HSM - Klompenlloyd
Re: HSM - Klompenlloyd
OK Jos, zal er morgen een plaatsen met tekeningetje waarbij je er achterkomt dat mijn tekenkunst nu niet bepaalt in de prijzen zal vallen . Maar ik moet nogmaals duidelijk stellen dat ik heb AFGEKEKEN en dus niet zelf heb UITGEVONDEN! Alhoewel sommige truucjes
je aan het denken zetten en als de mogelijkheid zich voordoet je er een nog mooier breiwerk van kan maken. Denk dat ik maar ga slapen voordat ik mijzelf nog verder in de nesten werk...
Groeten, K.Brouwer
je aan het denken zetten en als de mogelijkheid zich voordoet je er een nog mooier breiwerk van kan maken. Denk dat ik maar ga slapen voordat ik mijzelf nog verder in de nesten werk...
Groeten, K.Brouwer
Re: HSM - Klompenlloyd
Door nu een voortros aan bb uit te geven kan je die op de kop van de winch zetten en dan sb voortrossen en alles achter los.Dan op bb voortros gaan hieuwen en de motor op minimum vooruit, wanneer nu het gehele schip voldoende vrij van de kant is alles los en dan achteruit met de handel. Je loopt nu ook geen kans meer om degene die achter je ligt te raken
Bovenstaand tekeningetje is natuurlijk niet op schaal. Alleen bedoeld om een indruk te geven.
Groeten, K.Brouwer
Re: HSM - Klompenlloyd
Tekeningetje ging niet goed zal hem opnieuw plaatsen.
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: HSM - Klompenlloyd
Mooie manoeuvre, Koert.
Gebruik maken van de omstandigheden, boldertje aan de wal aan bakboord.
Als die er niet was, dan maar hopen dat de kop wegwaait van de kant.
Ik heb zelf nooit echt gemanoeuvreerd als stuurman, ik stond meestal voor of achter.
En met al die steigers die ik geramd heb...dit gaat een eigen leven leiden op Kombuispraat, stond ik steeds achterop.
Gebruik maken van de omstandigheden, boldertje aan de wal aan bakboord.
Als die er niet was, dan maar hopen dat de kop wegwaait van de kant.
Ik heb zelf nooit echt gemanoeuvreerd als stuurman, ik stond meestal voor of achter.
En met al die steigers die ik geramd heb...dit gaat een eigen leven leiden op Kombuispraat, stond ik steeds achterop.
Re: HSM - Klompenlloyd
Trek het je niet aan Jos, in Puntarenas (Chili) een complete steiger gesloopt. Dat stopte pas toen we met het schip op het strand lagen. Men claimde USD 15 miljoen voor de steiger en de schade aan het schip was dacht ik ook zo'n bedrag, die werd CTL verklaard. In Riga weer opgeknapt en weer voor een leuk bedrag verkocht. Iedereen weer blij .
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: HSM - Klompenlloyd
ja ja aan wie ligt dat allemaal he
Was roerganger toen we met de Maurits een sluis bij Duinkerken ramden. Schade viel mee. Als dat schip weinig water onder de kiel had stuurde die echt waardeloos en dat was daar het geval, ook aanleggen in Rozenburg bij de Arco was altijd gedonder.
Was ook roerganger op de Casimir toen we de stijger van Vieuxfort hard raakten. omkeerbare motor keerde helaas niet om wegens ventielen die er uit klapten meen ik me te herinneren. De ouwe had het eerder in de gaten als ik en ben nog blij dat ie me waarschuwde anders had ik denk ik dwars over het console gelegen ging namelijk behoorlijk hard. Verrassend weinig schade ook aan de steiger die mij nou niet bij staat als erg solide
Was roerganger toen we met de Maurits een sluis bij Duinkerken ramden. Schade viel mee. Als dat schip weinig water onder de kiel had stuurde die echt waardeloos en dat was daar het geval, ook aanleggen in Rozenburg bij de Arco was altijd gedonder.
Was ook roerganger op de Casimir toen we de stijger van Vieuxfort hard raakten. omkeerbare motor keerde helaas niet om wegens ventielen die er uit klapten meen ik me te herinneren. De ouwe had het eerder in de gaten als ik en ben nog blij dat ie me waarschuwde anders had ik denk ik dwars over het console gelegen ging namelijk behoorlijk hard. Verrassend weinig schade ook aan de steiger die mij nou niet bij staat als erg solide
Re: HSM - Klompenlloyd
Nog een plaatje van de Texelstroom met de witte rompkleur van Clausen, hier in 1949 afgemeerd in de Binnenhaven.Willem Oldenburg schreef: ↑25 jun 2011 11:05 Hier een paar plaatjes van de "Texelstroom" (1947) uit eigen doos:
Gegevens:
Name: Texelstroom
Imo: 5534675
Call sign: PHYE
Owner: NV Hollandsche Stoomboot Maatschappij - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 1377 GT
Length: 81,78 m - Beam: 12,52 m - Draft: 6,67 m
Home port: Amsterdam
Flag: Nederland
Build: 1947 als Dorrit Clausen - 1949 Texelstroom (HSM) - 1961 Swallow - 1967 Evelpis
Yard: Aalborg Vaerft A/S - Aalborg/Denemarken - Yard no: 78
Engine: B & W diesel, 6 cyl / Power: 2040 PS / Speed: 12,5 kn
Type: Vrachtschip met accommodatie voor 10 passagiers
Op 31-01-1967 gezonken in de baai van Navarino/Italie, tijdens zwaar weer op een reis van Benhazi naar Revenna. Groetjes Willem
Groet, Paul G.
Re: HSM - Klompenlloyd
Ik ben ook een van die oude meesters van 1960 tot 1964.
cas vanderwoude woon in australie vanaf 1969.
cas vanderwoude woon in australie vanaf 1969.
Re: HSM - Klompenlloyd
het was een leuke tijd op de vechtstroom in 1963 en 64 als 1ste wtk ondanks al die oude motors nukken.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: HSM - Klompenlloyd
Hier nog een paar oude foto's
Groet Bob.V.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- Lingestroom1947(2).jpg (89.81 KiB) 10402 keer bekeken
-
- Lingestroom1947(2)1b.jpg (65.67 KiB) 10402 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.