Sterke verhalen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het is nog niet zooo lang geleejuh dat er een Massinissie lag te pittuh in de Spoellucht receiver van een grote kar...........hij was het schoonmaakuh FF zat............

Toen ze op zee een mannetje kwijt waaaren en na " heeeel veel gezoek" eindelijk in die Spoellucht receiver keeeek'n.............

T'is nog waaaar OOOK!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Hannes »

Ik denk dat Harry het ongeluk op de CMS London Express (Hapag Lloyd) bedoelt in Oktober 2003, op de reis van Savannah naar Norfolk.

Hieronder een link

http://www.bsu-bund.de/cln_007/nn_11126 ... 329_03.pdf

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Hans et all,

Inderdaad...... omdat het een " zeer triest" ongeval betrof en omdat het hier over " sterke verhalen gaat" meende ik er niet verder op in te gaan want het gaat dan al gauw als " prediken" klinken :roll:
Neus kan dus z'n " lijkt me sterk" wat bijstellen .........

Murphy's Law....." WAT fout kan gaan, ZAL fout gaan" :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

het is al eens eerder gebeurd.
Dat is hetzelfde geval.

Afbeelding
Uit het Duitse onderzoeksrapport

Afbeelding

Plaatje van "Marinediesels.uk"
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Sterke verhalen.

Bericht door paul »

Project ooZoo - Bewust opstappen Februari 2008
goedenavond ik weet niet of dit verhaal bij julie bekend is,zo ja beschouw het dan als niet geplaatst gr paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Fuel Supply

Re: Stoere verhalen

Bericht door Fuel Supply »

Een "stoere" anekdote van mij, echt waar!

Ik ben op mijn 17e gaan varen, en doe dat tot op de dag van vandaag (meestal) met veel plezier.
Mijn huwelijk werd gezegend met 3 dochters, toen heb ik het op dat gebied maar opgegeven, een zoon zat er blijkbaar niet in. :roll:
Toen de meiden ouder werden en er geroezemoes over vriendjes ter sprake kwam moest ik toch mijn gezag als kapitein laten gelden.
"Dames", zei ik, "ik vaar al mijn hele leven en heb nergens anders verstand van! Van auto's weet ik alleen dat ze me klauwen met geld kosten, voetbal interesseert me weinig en andere sporten al helemaal niet. Dus als jullie straks hier een vriendje in huis willen halen moet ik wel ergens met hem over kunnen praten waar ik ook verstand van heb. Ik weet het dus goed gemaakt met jullie. Als hij voor de eerste keer voor de deur staat vraag ik hem naar de wet van Archimedes. Als hij die niet foutloos kan opsommen komt hij er NIET in. Jullie zijn dus gewaarschuwd!.....".
Natuurlijk leidde dit tot een storm van protest maar ik was onverbiddelijk. Niet dat er straks een schoonzoon naast me zit die niet snapt hoe zo,n zwaar stalen schip kan blijven drijven.
Toen mijn oudste dochter daadwerkelijk de eerste keer met haar vriendje voor de deur stond keek ze me met een vernietigende blik aan en siste "je vraagt het niet hoor!" :evil:
Nu wou ik ook weer niet in de eerste ontmoeting als boeman overkomen, dus heb hem zo binnengelaten. Maar was achteraf wel verheugd dat ze het hem toch van tevoren verteld en zelfs een beetje ingestudeert had. Ging bij hem die keer dan wel niet helemaal foutloos, maar al mijn dochters ratelen nog steeds de wet in koor zo achter elkaar op. :mrgreen: :mrgreen:
Het vriendje van mijn tweede dochter was me voor en begon er bij zijn eerste bezoek al zelf over, helemaal door haar voorbereid! :roll:

Groetjes, Willem :wink:

Weet jullie het nog exact? Hier is hij nog maar eens:
Een voorwerp, geheel of gedeeltelijk ondergedompeld in een vloeistof ondervindt een opwaartse kracht die gelijk is aan het gewicht van de verplaatste vloeistof.
(opwaartse DRUK mag ook) :?
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Stoere verhalen

Bericht door Albert »

:lol: :lol: :lol:
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stoere verhalen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeel mooi Willem... :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Teamspirit

Re: Stoere verhalen

Bericht door Teamspirit »

Fuel Supply schreef: Het vriendje van mijn tweede dochter was me voor en begon er bij zijn eerste bezoek al zelf over, helemaal door haar voorbereid! :roll:
Zo zie je maar, waar zouden wij mannen zijn zonder vrouwen :mrgreen:
Mooi verhaal!
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Arie Hazebroek »

Vanochtend heb ik op een rommemarkt dit boek van de schilder Fred Boom gekocht.
VAN_ZEE.jpg
VAN_ZEE.jpg (119.46 KiB) 3611 keer bekeken
Behalve prachtige scheepsportretten staan er ook annekdotes over de afgebeelde schepen in.

Het onderstaande verhaaltje kan volgens mij rustig op deze topic staan.
Ben benieuwd of er nog KNSM-ers zijn die over deze gebeurtenis gehoord hebben.
Haarlem.jpg
Haarlem.jpg (141.51 KiB) 3611 keer bekeken
Gr. Arie.


Plaats reactie