Centrales
Re: Centrales
Ahoy,
Voor zover ik de verhalen lees gaat het over de rotor van de generator en geen turbinerotor.
Dat neemt niet weg dat het filmpje mij even heeft doen slikken want bij dit soort klussen ben ik diverse keren betrokken geweest.
Een geluk dat die rotor langs de glijpennen op z'n plaats is gekomen maar die evenaar die erop donderde heeft aardig wat schoepen
gemold.
Even verderop in de commentaren staat dat die schoepen 22.000 Euro per stuk kosten, nou die makker lult uit z'n nek en is duidelijk
in de war met een gasturbine.
Die gasturbineschoepen zijn meestal van keramisch materiaal en daar zitten kanaaltjes in voor luchtkoeling vanuit de compressor
Een generatorrotor is aan beide zijden voorzien van een beschermbus over de wikkelkoppen, die rotor wordt voorzichtig op een halfronde goed ingevette plaat gelegd en de stator ingeschoven.
De stator bestaat niet uit twee helften zoals een turbinehuis.
Grts, Belgonaut.
Voor zover ik de verhalen lees gaat het over de rotor van de generator en geen turbinerotor.
Dat neemt niet weg dat het filmpje mij even heeft doen slikken want bij dit soort klussen ben ik diverse keren betrokken geweest.
Een geluk dat die rotor langs de glijpennen op z'n plaats is gekomen maar die evenaar die erop donderde heeft aardig wat schoepen
gemold.
Even verderop in de commentaren staat dat die schoepen 22.000 Euro per stuk kosten, nou die makker lult uit z'n nek en is duidelijk
in de war met een gasturbine.
Die gasturbineschoepen zijn meestal van keramisch materiaal en daar zitten kanaaltjes in voor luchtkoeling vanuit de compressor
Een generatorrotor is aan beide zijden voorzien van een beschermbus over de wikkelkoppen, die rotor wordt voorzichtig op een halfronde goed ingevette plaat gelegd en de stator ingeschoven.
De stator bestaat niet uit twee helften zoals een turbinehuis.
Grts, Belgonaut.
Re: Centrales
Een klein kijkje in de Eemshavencentrale van RWE.
http://www.rtvnoord.nl/gemist/gemist.asp?v=33015
Groeten John
http://www.rtvnoord.nl/gemist/gemist.asp?v=33015
Groeten John
Re: Centrales
Wie weet hier iets van in ± 1970 gemaakt - welk power station
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Centrales
Mee eens dat het Barking is.
Alleen wat je ziet op de foto is Barking A, het oudste gedeelte, en rechts is volgens mij Barking C.
Dit laatste gedeelte is in gebruik genomen in 1954.
Barking B is links, maar staat niet op de foto.
Groet, Paul G.
Alleen wat je ziet op de foto is Barking A, het oudste gedeelte, en rechts is volgens mij Barking C.
Dit laatste gedeelte is in gebruik genomen in 1954.
Barking B is links, maar staat niet op de foto.
Groet, Paul G.
Re: Centrales
Heren bedankt, nog een bekende voor jullie.
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Centrales
Bij Beck vaak daar geladen: onderdelen voor de Transit, die in Amsterdam werd geassembleerd....
Toen al containers....nu ja: hele kleintjes....
Toen al containers....nu ja: hele kleintjes....
- Bijlagen
-
- resized_Viscount 004 Ford-fabriek.jpg (111.05 KiB) 10799 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Centrales
In welke tijd was dat ? dat "we" in Amsterdam de transit bouwde was rond 1976, de tijd dat de "Memel" heen en weer voer, en de Rijnstroom Cortina,s voor Engeland kwam halen
ik kan me niet herinneren dat we andere schepen voor de wal hadden, maar als er nog foto.s zijn van schepen voor de kant bij zoals de naam toen was "N.V. Nederlandse Ford Automobielfabriek"
hou ik me van harte aanbevolen.
Chris Balkenende
ik kan me niet herinneren dat we andere schepen voor de wal hadden, maar als er nog foto.s zijn van schepen voor de kant bij zoals de naam toen was "N.V. Nederlandse Ford Automobielfabriek"
hou ik me van harte aanbevolen.
Chris Balkenende
Re: Centrales
Ben daar ook menigmaal geweest met de "Stroombootjes". Er was zelfs een vaste dienst A'dam, Vlissingen, Shoreham, Dagenham, A'dam. Dat was begin tot half jaren 60 dat ik dat zelf meemaakte.
Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had. Stonden aan dek en daar werd "special cargo" ( dure lading dus) ingestopt.
Groeten, K.Brouwer.
Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had. Stonden aan dek en daar werd "special cargo" ( dure lading dus) ingestopt.
Groeten, K.Brouwer.