Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Mooie Tankers

Bericht door Da Silva »

Het wonder van Donges.

Grt.

Mario.
Bijlagen
Iphigenia.jpg
Iphigenia.jpg (506.05 KiB) 2215 keer bekeken

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Mooie Tankers

Bericht door Knisten »

Aparte vlagvoering op de Iridina. Ik meen de Franse en de maatschappijvlag in de mast te zien, misschien een H-vlag als eerste van het stag en de
beleefdheidsvlag in de voormast. Maar wat zijn die andere twee ? De Q-vlag wellicht ? Blijft er nog één over..... Wie ? Mooi scheepje !

Groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De B-vlag, Dirk. :wink:
Ik laad, los of vervoer gevaarlijke stoffen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

"het lijkt wel of je een olifant in zijn hol kijkt.
DAT.....beste Mario....deden wij op de Christelijke Nederlandsche Langen Omvaart er vroegaaah --bij gelegeneheid-- er ook eventjes bij als we in Mombassa lagen te lossen........'sochtend ontiegelijk vroeg uit het vette lappen mandje, met een VW bussie naar het Tsavo Wildpark..........vervolgens olifanten aan ALLE kanten bekijken----in die tijd was het nog olifanten zover als je kon zien!!----bier drinken en dan met dat zelfde bussie weer terug om de Reus van Heusden niet te missen.Them were the days!! :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

"het lijkt wel of je een olifant in zijn hol kijkt
Zoiets? Tis een redelijk "mooie (mammoet-)tanker", beter in de verf dan ik gewend was, met een toepasselijke naam en in Tsavo waren er 2x zo veel olifanten als je eerst naar de kroeg was geweest.
Bijlagen
E%20Elephant.jpg
E%20Elephant.jpg (66.48 KiB) 2482 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

Mooi plaatje van zo'n olifant.... :lol: :lol:
Flapperde die echt met z'n oren ???

Mombassa...JA!

bussie....: check !
resized_IMG_0002 (2).jpg
resized_IMG_0002 (2).jpg (121.43 KiB) 2469 keer bekeken
Tsavo-park...: check !
resized_IMG_0001 (2).jpg
resized_IMG_0001 (2).jpg (125.89 KiB) 2469 keer bekeken
olifant...: check !
resized_IMG_0003 (2).jpg
resized_IMG_0003 (2).jpg (102.79 KiB) 2469 keer bekeken
olifant²...: check !
resized_IMG_0004 (2).jpg
resized_IMG_0004 (2).jpg (122 KiB) 2469 keer bekeken
zoek de giraf...: check !
resized_IMG_0005 (2).jpg
resized_IMG_0005 (2).jpg (145.78 KiB) 2469 keer bekeken
en de (gewonde) leeuw... :check !
resized_IMG_0006 (2).jpg
resized_IMG_0006 (2).jpg (175.67 KiB) 2469 keer bekeken
Wat hebben we met z'n allen toch een hoop gelijke herinneringen, hè ?
Raar, dat we mekander nooit in de kroeg zijn tegengekomen :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Flapperde die echt met z'n oren ???
Jaaaa..HIJ flapperde inderdaad behoorlijk wild met z'n oren, VLAK achter het bussie met zo'n open roldakkie, ik had toendertijd pas een mooie Minolta met een flink lensie d'r bij en bleef tegen die chauffeur roepen van ACHTERUIT met die bak, dichterbij...dichterbij......en die olifant maar flapperen en dan weer een stukkie achteruit en die chauffeur de VW motor toeren laten maken om die bull-olifant wat af te schrikken :lol: :lol:
Eregens heppik ik nog een dia waar je die olifant bekant in z'n gebitje kijkt en de haren op z'n neus kan tellen......d'r is geen hond die me geloofde als ik vroegaah vertelde dat IK die dia zelf IN Kenia-Afrika en van een wilde olifant had gemaakt. :lol: :lol: Toch nog eens weer opzoeken.....memoriiiieees!Al met al een unieke belevenis en ervaring vond ik toen en NOG!
Mooie plaatjes Jan!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Weet je wat pas groot was aan boord? Die kakkerlakken!
Heel de pantry zat er vol mee. Kraakten onder je schoenen als je erop ging staan.
Je kon er ook mee racen: een baantje in de gang uitzetten ieder zijn eigen kakkerlak aan het begin erin zetten, met een vlaggetje erop (vastgezet met kaarsvet) en wiens kakkerlak het eerst aan het eind van de baan aan de finish kwam had gewonnen. Meestal leverde dat een een flesje bier op, dus echt rijk werd je er ook niet van.
Een 3e WTK had echt een joekel, die voortdurend alles en iedereen eruit liep.
Uiteindelijk hebben we die maar in een koekenpan opgebakken (zijn kakkerlak dan, niet de WTK zelf, want zo wreed waren we ook weer niet).
Tankeritis, Jos??
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
NicoRos
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 sep 2009 02:01

Re: Mooie Tankers

Bericht door NicoRos »

Hoi Eric,

Je Thaise vlag is in de maak, maar vanwege het overlijden van de koning blijft ie dit jaar half stok.
Mijn thaise schoondochter was de eerste dagen ontroostbaar.

Modelbouwshop Nederland had voor kort zijden en katoenen sheets om te printen - om een of andere reden kan ik ze niet meer vinden.

Groeten,
Nico
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tankeritis, Jos??
Ach, Erik, het was gewoon lange reis kolder. :wink:
Op tankers was dit nadrukkelijker aanwezig dan op droge lading schepen.
Had o.a. te maken met de bekende crude dampen en het feit dat je vaak maanden lang niet in de gelegenheid was om eens lekker ouwerwets te kunnen stappen. :(
Het hing ook van de bemanning af, ik heb bij Nedgulf tankers een paar reizen gemaakt met een stelletje droogkloten, hoe de jongens van Vinke die bij elkaar hebben gekregen....
Dan zat ik echt te balen en een reis later met een andere ouwe en een paar gangmakers erbij had je opeens een heel andere stemming aan boord.
En een goeie kok, met plezier en vol verwachting aan tafel gaan was ook heel belangrijk. :wink:


Plaats reactie