HSM - Klompenlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door eefh »

Wij kwamen vaak hier het Hollandhouse,was met de Hunzestroom een charter van de HSM was de Terschelling van Schothorst en Houwerzijl

Afbeelding
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)

Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door bouk »

mooie foto van de Texelstroom.
mijn eerste bootje bij de HSM.
Caravans en Tractoren halen in Hull.
en sigaren en dameshorloge smokkelen naar Hull toe.
leuke tijd gehad.
grt,bouk.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Maasstroom met ruime wind en dus wat zeilen bijgezet. :wink:
Maasstroom.jpg
Maasstroom.jpg (62.51 KiB) 8417 keer bekeken
HIER staan alle gegevens.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door jdbvos »

Mooi plaatje, met die zeil-loodsboot erachter...
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heel scherp gezien, Jan. :-D
Ik zal toch maar eens op bezoek gaan bij een van die vele brillenwinkels hier op de Breestraat. :wink:
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door K.Brouwer »

Ben benieuwd of men dit nu een vier eilanden schip zou noemen :wink: .

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door bouk »

mooi schip met een prachtige brug.
grt,bouk.
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

joopwijngaarden schreef:Leuk eindelijk een topic over de HSM. Mijn eerste kennismaking met het zeemansleven. door de aannemer van schepelingen die kantoor hield in de poort met zijn vaste aankondiging "jongeman ik heb een mooi bootje voor je"naar de Brittannia gestuurd. Hij loigt op de kop. Waar ik een KHVschip verwachtte bleek het de havensleepboot te zijn die dekschuiten en passagiers vervoerde. Na enige tijd begon mijn echte zeemans loopbaan op de Rijnastroom.Ik herken me in het berricht over zeeziekte.De eerste reis vertrokken we in de avonduren van de Handelskade enmet lang wachten voor de Hembrug waren we vrij laat in de sluis. Daar werd ik door d bootsman waarvan ik alleen nog weet dat hij in Monnikendam woonde tegenover het kerkhof naar mijn kooi gestuurd. Toen ik de volgemde morgen opstond lag ik er net zo snek weer in totdat ik door een man met vier gouden strepen op zijnmouw er uitgeheeld werd. de hele dag zo ziek als een hond mijn werk gedaan. Al met al een zeer leerzame ervaring.Ikvertel later nog wel over mijn andere ervaringen.
Hallo Joop, ik heb ook op de Rijnstroom gevaren, de nieuwe wel te verstaan. De bootsman waar jij het over hebt kan Jurre Ruig geweest zijn, kan dat?
De Kapitein was Rijngoud en de 1ste stuurman Hoboken zegt je dat wat?

Groet, Rob
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

joopwijngaarden schreef:Leuk eindelijk een topic over de HSM. Mijn eerste kennismaking met het zeemansleven. door de aannemer van schepelingen die kantoor hield in de poort met zijn vaste aankondiging "jongeman ik heb een mooi bootje voor je"naar de Brittannia gestuurd. Hij loigt op de kop. Waar ik een KHVschip verwachtte bleek het de havensleepboot te zijn die dekschuiten en passagiers vervoerde. Na enige tijd begon mijn echte zeemans loopbaan op de Rijnastroom.Ik herken me in het berricht over zeeziekte.De eerste reis vertrokken we in de avonduren van de Handelskade enmet lang wachten voor de Hembrug waren we vrij laat in de sluis. Daar werd ik door d bootsman waarvan ik alleen nog weet dat hij in Monnikendam woonde tegenover het kerkhof naar mijn kooi gestuurd. Toen ik de volgemde morgen opstond lag ik er net zo snek weer in totdat ik door een man met vier gouden strepen op zijnmouw er uitgeheeld werd. de hele dag zo ziek als een hond mijn werk gedaan. Al met al een zeer leerzame ervaring.Ikvertel later nog wel over mijn andere ervaringen.
Hallo Joop, ik heb ook op de Rijnstroom gevaren, de nieuwe wel te verstaan. De bootsman waar jij het over hebt kan Jurre Ruig geweest zijn, kan dat?
De Kapitein was Rijngoud of Reingoud en de 1ste stuurman Hoboken zegt je dat wat?

Groet, Rob
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

joopwijngaarden schreef:Inderdaad Nou je de naam noemt komt mijn herrinering terug. ik las in een eerder bericht van jou dat je ooit een kustreis hebt gemaakt op de Liberiakust. Dat heb ik ook een keer gedaan.Ik zal eens kijken of ik de periode terug kan halen.Mijn monsterboekje heb ik niet meer maar ergens in een oude doos heb ik nog de getuigschriften van de HSM en de NVtvvdKHL.Ikheb na de Rijnstroom nog op de Spaarnestroom en Eemland gevaren.

Oh, in plaats dat ik eerst even verder lees!


Plaats reactie