Wm.H. Muller & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Aardenburgh 1938

Aardenburgh.jpg
Aardenburgh.jpg (143.85 KiB) 8051 keer bekeken
HIER de gegevens van Marihisdata.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Vrijburgh 1949

Vrijburgh.jpg
Vrijburgh.jpg (138.14 KiB) 6771 keer bekeken
HIER de gegecens van Marhisdata.
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

Affiche uit 1910 voor de veerdienst Rotterdam-Londen.

Batavier Line.jpg
Batavier Line.jpg (128 KiB) 6220 keer bekeken
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Roy »

De foto van de onbekende Muller boot in Famagusta, Cyprus is de "Al Risk" ex "Batavier I".

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door jdbvos »

Bedankt Roy ! Ik wist het: die naam stond nog opgelast, maar ik was het vergeten...
Bij een andere gelegenheid lag er een oude Wagenborgboot met de brug midscheeps op datzelfde plekkie, onder Turkse vlag.
Kon nog nét even een een blik werpen in de al donkere mk met haar Industrie: de bemanning ging naar huis in Famagusta….
's Ochtends om 7 uur waren die *&^%# so-and-so's er alweer vandoor...en had ik niet verder kunnen bewonderen/fotograferen...
Ik meende dat het de Egbert Wagenborg was, maar anderen zeiden dat het een ander was.....En ik ben het vergeten.... :roll:
Ik ben zo langzaam aan meer vergeten dan geleerd, lijkt het wel... Net alsof je , wanneer je het 'ergens' hebt neergepend, het van je hardeschijf wist....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Allen »

BATAVIER III

Batavier III 001.JPG
Batavier III 001.JPG (143.51 KiB) 6046 keer bekeken
Batavier III 002.JPG
Batavier III 002.JPG (93.84 KiB) 6046 keer bekeken


LICHTFEEST
Batavier001.JPG
Batavier001.JPG (71.72 KiB) 6046 keer bekeken
Grtn @Allen
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Roy »

Na even in m'n vlootlijstje gekeken te hebben kom ik op twee Wagenborg schepen, die de brug midscheeps hadden, met een Industriemotor er in Jan.
De "Prinsenborg" en de "Kroonborg" hadden een Industrie motor.
De ex "Prinsenborg", heeft eerst de Griekse en later de Cypriotische vlag gehad en wel onder de namen "Katia C" en "Laura".
De "Kroonborg", is via Holwerda naar S'pore gegaan en heeft ook de Hondurese vlag gehad.
Je zou dus zeer wel mogelijk de ex "Prinsenborg" met een bezoek vereerd kunnen hebben.
O ja, De "Egbert Wagenborg" had een Sulzer en de "Balticborg" en "Bothniaborg" hadden beiden een Werkspoor.
Meer Wagenborg schepen met de brug midscheeps kan ik zo gauw niet verzinnen.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

Het ms Oosterburgh is op dit topic nog niet voorbij gekomen.

Hierbij de link naar Marhisdata:
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=4889
waarin 2 uitgebreide verhalen over een aanvaring met de Kloosterdyk (HAL) op de Schelde bij Antwerpen.


Oosterburgh.jpg
Oosterburgh.jpg (146.02 KiB) 5482 keer bekeken
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Roy »

De "Oosterburgh" is ook een eenlingetje bij Muller & Co. geweest.
Op Marhisdata staan 2 foto's van haar als "Ifigenia" en dat is ook haar laatste naam geweest. Zo heb ik haar zomer 1981, varende op de "Smit Lloyd 46", ook in Prevesa zien liggen met Puerto Cortes, ( Honduras ), op de kont. Het was echter gewoon een Grieks schip.
Volgens de agent moest ik uitkijken met foto's van het schip te nemen daar de eigenaar hier niet van gediend was. De eigenaar gebruikte het schip dan ook uitsluitend om smokkelwaar te vervoeren, hetgeen, naar zeggen aldaar, zeer veel in de Griekse archipel voorkwam. Er zat dus gewoon een criminele organisatie achter het schip die meerdere schepen verspreid over Griekenland voor dat doel in eigendom had. natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Los hiervan, je mag in Griekenland helemaal niet in havens foto's maken. Dien ten gevolge ben ik in Piraeus enkele jaren daarvoor door de dock police opgepakt. Dit liep nog met een sisser af, maar was voor mij meer geluk dan wijsheid...……..Volgens Marhisdata wordt sinds 1991 het bestaan van het schip in twijfel getrokken. Een nette manier om aan te geven dat de ex "Oosterburgh" niet meer bestaat.
Ik vond het wel een stoere coaster, wat m.i. voor de meeste van de Muller schepen wel opging.
Zomaar een herinnering bij een foto van een Muller & Co. schip !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hier de eerste Scheldt uit 1938 op de werf in Westerbroek.
In maart 1955 omgedoopt naar Aardenburgh.

Scheldt 1938 te Westerbroek.jpg
Scheldt 1938 te Westerbroek.jpg (142.99 KiB) 6736 keer bekeken

Roy schreef:
natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Je maakt ons wel nieuwsgierig naar die foto's van de voormalige Oosterburgh. :)

Groet, Paul G.


Plaats reactie