VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Ragnar »

@ Jolly Sailor,

100% baan garantie, relaxte werkomgeving, je ziet veel van de wereld? Leg mij die 3 onderwerpen eens nader uit :lol:
Is dit de hedendaagse propaganda in Nederland om Leerlingen te werven ? De laatste twee onderwerpen heb ik nagenoeg niet meegemaakt sinds 2001 t/m 2010 toen ik aan de wal ben gaan werken.

Beetje eerlijk zijn over de huidige omstandigheden kan best wel, spaart de docenten uiteindelijk een hoop moeite en zware nachten. De helft gaat mammie missen, wordt zeeziek en wordt kapper of iets degelijks, je weet wat ik bedoel. Het is zonde van de tijd die mensen erin steken. Nog maar niet te spreken over de 1st en de C/E, die zo'n knaap tot een volwaardig persoon moeten maken binnen 12 maanden.

Goede zaak dat de Zeevaartschool in Vlissingen een vroege kennis stage in hun pakket heeft, zou alleen beter zijn om de heren een reisje Rauma > Baltimore te laten doen in de winter :-D

WTK

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door WTK »

Ik werk als werktuigkundige bij Stena Line.
Wij krijgen regelmatig 'snuffelstagiaires' mee aan boord.
Deze komen zowel vanuit de zeevaartscholen met hele groepen (begin 1e jaar MAROFs), maar ook weleens individueel.
Volgens mij werd er vanuit Zeebenengezocht.nl zo'n snuffelstage geregeld wanneer iemand interesse had.
Groet
Jolly Sailor

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Jolly Sailor »

ZZP Kapitein.jpg
ZZP Kapitein.jpg (60.16 KiB) 6326 keer bekeken
Is dit ook de toekomst voor de zeevaart of gebeurd het al.
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door schokker »

Er zijn al jaren kapteins die zichzelf verhuren voor kortere of langere periodes in de kustvaart als zzp-er.

Groeten

Henk
Jolly Sailor

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Jolly Sailor »

Er zijn al jaren kapteins die zichzelf verhuren voor kortere of langere periodes in de kustvaart als zzp-er.
Ja maar zijn dat dan geen afloskapiteins deed mijn vader ook al in de zestiger jaren voor een vast bedrag per dag.
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door schokker »

Het zijn uiteraard afloskapteins.
Er zijn er die werken uitsluitend voor uitzendburo's maar er zijn er ook die zzp-er zijn en zelf een factuur schrijven.
Volgens de wet moet je aan een aantal voorwaarden voldoen om zzp-er te mogen zijn. Ik weet ze zo niet maar je moet o.a. 3 of meer verschillende opdrachtgevers hebben enz.

Groet

Henk
charlie-texel

swk verkorte opleiding

Bericht door charlie-texel »

Goedemiddag mede forum bezoekers
Eerste bericht hier dus zal me even snel voorstellen: ben Charlie van Beurden woon op texel(klein eiland boven Den Helder).
Zo kort maar krachtig.

Hierbij me vraag: Dit jaar sluit ik als het goed is me SMBW opleiding in Den Helder af en ik ben op zoek naar een vervolg opleiding.
Zijn hier meer mensen die een verkorte opleiding SWK hebben gedaan en zo ja, waar en wat is jullie ervaring. Heb een paar dingen gezien maar ik dacht vraag hier ook eens rond.

Met vriendelijke groet,

Charlie :-D
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Eric »

Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door j.haver »

BaCo schreef:Bedankt voor de info, het is helaas niet voor mijzelf maar voor een jongere collega van mij.
Hij gaat waarschijnlijk wel kijken in Delftzijl.
Cebo Marine had vroeger ook wel vakantiewerk ; je moet wel gelijk zeebenen hebben >> Noordzee !! Maar dan leer je wel gelijk wat varen kan zijn :-)
BeauB1991

student afstuderen

Bericht door BeauB1991 »

Hallo beste mensen,

Na de zomer mag ik afstuderen, ik ben op zoek naar een mooi onderwerp. Het moet een probleem zijn waar we in de scheepvaart tegenaan lopen
Ik ga dan een onderzoek doen en kijken op dit probleem valt op te lossen.

voorbeelden van mijn voorgangers:
-Onderzoek met welke trim het schip (van type ..) het meest economisch vaart
-Onderzoek waarom voor IJmuiden/Amsterdam een grotere sluis voordeling zou zijn
-Verbeter de communicatie van loods die roeraanwijzingen geeft op een schip met azimut voortstuwing
-..
-..

Ik volg de richting stuurman ik ga geen onderzoek doen naar motorsystemen of iets dergelijks.

als jullie een ideeën hebben hoor ik het graag

gr

beau


Plaats reactie