Spliethoff
Re: Spliethoff
Mooi hoor, ik heb bij de door velen als "herenmaatschappij" aangeduide SMN gevaren. Vreemd genoeg niet op echte SMN-schepen die in lijndienst voeren maar op de tankers, kustbootjes en charterschepen.
Soms kwam het voor dat daar iemand geplaatst werd die van de Oranje kwam, vaak omdat dat zo uitkwam maar ook wel omdat hij niet paste in de wat strakkere bedrijfsvoering op zulke schepen. Dat was soms even moeilijk maar ik heb nooit de indruk gehad dat die mensen met hun neus omhoog liepen Nou had je in die tijd maar weinig omgang met de hoge druk en ik heb het niet verder gebracht als derde machinist, dus heb of niet goed opgelet of ben al die intriges en problemen misgelopen.
Overal was altijd wel wat en het meeste gezeur en gedoe ondervond ik later aan de wal.
Daar had ik toch wel gemak van het feit dat ze bij de SMN in uniform liepen en met mes en vork aten , deze jongen hadden ze toch wat manieren bijgebracht en ook geleerd even tot tien te tellen voordat hij losbrandde.
Wat dat met Spliethoff te maken heeft weet ik niet, maar ik wil maar zeggen KHV, GHV, Tankervaart wat maakt het uit je moet je eigen plan trekken en zien dat je de eindstreep haalt
Soms kwam het voor dat daar iemand geplaatst werd die van de Oranje kwam, vaak omdat dat zo uitkwam maar ook wel omdat hij niet paste in de wat strakkere bedrijfsvoering op zulke schepen. Dat was soms even moeilijk maar ik heb nooit de indruk gehad dat die mensen met hun neus omhoog liepen Nou had je in die tijd maar weinig omgang met de hoge druk en ik heb het niet verder gebracht als derde machinist, dus heb of niet goed opgelet of ben al die intriges en problemen misgelopen.
Overal was altijd wel wat en het meeste gezeur en gedoe ondervond ik later aan de wal.
Daar had ik toch wel gemak van het feit dat ze bij de SMN in uniform liepen en met mes en vork aten , deze jongen hadden ze toch wat manieren bijgebracht en ook geleerd even tot tien te tellen voordat hij losbrandde.
Wat dat met Spliethoff te maken heeft weet ik niet, maar ik wil maar zeggen KHV, GHV, Tankervaart wat maakt het uit je moet je eigen plan trekken en zien dat je de eindstreep haalt
Re: Spliethoff
@ v+d : Je laatste reactie is begrijpelijk. Het heeft weinig meer met Spliethoff te maken.
Maar die vraag is in feite overbodig. Lees enkele bijdragen hiervoor, en dan kun je zelf constateren, wat daartoe geleid heeft.
Ik denk, dat als het echt de spuigaten uitloopt, de moderatoren wel met het rode potlood in de weer gaan.
In feite geeft jouw schrijven ook weer aanleiding, tot enkele " off topic " reacties...
Maar dan kom ik toch ook bij enkele anekdotes uit, die inderdaad niet in dit Spliethoff verhaal thuishoren.
Zo heb ik thuis wel geleerd met mes en vork te eten, maar met de rechterelleboog op tafel, en alleen een vork vind ik wel zo prettig...
IJsbrand, bij Nedlloyd Bulkchem, de beste kok, die ik op de kustvaart ben tegen gekomen, vond dat maar niets... : "Dat noemt zich officieren, maar kan niet eens met mes en vork eten...!!!" vr.gr. George
Maar die vraag is in feite overbodig. Lees enkele bijdragen hiervoor, en dan kun je zelf constateren, wat daartoe geleid heeft.
Ik denk, dat als het echt de spuigaten uitloopt, de moderatoren wel met het rode potlood in de weer gaan.
In feite geeft jouw schrijven ook weer aanleiding, tot enkele " off topic " reacties...
Maar dan kom ik toch ook bij enkele anekdotes uit, die inderdaad niet in dit Spliethoff verhaal thuishoren.
Zo heb ik thuis wel geleerd met mes en vork te eten, maar met de rechterelleboog op tafel, en alleen een vork vind ik wel zo prettig...
IJsbrand, bij Nedlloyd Bulkchem, de beste kok, die ik op de kustvaart ben tegen gekomen, vond dat maar niets... : "Dat noemt zich officieren, maar kan niet eens met mes en vork eten...!!!" vr.gr. George
Re: Spliethoff
Zullen we dan maar weer terugkeren naar de "bruine drollen" van Spliethoff?Ik denk, dat als het echt de spuigaten uitloopt, de moderatoren wel met het rode potlood in de weer gaan.
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel het rode potlood...
Re: Spliethoff
-------------------
Ja, laten we gewoon verdergaan met Spliethoff, dat is wel zo aardig.
Alleen nog even voor George, die schreef...
Ja, laten we gewoon verdergaan met Spliethoff, dat is wel zo aardig.
Alleen nog even voor George, die schreef...
Die vind je HIER, in negen afleveringen verspreid over acht pagina's, dus aardig volledig. Het is effe lezen, maar ik hoop dat het ook na drie jaar nog steeds voldoende boeiend is. Doordat het forum veranderd is, is de lay-out hier en daar wat slordig geworden, maar dat kan ik niet verhelpen.hier kietel je jezelf te veel, want ik kan je c.v. niet helemaal...
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
- Locatie: Velserbroek
Re: Spliethoff
De Trica 1963.
IDNo: 5414115 Year: 1963
Name: TRICA Type: Cargo ship Flag: NLD DWT: 1088
Country of build: NLD Builder: Vooruitgang Location of yard: Foxhol
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-11
72 MAY-LIS - 76 EL GRECO - 83 TRES MARIE - 88 TADAMUN - 91 AL TADAMUN - 93 AKRAM 1
BU India 11.5.01
IDNo: 5414115 Year: 1963
Name: TRICA Type: Cargo ship Flag: NLD DWT: 1088
Country of build: NLD Builder: Vooruitgang Location of yard: Foxhol
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-11
72 MAY-LIS - 76 EL GRECO - 83 TRES MARIE - 88 TADAMUN - 91 AL TADAMUN - 93 AKRAM 1
BU India 11.5.01