Belgische vloot

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding


De "MEMLING" van de schildersklasse was een zusterschip van de "TENIERS" waarop Frans voer.

Ze kwam in de jaren "63 / "64 in dienst van de redeij CMB onder de naam "RUBENS", in 1971 werd om commerciele redenen de naam veranderd in "MEMLING"


Bert.Romeling.

Eddy Lucas

Bericht door Eddy Lucas »

Wat de "White Star Line" betreft ben ik wel op het verkeerde been gezet denk ik.
Enfin, dat zijn allemaal mooie foto's en posters, dat doet wel iets. In Antwerpen komt er in de toekomst een museum: "Stad aan de stroom". En daar zou veel aandacht aan de "Red Star Line" gegeven worden. We zullen zien.
In welke sluis de "Belgenland" ligt zou ik niet kunnen zeggen. Ik dacht eerst iets te herkennen maar volgens ik van horen zeggen heb lagen ze aan de Scheldekaaien (op een van de oude hangars is de naam nog te lezen) en moesten eigenlijk geen sluis passeren, dus ik denk toch niet dat het Antwerpen is.
Thanks voor de schepen en posters, tof!
Eddy Lucas

Bericht door Eddy Lucas »

Hallo Bert,
Ik heb twee maal op de Teniers gevaren. Een reis op de Golf van Mexico en een naar den Oost (Mombasa - Dar Es Salaam enzo)
Mooie foto overigens, thanks.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier een van de eerste diploma's van Frans. (Den anderen volgen later)
All the best
Jos


Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze foto van de Mokambo staat ook ergens op een link hierboven, maar toch zal ik af en toe een foto van die link hier plaatsen.
All the best
Jos

Afbeelding
C.E.A. van Boeckel

Belgische Vloot

Bericht door C.E.A. van Boeckel »

Vlissingen Juni 1984: ms Montfort

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nog een Brevet van Frans
All the best
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nog maar eens een mooie poster.

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In het archief van Kombuispraat (het oude forum, still going strong) kwam ik de Red Star ook nog tegen.
All the best
Jos

http://www.dynamicdeezign.be/forum/josk ... /1569.html

Wie wat bewaart heeft wat.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ook een mooi schip, wel een heel apart kleurtje..
All the best
Jos

Afbeelding


Plaats reactie