Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
lilyvo

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door lilyvo »

Er komt a.s. vrijdag een live uitzending van het programma De Halve Maan:

De Halve Maan is elke vrijdag te zien om 15.05 -15.55 uur op Nederland 2.
(Herhaling elke zaterdag 15.05 uur, Ned 2).
Abdelkader Benali over de serie Het Beloofde land.
Op woensdag 25 april start het tweede seizoen van deze serie, op NL2 om 20.55-21.25 uur. De serie Het Beloofde land bestaat uit 6 afleveringen van 25 minuten. In elke aflevering zijn twee portretten te zien van migranten die naar Nederland zijn gekomen. In aflevering 1 is o.a. het verhaal van de Vietnamese bootvluchteling Lily Vo. Ruim dertig jaar geleden dobberde Lily Vo samen met haar familie in een vissersbootje met 66 gevluchte Vietnamezen stuurloos rond op volle zee. Het Nederlandse schip Nedlloyd Agulhas nam ze aan boord. Ze is al 30 jaar op zoek naar de laatste vijf reddingswerkers die haar en haar familie hebben geholpen.
Verder heb ik nu zelf ook een website: www.lilyvo.com.
Afbeelding

Jos Komen (R.I.P)

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zal morgen aan de buis gekluisterd zijn, Lily. :)
Ben je niet een beetje zenuwachtig, live op TV?
Succes!
Jos
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door K.Brouwer »

Heb hem gisteren al geprogrammeerd op de DVD recorder,dit voor als ik het zou vergeten 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een mooie reportage, Lily. :)
In het begin was ik wel een beetje ongerust omdat je toen nog niet aan tafel zat.
En ook nog reclame gemaakt voor Kombuispraat. :wink:
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Lily,
Als de uitzending uitgezonden wort ben ik net op vakantie.
Maar de dvd is al geprogrammeerd.
All the best
groetjes uit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Ruud (R.I.P.)

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Heb de uitzending via "Programma gemist" nét bekeken, en geef jou groot gelijk, dat jij de bemanning van de Nedlloyd Agulhas, erkentelijk bent, tevens ook ons forum de aandacht gaf,dat jij via ons aan belangrijke informatie bent gekomen.
Het was/is een fijne reportage, succes met jou Mrs. Universe verkiezing in Bulgarije, je verdient het om als winnares eruit te komen,all the best :!:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanavond om 20.55 uur op Nederland 2.


Het beloofde land

Ruim vijf miljoen mensen kwamen na 1945 ons land binnen. En bijna vijf miljoen gingen er weer uit. Allemaal op weg naar een plek om het beter te krijgen. Op weg naar het beloofde land. Tien miljoen keer het vertrek, de aankomst, de aanpassing, de verandering en de toekomst. Wat hebben de ervaringen gemeen? Wat zijn de verschillen? Tien verhalen van families die kwamen of gingen. Tien verhalen uit miljoenen.

Ruim dertig jaar geleden dobberde Lily Vo samen met haar familie in een vissersbootje met 66 gevluchte Vietnamezen stuurloos rond op volle zee. Het Nederlandse schip Nedlloyd Agulhas nam ze aan boord. De ouders van Lily Vo waren zo dankbaar dat ze hun zoontje dat later in Nederland werd geboren Nedlloyd hebben genoemd. Lily Vo vertegenwoordigt inmiddels succesvol Nederland bij verschillende Mrs. Verkiezingen. Joelek Goldfinger kwam in 1947 aan in de quarantaine-inrichting aan de Heyplaat, Rotterdam. Hij behoorde tot de groep van 36 Poolse Joden die toestemming hadden gekregen om zich na de Tweede Wereldoorlog in Nederland te vestigen. Allebei hebben ze een nieuw bestaan opgebouwd in Nederland. Hoe is hen dat gelukt?
Ruud (R.I.P.)

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Diegene die het gisteravond gemist hebben,of voetbal gekeken hebben,zoals ik, nu vanmorgen is er een herhaling op Nederland 2 om 10:25 tot 11:00, ook is er een programma gemist van dit programma.
http://programma.ntr.nl/10483/het-beloofde-land
Rechts boven in de link UITZENDING GEMIST.
Het beloofde land 25-04-2012.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door johan.H »

door mijn diensten de uitzendingen gemist, maar bedankt voor de link Ruud, heb net de uitzending gekeken en dat greep me emotioneel wel aan.
haalde weer de herinneringen bij me naar boven toen wij met een W-kerk ( denk de Wissekerk ) ook vluchtelingen van een klein vissersbootje afhaalden.
ook toen zijn ze in Singapore van boord gegaan, maar of ook die groep naar Nederland is gekomen......geen idee.
lilyvo

Re: Bootvluchtelinge uit Vietnam a/b van de Nedlloyd Agulhas

Bericht door lilyvo »

Zondag 5 augustus a.s vlieg ik naar Rostov Rusland, 9 dagen voor de Mrs Universe verkiezing. De hele week van 's morgens 8 uur tot 's avonds laat behoren ik en de andere contestants representatief te zijn en de mensen van de pers, magazines en de newspapers en de TV te woord te staan. Een heel druk programma dus. Deze keer heb ik mijn nationale kostuum bij me, oranje..

Ik vind het gewoon super, heb er zin in om voor mijn geliefde Nederland te presenteren. Ik ben blij en dankbaar en ik zal natuurlijk vertellen hoe fijn ik het heb hier in Nederland. Misschien kan ik het toerisme nog een klein beetje bevorderen. Afijn, ik zal mijn uiterste best doen om naar de baan van Mrs Universe op wereld niveau te solliciteren. Duim voor mij, op 12-08-2012 want dan moet ik het podium op ......
Ik ga de 14 augustus dan vanuit Rostov terug naar Nederland met een grote glimlach en een ervaring rijker. Ik zal nooit vergeten hoe ik ben gered op volle zee en heel misschien vind ik door mijn verhaal de laatste vijf bemanningsleden terug...

Liefst Lily Vo.
DSC3335.JPG
DSC3335.JPG (17.8 KiB) 6029 keer bekeken
DSC3458.JPG
DSC3458.JPG (13.73 KiB) 6029 keer bekeken


Plaats reactie