Centrales

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door jdbvos »

:shock:
...op onze leeftijd moeten we ons toch eerder redden met een witte poes.... :lol: :lol:
Nou ja...ook een grijzer wordende kater... :roll:
Oost, west...ook best

Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Centrales

Bericht door Jacob Bothof »

Soms word ik nog wel eens wakker van/met een blauwe kater :lol:
Als ge daarvoor maar leut hat
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mag ik barsten als we hier niet in HET pikheethok zitten met een kouwe klets :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Centrales

Bericht door Jacob Bothof »

Goed gezien Harry, terug naar de werkelijkheid :evil:
Patru (R.I.P)

Re: Centrales

Bericht door Patru (R.I.P) »

Uit de oude doos van de IJsselcentrale.
Met Unit 4 wordt waarschijnlijk proefgedraaid (op oliestook). Unit 1/2 zijn waarschijnlijk nog kolengestookt. :-D
Die roetrook veroorzaakte veel overlast aan de nabije bewoners.
Het roodbontvee vindt het wel goed zo.

IJsselcentrale ca1962.jpg
IJsselcentrale ca1962.jpg (133.28 KiB) 7593 keer bekeken
Morgenochtend ga ik weer eens kijken hoever de sloop er bij staat.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ai ai Paul....DE IjsselCentrale in 1962......toen kwam ik op m'n bromfietsie daar over de Zwolsestraatweg bij Windesheim en bedacht "als ik ooooit nog eens massinist op DE Centrale kan worden".....dat was dus niet voor me weggelegd, m'n ouwe maat Wim F. ( R.I.P.) heeft er jaaaaren HET licht aangehouden.
Ik kijk belangstellend uit naar de plaatjes van je bezoek Paul, alvast bedankt!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Centrales

Bericht door Patru (R.I.P) »

toen kwam ik op m'n bromfietsie daar over de Zwolsestraatweg bij Windesheim
Harry, ik neem toch aan dat je als HWTK-in-de-dop op een mooie Zundapp of Kreidler reed. :-D

Hier een 3-tal foto's van de situatie van vandaag van verschillende kanten.

Centrale Harculo 7-10-2018 Kolenhaven.jpg
Centrale Harculo 7-10-2018 Kolenhaven.jpg (163.86 KiB) 7515 keer bekeken
Centrale Harculo 7-10-2018 Ingangsweg.jpg
Centrale Harculo 7-10-2018 Ingangsweg.jpg (202.99 KiB) 7515 keer bekeken
Centrale Harculo 7-10-2018 Materiaalhaven.jpg
Centrale Harculo 7-10-2018 Materiaalhaven.jpg (161.83 KiB) 7515 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

op een mooie Zundapp of Kreidler reed.etc.
Paul, bedankt voor de interessante foto's voor m'n Ijssel-archief. Ik had aan m'n moeder zaliger moeten denken en m'n klep o.a. over die bromfiets op de Zwolseweg bij Windesheim dicht moeten houden, waar ik later pas aan dacht, maar ik dacht toen " aaahwel" niemand weet dat!! :( Het is nu toch al zoooolang geleden dat ik hier NU nog wel een van m'n vroegste en ook haast enige stommiteit :roll: op kan biechten :( . Als volgt:
1) Ik had toen nooit geen cent te makken, want dat verdween allemaal als " sneeuw voor de zon" i.v.m. "Wine, whiskey en wild wild women" zogezeid tijdens de zeilbootjes dagen op de Friese Meren.
2) Ik ben dus slechts eigenaar van ouwe fietsen geweest in die dagen en als ik dus een brommertje nodig had dan kwam de ouwe Sparta van m'n beste vader zaliger voorgaats.
3) Ik ging altijd met de trein naar Zwolle naar school, maar i.v.m. soms feestdagen, vakanties of weet ik veel dan was het soms veel goedkoper om geen maandabonnement met de trein te nemen maar de brommer van m'n Vader.
4) De bovenste beste man had bepaald geen " Geld boompie" in de tuin staan en was bovendien zuinig en eiste heeel weinig voor hemzelf ( EN had ALLES over voor zijn gezin, dient te worden vermeld!)...maaaaar een mooie en nieuwe en 1e kwaliteit bromfiets dat was in die dagen toch wel iets wat hem aansprak en ZO kwam er een prachtige SpikSplinterNieuwe ZUndapp. ( Ik heb zo gauw geen originele familie foto bij de hand, maar de bijgesloten foto van het net is um volgens mij!)
5) DAT waren de dagen dat er dus NIKS werd geleend en ALLES werd " handje kontantje" betaald na er voor te sparen, het zal je bekend in de oren klinken.
6) En toen bij de eerste gelegenheid dat de maandkaart met de trein niet economisch was, toen mocht ik die praaaaachtige nieuwe Zundapp mee nemen naar school in Zwolle. ( en er gebeurde dus NIET wat je NU denkt!)
7) Ik was toen...geloof het of niet...reeds slim genoeg om WEL te bedenken dat dit geen goede gelegenheid was om die brommer in de puin te rijden OF er slechts een krasje op te maken........maaaar
8) We hadden die dag "sport" in een van de in de buitenwijken van Zwolle gelegen sportveldjes en ondergetekende zette die letterlijk oogverblindende -die Z van m'n vader had nota bene een glimmende chrome benzine tank -Zundapp ergens behoorlijk uit het zicht op het STUURslot.
9) Later bij terugkomst was de Zundapp FOETSIE....WEG....verdwenen!
10) Om NU een verder nog lang verhaal maar verder kort te houden, die Zundapp was WEG en BLEEF weg en ik weet ( door allerlei latere informatie!) dat een lamstraal bastaard van een klasgenoot dat stuurslot evoudig afbrak door het stuur en ROT ruk te geven en die brommer op de zwarte markt verkocht.
Ooooook een reeds heel jong geleerd lesje.....m'n beste Vader was er niet eens kwaad over en ik kreeg niet eens op m'n donder...EN er kwam een nieuwe Zundapp. ( Al of niet verzekering, dat weet ik niet meer!)
Verder heppik noooooit meer stomme streken uitgehaald :roll: :mrgreen:
Bijlagen
zundapp-bromfiets1.jpg
zundapp-bromfiets1.jpg (37.8 KiB) 7443 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Centrales

Bericht door Jos Linders »

Mijn Kreidler.
lux2_edited (Medium).JPG
lux2_edited (Medium).JPG (140.77 KiB) 7354 keer bekeken
Groetjes, Jos Linders
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heele moojuh Roojuh bromfiets Jos.....inclusief Cowboy zadeltassen en een mooi rond en rood bij-passend roodhellumpie:lol: Kon ik vroegaah slechts van dromen :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie