VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jorgvandooren

VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Bericht door Jorgvandooren »

Op dit topic leek het me leuk om met leerlingen van andere zeevaartscholen tips en ideeen uit te kunnen wisselen.
Maar natuurlijk zijn de oudgedienden ook welkom, om ons zeebabies het een en ander te verduidelijken.

Gegroet Jorg

Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Oh ja, ik doe zelf mbo maroff 1e jaar :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jorg,
Vertel maar...
Welke zeevaartschool, waar wil je gaan varen, wat trekt je het meest, de brug of die vetput? Heb je al gevaren (vacantiewerker) en waar?
We zijn benieuwd.
All the best
Jos
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Hallo,
Ik ik ga dus naar de zeevaartschool te Zwolle 1e jaars voor maroff.
Volgende week toetsen(navigatie, SWTK, wiskunde en BVA).
Ben deze opleiding gaan doen om WTK te worden maar nu ik de nautische vakken(zeemanschap, navigatie, BVA en stabilisatie) een beetje begin door te krijgen vind ik dat ook wel leuk.
Op zich lijkt mij varen op een multi-purpose schip het leukst al zou ik ook wel een x met een groot containercarrier mee willen. Heb nog geen vakantiewerk gedaan a/b, was dit wél van plan aankomend zomer maar dan moet ik m'n huidige bijbaan opzeggen :( Wat ik nog wel een probleem vind, aangezien ik na de zomer dáár weer aan t werk wil in de weekenden.

Afgelopen week 2 dagen op practicum geweest bij Wartsila te Zwolle.
1e dag kleppen, tuimelaars, veren en dergelijke van een kop(Wartsila38) gedemonteerd. Brandstofpomp gedemonteerd en de 2e dag de kop en cilinder getrokken.

Was allemaal heel interresant en zeker voor herhaling vatbaar. Ik weet nu eindelijk waar het in werkelijkheid om gaat; grote beesten van machines die een goeie wtk verdienen :D om een goeie stuurman van power te voorzien :wink: .

16 november gaan wij ook nog met school naar de Rotterdam Maritime 2004 in Ahoy. Daar zullen we waarschijnlijk alvast ideeën en contacten moeten gaan opdoen m.b.t. stage en/of vakantiewerk.

Nou ik hoop dat jullie eerst ff genoeg geïnformeerd zijn. Ik zal hier regelmatig ff een verslaggie doen van hoe het 1 of 't ander is verlopen.
Tot ziens!!

Jorg
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jorg bedankt, we blijven met belangstelling jouw ervaringen volgen.
All the best
Jos
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Ik heb voor stabilisatie alias STABILITEIT gekozen, dat vindt ik toch erg intressant, maar navigatie is natuurlijk ook een zeer leuk vak. :wink:

mvg John
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Scool in Zwolle

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jorg, :D

Je zit op een goeie school, doe de groeten van me aan Direkteur Berends en Paul de Wit.
Ik kreeg in 1964 in het TOEN splinternieuwe gebouw m'n eerste papiertje na enerverende lessen van o.a. "Johnie Diesel" en "de Kippe" van Dijk.

Johnie was oud KPM Hwtk. en bracht ons naast Calorische werktuigen en Schaarbewegingen van Stephenson, ook bij om "die Stuurlui" in de gaten te houden!!!!! :wink:

de "Kippe" was meester van alle exacte vakken en stompte formules zoals "Oppervlakte kegelmantel= Pi R a. op een zodanige wijze in onze schedels dat het er NU nog in zit. Hij gaf die garantie toen gelijk erbij!!
Bij Mechanica was zijn " Slee op een hellend vlak" een onmiddelijk begrip bij al zijn klanten.
Op 19 November a.s. heb ik een Reunie met 10 collega Scheepswtk's welke allemaal naar de School in Zwolle zijn geweest naast het fijt dat we allemaal in OLst zijn geboren!!! Paul is ook uitgenodigd omdat ie in Olst woont en op de School werkt.

Sukses met je carriere!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Oebele

school

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

tellen VMBO'ers ook mee? :cry:
ben momenteel nog wat lager in rang maar over een klein jaar hoop ik ook MBO'er te wezen.

de mazzl, kabeljauw
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Doe gezondheidsleer maar :wink: , nee hoor geintje maar dit was een van de makkelijkste vakken waar je niet voor hoefde te leren. Mijn voorkeur ging altijd uit naar Beladingstechnologie en Navigatie. Dat waren de vakken die ik zelf intressand vondt. De rest was ook leuk maar dat ging er minder snel in (hellaas we zijn niet allemaal super MAROF's die bij P&O varen) :lol:
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Harry G,

Als je die voorkeurstest ziet dan hebben de WTKer's 33 % of heb jij wat vaker gestemd Harry G om die 33 % te halen.

Gr Jan


Plaats reactie