euro.
Er moeten statuten komen.
Er moet een doelstelling\doel zijn.
En er moet een soort bedrijfsplan komen hoe je je doel wilt bereiken.

Ik zelf ben bereid om er tijd en ook wel geld in te stoppen en de Wijsmuller site er voor in te zetten.

Wie wil verder helpen ?

Naar aanleiding van diverse vragen:

Er moet een bestuur gevormd worden bestaande uit minimaal 3 personen.

Deze mensen moeten de volgende funkties verdelen; voorzitter, secretaris en penningemeester. Verder moet er een PR. man\vrouw zijn, een fondsenwerver.

Wat betreft de bestuursfunkties 1 man\vrouw kan diverse zaken vervullen b.v. voorzitter\penningmeester lijkt me heel goed samen te gaan of voorzitter\secretaris noem maar op.

Dus ik zoek minimaal 2 man (ik ben dus beschikbaar) die met mij een stichting willen oprichten die gaat werken aan het Wijsmuller gebeuren. Samen moeten we dan de doelstellingen op papier krijgen en het doel van de stichting en hoe we dat willen bewerkstelligen.

Om de zaak gescheiden te houden van mijn andere bezigheden stuur eventuele vragen of aanmeldingen naar bureauwijsmuller@gmail.com

Groet Piet Voorburg (Proet)
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl

Jos Komen (R.I.P)

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Piet,
Ik vind het een zeer heel loffelijk streven en hoop dat je er veel succes mee hebt! :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Piet,
Ben het helemaal eens met Jos. SUCCES
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
J.C.Willemsen
Berichten: 576
Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
Locatie: Koudekerke

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door J.C.Willemsen »

Hallo Proet.
Een geweldig idee, vooral dat opsporen en terughalen van exBW slepers
staat me wel aan.
Heb je gelijk een ruimte om BW atributen ten toon te stellen.
Maar wat vaart er nog rond, heb je daar zicht op.
Wel niet direct van BW maar wel voor klussen ingehuurd in het verleden
en te koop de exPortugees PHOENIX.

Afbeelding

Toch een kleine link met Wijsmuller.

Met groeten, Jan.
vooruitgang is onrust.
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door Skipper »

Mooi plan. Al heb ik geen Wijsmuller verleden.
Mocht het zover zijn dan ben ik best bereid tijd en moeite erin te steken.
Dus Piet ik weet niet hoever je bent met alles.
Probeer eerst een inventarisatie te maken van het aantal mensen en bedrijven
die mee willen doen. Dan heb je in ieder geval stap 1.
En daar dan maar uit verder bouwen.

mvg,
Patrick Nowee

Ps een aantal jaar geleden lag er een oude wijsmuller sleper weg te rotten in de
haven van Colombo in Sri Lanka.....
NAVIGARE NECESSE EST
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Jan een van de Praia boten, ik vond het mooie schepen maar met bitter weinig vermogen.
Maar de Portugezen aan boord maakten dat dat eigenlijk niet belangrijk was. Gewoon prima vakmensen.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Ik heb het eerste bericht aangepast oftewel ik heb proberen duidelijk te maken wat er nu op dit moment nodig is.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door Derk Gotink »

Proet,

Mooie gedachten om ons oud Wijsmuller gasten de sfeer te blijven proeven maar wel gewaagd.
Ik denk nu even aan de Elbe , wat een ellende hebben die mensen niet gehad voor ze resultaat hadden.
Geldschieters heb je nodig en die vind je niet bij oud Wijsmullers freaks!!

Mijn inbreng zal minimaal zijn
Maar ik ben niet te beroerd om te bikken en te tjetten !!
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Derk,

Je staat op de biklijst.

Maar alle gekheid op een stokje, ik zelf heb een heel sterk gevoel dat juist Wijsmuller Freaks, als je ze een beetje port, veel heel veel kunnen bereiken.
En Wijsmuller had een groot netwerk als we daar een bklein beetje van kunnen gebruiken ??

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Stichting Bureau Wijsmuller

Bericht door Derk Gotink »

Dat ik op de biklijst sta vind ik helemaal zo gek nog niet, je moet van onder af beginnen om het opbouwend werk te voltooien !

Dus we gaan er voor !!
Morse is uit !!
Mayday is in !!


Plaats reactie