groeten uit Harlingen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Nee niet met de 20 / 20 Kabeljouwtje ,die gebruik je om "voor" het plaatsen van een foto het aantal " kb" van de foto terug te halen,programma is wel te downloaden vanaf internet.

Om de foto lichter te maken gebruik ik een fotoprogramma, was bij de scanner die ik kocht ,of je zulke programma's van het internet kan halen weet ik eigelijk niet ,ben er niet zo in thuis.

Gr Bert.

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Bert,



Je hebt er een paar, ikzelf heb zeer goede ervaringen met Photoshop van Adobe http://www.adobe.com dit programma heeft geen verdere uitleg nodig want alle profs. werken hier ook mee. Prijs is volgens mij rond de 600$.

Tevens gebruik ik ACD See hiermee kan je foto's bewerken (een goedkopere manier naast Photoshop), reduceren, scannen enz. en het heeft plugins voor alle digi cams http://www.acdsystems.com/English/Produ ... /index.htm Prijs is 50$

Vergelijkbaar met ACD See maar meer op het Web Gericht is er ook nog Thumbs Plus http://www.thumbsplus.com Heb hier zelf geen ervaring mee aangezien ik zelf helemaal thuis ben in ACD See dus de rest allemaal maar niks vind. Prijs is 50 tot 90$.


alle twee de programma's zijn zeer de moeite waard alleen kosten wel wat meer als die freeware proggie's maar dan heb je ook wat en hoef je niet voor ieder dingetje een ander programma te gebruiken.
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Bedankt Ragnar ik zal me er eens verder in verdiepen.

Gr Bert
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik gebruik inderdaad van alles en nog wat door elkaar.
Om randen weg te snijden de Photo editor, vergroten/verkleinen 20/20 en Paint om een beetje te vogelen.
Bij de Thrust camera krieg ik Ulead Photoeditor erbie, zoals je de olifant'n oor'n erbie kriegt.
Daar kan ik meteen rooie ogies weghalen.
All the best
Jos
coaster

Bericht door coaster »

hallo iedereen, ik heb nog een mooie foto in mijn archief gevonden( telt niet meer dan 20 foto's :lol: ). het is een meesterwerk al zeg ik het zelf.
ik heb deze foto gemaakt in IJmuiden bij de sluis toen kabeljauw en ik op basic safety training waren
Afbeelding
mzzl iedereen, :D
Oebele

Fototje

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

mooie foto Coaster!
laat ik er ook nog maar even een schepje bij op doen dan:

Afbeelding

De Thalassa in de sluis van Kiel!

au revoir Kabeljauw
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

was het maar zomer.... :cry:

de mazzl Kabeljauw
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Douwe Jorritsma kreeg ik onderstaand Russisch alfabet.
Lijkt me erg handig met al die Russische schepen.
All the best
Jos

Afbeelding
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

weer ff een updatje vanuit de haven van Harns!
ditmaal geen rus!
maar toch bedankt voor het alfabet Jos! :lol:


Afbeelding
de M.s Nova Scotia, van Seatrade

Afbeelding
de M.s Aasind, een Noors schip. een oudje zo te zien.

Afbeelding
en tot slot, de M.s Karen Danielsen. een schip uit Nassau. reder is onbekend.

dit was het weer voor deze keer!

de mazzl Kabeljauw
coaster

Bericht door coaster »

bedank jos :D
volgens dat voorbeeld heet het schip dan aaln(j)etorsk :roll: :wink:


Plaats reactie