Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Brazuca »

cobra = slang in het Portugees

Bud

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Bud »

Nooit te laat om te leren,blijkt dus weer! Ger.Thanks..
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Buddy Ger... ik heb een cobra in mien tuuntje...een groene van een metertje of zo,ook vermoedelijk wat jonkies.Ze zijn niet giftig volgens het ''grote cobra boek''...maar moeke vind het maar twijfelachtig(mag dat aanmekaargeschrevenworden theo?) :mrgreen: Valt mee te leven...ze zijn banger voor mij ,dan ik voor hun,van mij mogen ze blijven,zo als alle beesten in mien tuuntje. Zeven honden ,een pad en hagedis... en vele wilde duiven, komen allemaal vanzelf aangelopen en gevlogen... goed volk die ouwe koopvaardijers zullen ze wel denken :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Brazuca »

@ Mart,
Ik had een hele grote pad in mijn 'quintal', overdag schuilde hij onder een open rooster van de regenwater afvoer, en 's nachts zat hij doodstil te wachten totdat een of andere kakkerlak zijn richting uit zou komen. Zelfs mijn kat was er bang van.

Op een dag heb ik de pad laten afvoeren door een gewillige buurman, die het beest zo'n 400 meter verderop in de bush had gedropt, maar de volgende nacht zat het beest weer op zijn oude stekkie.

Dus waarschuw je groene slangen maar, want die pad vreet ze allemaal op.
Afbeelding
Petie

De Caribean - ZUID AMERIKA EN ANDERE CONTINENTEN

Bericht door Petie »

Zitten deze er misschien ook tussen Mart je hebt het er maar druk mee met al je dieren.
gr Petie
Beesjes%20amfibie%20rugstreeppad.jpg
Beesjes%20amfibie%20rugstreeppad.jpg (101.3 KiB) 1832 keer bekeken
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Kijk zo leer je nog wat met ''slap lullen'(for who the bell rings) :wink: ', nooit geweten dat een sapo de cobra's opvreet... vond al dat het ''geritsel'' minder is geworden :idea:
En Petrie, die jongens van mij zijn wat donkerder...zeker afro-brasilheiros :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Nerood-1

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Nerood-1 »

Petie,

De WONO's, het waren er vier (Wonosari) onderhielden met z'n vieren een maandelijkse lijndienst in charter van de KJCPL.
Dit was ook te zien aan de schoorsteen. De masten waren in de 70'er jaren al in de Nedlloyd kleur geschilderd.
De officieren werden uit de Nedlloyd pool ingezet. De ene helft werd in Callao afgelost en de andere in Hong-Kong.
De bemanning was chinees.
Deze lijndienst heette toen LACAS dienst en duurde vier maand. Voer een rondje op de Pacific tussen Hong-Kong, Taiwan, Japan en vandaar uit naar Mexico. Van hieruit de hele westkust bij langs, om vervolgens na een oversteek van vier weken weer in Singapore of Hong-Kong opnieuw aan het rondje te beginnen. Wat ik begreep was die LACAS (Latin American Caraibbean Service) vroeger een lijndienst van zes maand waarbij ook Europa werd aangedaan. De WONO's zijn vanuit deze dienst allemaal verkocht op een leeftijd van zo'n 24 jaar. Wat ik begreep werd deze dienst nog een paar jaar voortgezet met andere Nedlloyd schepen.
Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Jan Hendrik »

Mart en Petie,
Ja dat waren mooie tijden en ik ging op de marine basis Pereira elke woensdagavond klaverjassen, kregen we een prachtige rijst tafel voorgeschoteld.
Prachtige tijd meegemaakt en toen verkaste ik van zo'n klein eiland naar een gigantisch groot eiland. Nog steeds voor hetzelfde bedrijf.
Groeten
Jan
Melbourne
Petie

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Petie »

Arie Hey,

We kwamen de "WONO'S" als KNSMmer wel tegen op de westkust van Z.Am hoor Buenaventura {Colombia} en Antofagasta {Chile}.
De jaren 74-75 Maar misschien weet jij hier iets van:
Heb veel later gehoord dat er een brand is geweest in BUENAVENTURA op de WONORATO of de WONOGIRI een van de twee.
Heb er verder nooit meer iets van vernomen De oorzaak van de brand of het een grote brand is geweest enz...
Weet jij hier misschien iets over ?
gr Petie
Petie

Re: Varen op de Caraibische eilanden en ZUID AMERIKA

Bericht door Petie »

Arie Hey,
Je zal uiteraard dan ook wel in Bueneventura geweest zijn een haven bij uitstek he.
Dat was het zeker en er zijn er heel wat die op het einde van de reis weinig krekeltjes over hadden.
Maar goed het waren beste tijden een dag of 10 was normaal kom daar nu eens mee.
Alles gaat nu per container tja tijd is geld he en dat gaat dus niet meer het langdurig liggen in een haven.
Maar we hebben het allemaal nog meegemaakt en daar was toen niks mis mee ja tog??
Gr Petie
Bijlagen
BUENAVENTURA 6.jpg
BUENAVENTURA 6.jpg (438.01 KiB) 1498 keer bekeken


Plaats reactie