Spliethoff

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door ronny »

Hoi Jorg.

Ik heb het niet zo zeer over internet,maar meer het mail gebeuren.
zoals je weet kan een ieder je mail lezen en is het aan hun fatzoen of ze dat ook niet doen
helaas is de fatzoen vaak ver te zoeken en wordt je mail gestuurd/ontvangen toch wel gelezen.
Daarom mailt mijn fam niet zo vaak naar me.

Jorgvandooren

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Jorgvandooren »

Hey,

Ja inderdaad die mail via de crewsite bedoel je. Die kan iedereen aan boord lezen, klopt. Op de Happy Rover en de Stadiongracht printte die ouwe het altijd uit en bracht het rond of het lag klaar om 1000 bij de koffie. Op de Rover wiste de kap. het meteen(al staat het dan nog wel in dat GlobeWireless programma), op de andere schepen moest de crew het zelf wissen dacht ik.

Hoe dan ook, het is erg fijn als je gewoon vanuit je hutje je eigen mail kan sturen en ontvangen.

Groeten Jorg
Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door skipflip44 »

Hier heeft iedereen een eigen prive e-mail adress per rang.
dus zoiets als dit: meester.scheepsnaam@melig.com

Groetn, maar nog steeds nait oet Grunn.
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
Nono

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Nono »

He jorg deze reis is internet echt een uitkomst. liggen zo'n 4 a 5 weken bierloos ten anker, dus ook niet stappen. Op een gegeven moment ben je dan wel met je colatje uitgeluld en heb je alle films gezien. Dan is internet met me eigen email, blog, msn, skype, twitter en wat niet al toch wel een uitkomst.
In het kader van behoud van officieren danwel aantrekken van nieuwe, denk ik toch wel een goed punt. Heb alleen geen idee wat het kost...
Jorgvandooren

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Jorgvandooren »

Hoi,

Ja dat geloof ik graag. Enne, dat bierloos heeft te maken met het feit dat er voor een offshore project gewerkt word?

groeten Jorg
Nono

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Nono »

Ja dat bier loos heeft gellukkig alleen maar met dat offshore project te maken. Dus wanneer dat afgelopen is nemen we er weer een...

Kan haast niet wachten
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Skipper »

Zeg Nono,

dat internet aan boord, is dat het zogezegde mini V-sat???? Vaste prijs voor alles, alleen niet veel bandbreedte.
De 'grote' broer V-sat zal wel te duur zijn.

Bij Jumbo ook Globe wireless Fleet77, alleen had iedereen zijn eigen crew account welke dan zelf gecheckt moest worden.
Die ouwe kon wel in het hoofdprogramma en kon zo zien wat er allemaal binnen kwam en kon dit ook lezen....

mvg,
Patrick
NAVIGARE NECESSE EST
Nono

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Nono »

geloof dat de snelheid 128 kb/s is ofzo. Alleen heb ik die snelheid nooit gezien. Als ik naar www.speedtest.nl ga kom ik op een snelheid van 14 kb/s uit.

Weet niet of het een mini v-sat is oid. Weet alleen dat het voor mij niets kost. :wink:

Wat ik gehoord heb tijdens de installatie is het wel een vaste prijs voor alles met een fair use policy.
sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door sander »

Hoi Skipper,
Zie dit volgende nieuwsbericht van een paar maanden geleden:
http://toeleveranciers.navingo.nl/artik ... spliethoff

Dit is de normale VSAT dus niet de mini, als je de sat-dome bekijkt op de foto's doet me dit ook denken aan een grote sat. ontvanger.
Groeten Sander
Nono

Re: Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Nono »

Van de snelheden in het genoemde artikel kan je alleen maar dromen. Skypen met beeld gaat al niet meer, alleen geluid. Maar ben blij dat het er is. En volgens het bericht komt het op alle D's.
Ben benieuwd. Weet wel dat er bij ons weer een iets ander systeem op zit dan op de Dijks.


Plaats reactie