Sterke verhalen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De verhalen over de Klaas 1 geschreven door jou en Bert de Boer hebben alleen op het kustvaartforum gestaan en niet op Scheepspraat, Theo.
Misschien zijn ze in het forumarchief terug te vinden.
http://www.mfa.middenlimburg.net/

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Was het geheugen niet de 2e faciliteit die het soms liet afweten met het stijgen der jaren?? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jos schreef:Misschien zijn ze in het forumarchief terug te vinden.
Alsjeblieft, daar staat zo het een en ander, zeg! Bedankt voor de link, Jos.
Maar ik kom er zo ook wel uit. Laat maar.
Het schrijven gaat lekker en ik heb er eindelijk weer lol in, dat scheelt alles. Er was de laatste twee jaar ook zo het een en ander gebeurd dat de gedachten afleidde en dat werkt dan ook niet mee.

Harry, ik meen dat dat voornamelijk voor het kortetermijngeheugen (dat is één woord) geldt. Maar of dat echt zo is, dat ben ik helaas vergeten ... :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry, ik meen dat dat voornamelijk voor het kortetermijngeheugen
Waarom haal je mij daar bij in Schipper :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Tegen de tijd dat ik dat woord heb uitgesproken ben ik al vergeten waar het over gaat. Waar is die goeie ouwe aderverkalking gebleven?
Harry
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Compass »

Hallo Theo,

Wat betreft de voorgeschiedenis tot vertrek Kiel weet ik ook niet meer af dan jij. Wél weet ik dat wij samen in de auto naar Kiel zijn gebracht door .....?? Zijn naam ben ik even kwijt maar heb ik nog wel genoemd in het desbetrefende een-tweetje. Het was een typische 'bekende Delfzijlster'.

Was inderdaad alleen geplaatst op Groninger Kustvaart van Jelle Bijlsma (rip). Vind dat maar eens terug in die indexfiles.

Grt
Bert de Boer
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Sterke verhalen.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Geen sterk verhaal maar wel een sterk ruikend verhaal......
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Daar was ik al bang voor, Bert, dat jij ook niet meer wist dan ik. Het geeft niet. Ik vind het alleen zo vreemd dat daar een stukkie blank is in mijn geheugen. Dat is des te vreemder omdat ik wél weet dat het op of direct na maandag 25 feburai 1980 moet zijn geweest, want de staatsgreep in Suriname was aan de gang en tijdens die autorit volop in het nieuws. Maar wie ons dan naar Kiel reed, al sla je me dood. Het geheugen is een raadselachtige zaak. Maar nogmaals: het doet er verder niet toe. Toch bedankt.

Dat is inderdaad een heel vies verhaal, Ferry, maar wel uit het leven gegrepen. :-D
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Compass »

Eureka !!

Trijnko Nap heeft ons toen naar Kiel gebracht.
Geert Edelenbosch was op eigen gelegenheid al aan boord gegaan.

Overigens zijn we daarvóór ook nog eens naar Rotterdam geweest. Intershitra aan de Veerhaven om de arbeidscontracten te tekenen. Weet óók al niet meer met wiens auto we toen gegaan zijn.

Grt
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Trijnko Nap ... Ik mag barsten als ik weet wie dat was en wat hij met die Klaas I te maken had. Als ik op zijn naam Google, zie ik dat hij in 2003 overleden is en dat jij hem kende van Carebeka.
Dus daarom waren wij in Rotterdam en hebben hem aan de Parkkade bekeken. Dat was met mijn automobiel, nu weet ik het weer. Van Uden was agent, Intershitra had hem verkocht. Dat waren fijne mensen van Intershitra. Hoe heette de man ook weer ... Sluisjesdijk? Zoiets was het. Toen ik de Louise uitbracht, werkte Dirk van der Kamp voor Jan den Brave, maar bij de Klaas I was hij al naar Intershitra gegaan. Daarna is hij voor zichzelf begonnen.

Zo komt er toch weer het een en ander terug uit de nevelen van het verleden! Bedankt, Bert.


Plaats reactie