SAIL 2010

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

SAIL 2010

Bericht door j.haver »

Foto's , andere bezienswaardigheden en wetenswaardigheden van dit Nautisch evenement plaatsen wij hier !

Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: SAIL 2010

Bericht door Rose »

Ik mag morgen 'assisteren', er schijnen passagiers schepen bij ons te liggen en er zijn een groot aantal tenten opgezet.
Mochten de bobo's en andere gasten vragen hebben, dan lopen er een paar werknemers rond.
Uiteraard neem ik mijn foto toestel mee!
Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Jos Komen (R.I.P)

Re: SAIL 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Rose,
dan zitten we dus gebeiteld. :-D
Zaterdag stappen wij daar aan boord van de Costa Luminosa, dus ik neem aan de koffie klaarstaat en het bier koudstaat. :lol:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 4&start=80
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: SAIL 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Rose,
er zijn een groot aantal tenten opgezet
Misschien zijn die tenten wel zo gezellig dat ik als laatste aan boord strompel. :lol:
Maar als het goed is worden op dit topic prachtige foto's van Sail Amsterdam geplaatst.
Op het topic van IJmuiden zijn er nu al hele mooie foto's te bewonderen. :-D
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: SAIL 2010

Bericht door DennisV »

Het enige dat mij onwijs steekt: Elke sail weer, sta ik 's avonds laat langs de kant te kijken, en de grote hoeveelheid schepen die voor de sail-in al de sluizen passeren, dat is gewoon niet leuk meer.

Gisteren ook, de meest prachtige schepen kwamen van zee, en meteen de noordersluis in...

En dan nog al die achterlijk verkeersmaatregelen, om ziek van te worden, het hele dorp (IJmuiden) is bijna afgesloten, en onbereikbaar.
Met de auto kan je nergens komen...
Jos Komen (R.I.P)

Re: SAIL 2010

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER een film van de site van de IJmuider Courant.

HIER een paar foto's van de drukte op het water in Spaarndam vanmorgen. :)
Mijn bijdrage op afstand dus. :lol:
All the best
Jos
Natit

Re: SAIL 2010

Bericht door Natit »

Afbeelding
Gisteren genomen in de vissershaven van IJmuiden
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: SAIL 2010

Bericht door Wim van der Moolen »

Binnenvaartschip botst tegen kade.

AMSTERDAM Tijdens de Sail-In Parade is een binnenvaartschip tegen een kade gevaren. Het voer daarbij over een rubberbootje heen. De twee opvarenden van het bootje belandden in het water, maar konden er snel weer worden uitgehaald. Zij raakten niet gewond.

Het ongeval gebeurde in Amsterdamse wateren. Volgens het Korps landelijke politiediensten (KLPD) voer het binnenvaartschip vanuit de Mercuriushaven het Noordzeekanaal op, tegen de stoet tall ships en andere bijzondere boten in. Daarbij negeerde het vaartuig waarschuwingen van Rijkswaterstaat. Toen de schipper alle boten op zich af zag komen, voer hij vrijwel direct tegen de kade. De politie heeft de schipper aangehouden.

Het KLPD meldt dat de Sail-In verder goed verloopt. Er waren slechts enkele kleine incidenten. Een enkeling viel in het water of werd onwel.

Bron: Radio Noord Holland.
Eat your pie, before you die !
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: SAIL 2010

Bericht door Rose »

De Eurodam ligt er...... en nadat ik effe heb geholpen met stoelen en tafels opzetten bij de ACT/ECT tent ben ik gaan zeuren om de kraan op te mogen.De kranen waren afgesloten.... maar mijn argument dat de 'huisfotograaf' hier niet meer werkt en ik morgen een cd'tje met foto's kan geven, gaf de doorslag om mij toch maar op de kraan te laten! Zo heb ik 2 uur afwisselend in de zon, schaduw staan genieten van de eerste tall ships! Nu nog effe uitzoeken hoe ik ook alweer foto's kan tonen.... Havenmuts die zich nu erg rozig voelt !
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SAIL 2010

Bericht door lp »

:wink: Even ter informatie:
RTV Noord-Holland maakt elke dag een live verslag op Radio en TV van Sail 2010.
8) Lekker kijken met de benen op tafel, bootjes in het echt kijken doe ik wel weer met Delfsail.
quo vadis


Plaats reactie