Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Mooie Tankers

Bericht door Da Silva »

Heren, beiden helaas mis. Zie onderstaande link. Ik hoop, dat dit geen al te grootte teleurstelling is voor Harry.

Grt.

Mario

https://www.sjohistorie.no/no/skip/27751/

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

MAN
oeioeioei...
:lol:
Denk om je hart, Harry !
Hoest, trouwens ?

PS: bedankt voor de aanvulling, Mario !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Mooie Tankers

Bericht door v+d »

Tankers heren, ook die met een Dieselmotor van M.A.N of welk illuster ander merk dan ook hebben (meestal) stoom nodig voor de verwarming van de lading. Dus dat karretje loopt prima maar er wordt even roet geblazen. Ik probeerde dat zelf altijd te doen als de wind op de kont stond, dan had je er het meeste plezier van :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar er wordt even roet geblazen
.
Als oud tanker massinist op de " Reuzen van Heusden" met Schotse ketels voor hulpstoom, hoop ik dat jullie me wel geloven dat " ik daar ook gelijk aan dacht".......maaaaar ik dacht " kom laat ik eens een knuppeltje in het hoenderhok gooien" een Zweedse tanker, dan klinkt Gotaverken best aannemelijk....ja toch? seg nou selluf :lol: .....mede om die Vos zijn tanker kennis eens wat op te poetsen, maaar Mario en Jan maaien me hier het " gras voor de voeten" :lol:
Over de meest geschikte windrichting tijdens deze affaire zal ik nu maar niet verder doorzagen! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

V+D schreef:
stoom nodig voor de verwarming van de lading
En voor de winches en om je handen aan te warmen als het erg koud was.
Omhuld met rommel, dat vol zat met asbest :evil:
Maar ik rookte toen ook nog
En dronk
En ging de wal op om te . . . :lol: :oops:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Mooie Tankers

Bericht door v+d »

Ja Erik, als je er goed over nadenkt had je niet hoeven te gaan varen om dat allemaal te kunnen doen.
Nou ja, je handen warmen dan, maar om daar nou voor naar zee te gaan :lol: :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

"...om een T-shirtje en tandpasta ten kopen "

Vroeger kocht ik in d' Oost nog wel eens een behaatje voor m'n vriendin....
Ik kon de maat maar niet onthouden, en zei dat ik dat met m'n handen wel kon vergelijken. Keek de kring van helpsters even rond, wees er eentje aan, wapperde even met m'n handen en vroeg "skjoes mie...but koet joe oblaais ? dsjust for de saais"
Meestal een rood hoofd en heftig nee schuddend....maar die uitzonderingen op de regel.... 8)
...en ik had geeneens een vriendin ! :lol:

Soms de vraag "laaik eppels ?" "Nee, kleiner" "Laaik ègs ?" "Ja ! maar dan gebakken !" :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Jan schreef:
...om een T-shirtje en tandpasta ten kopen
Het heette "een blauwe broek kopen en een brief aan je moeder posten", geloof ik. En dat liep altijd verkeerd af. Eindigend in schaars verlichte locaties met harde muziek en met dartele schepsels die mijn hart op hol deden slaan. Schepsels die op mijn kosten dure wodka-orange bestelden, maar als je ze een keertje échte wodka-orange voorgeschoteld kregen, zich daarin danig verslikten. Omdat er alcohol in zat.
Iets klopte er dus niet, maar ik had al teveel koppijn om daar nog acht op te slaan. en dat kwam niet alleen van het nafta laden.
Duur. Heel erg duur allemaal. Een levensles zeg maar.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Mooie Tankers

Bericht door Chr.Vr. »

Maar wat hebben we over het algemeen genoten van de neven bezig heden van de " store middag"
grtn,
Chr. Vr.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

Op m'n eerste ghv-boot, de (vanwege het topic: de tanker) Zonnekerk, zei na aankomst te Dar-es-Salaam, op een vrijdagmiddag de 2nd tegen me "Kijk jij eens aan de wal of ze 'n spuitbus compressie hebben, leerling. Dat hebben we bij vertrek weer nodig.."
"Jazeker, 2nd"
Dus ik naar m'n hut, gesopt en stappak aangetrokken, voorzien van de broodnodige necessaires ( :-D ), en met het eerstvolgende bootje naar de wal...
Dat heb ik toen nog vastgelegd:
zonnekerk dar-es-salaam 1.jpg
zonnekerk dar-es-salaam 1.jpg (38.36 KiB) 3052 keer bekeken
Afijn, maandagochtend 07.35 ongeveer, stapte ik weer aan boord en schoof ik weer aan de ontbijttafel aan, wat de 2nd de kreet ontlokt "Gvd, leerling ! Waar heb jij al die tijd uitgehangen en wat heb jij in gotsnaam uitgespookt"
"2nd, ze hebben hier van álles te koop....maar geen spuitbussen compressie, het spijt me... En wat ik allemaal gedaan heb, geen idee hoe het allemaal heet, maar het wordt wél m'n hobby...!
Tsjonge ! Wat kon je dáár lekker eten aan de wal...!
Oost, west...ook best


Plaats reactie