Centrales

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door jdbvos »

Alsof er nooit iets heeft gestaan...
Is al bekend wat daar gaat komen ? want dat wordt een duur plekkie denk ik, en heb dan ook het donkerbruine vermoeden dat daar geen sociale woningbouw plaats gaat vinden....
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

in de Kolenhaven van Harculo.
Interessante plaatjes Paul......bij AL mijn Ijssel vaarderij, vrijwel sinds de mid 1950ties tot meest recent 2010 was de Centrale in Harculo duidelijk aanwezig.Mijn goede vriend/kollega Wim Fortanier-R.I.P.- heeft er vele jaren de kost verdiend door behulpzaam te zijn met "HET aanhouden van HET licht" :lol: .......wie weet ligt er nog een Ijssel vaarderij.tje voor me in het verschiet waar dit markante punt dan zal onbreken :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Centrales

Bericht door Patru (R.I.P) »

wie weet ligt er nog een IJssel vaarderijtje voor me in het verschiet
Harry, je moet wel even aankondigen als je dat gaat doen.
Dan kunnen we met een Zwolse delegatie op de veerstoep van het pontje naar Hattem gaan staan om naar je te zwaaien.

Stoep Kleine Veer.jpg
Stoep Kleine Veer.jpg (41.12 KiB) 6148 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

het pontje naar Hattem gaan staan om naar je te zwaaien.
Zwaaaaien???.....Paul........what about een muziekkorps en koud bier??? :lol: DAT deden "ze" in Olst 10 jaar geleden....de burgermeester kwam zelfs langs om een lang verloren Olster zoon welkom te heten :roll:
Zelfs een ploeggie Olster Massinisten kwam langs EN m'n ouwe Hwtk. Piet van H. ( R.I.P.) van DE Reus van Heusden uit 1965!!
Bijlagen
Olst-IjsselJuni-07-08 -klein.JPG
Olst-IjsselJuni-07-08 -klein.JPG (121.24 KiB) 6072 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Centrales

Bericht door Jacob Bothof »

Geen smetje op de overall, als ik vroeger bij het begin van een nieuwe reis met z'n spietwit
gevalletje beneden kwam dan moest ik hem direct uitdoen, iedereen liep met een zonnebril op . 8)
Ik mocht hem pas weer aantrekken als ik carterinspectie ging doen en lagertjes moest demonteren. :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door jdbvos »

...en dat wás me toch moeilijk op een tribuneschip... :lol:
Na aankomst S'pore of HK liep iedereen in op maat gemaakte spierwitte overall's…
S'pore had metalen drukknoopies, en HK van die van garen gedraaide balletjesknopen, geloof ik...tóch ??
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Geen smetje op de overall,
En ZOO hoort het ook Jacob.......de laatste jaren heppik er zorgvuldig op toegezien om dat zo te houden " om een goed voorbeeld te geven" aan sleutelende kollega's :lol: Bij dit plaatje was het om mijn baas in het zonnetje te zetten, die had 1500 Euro's uit die ouwe schatkist in London getoverd zodat mijn "nummertjes" voor de Nederlandse Reddings jongens er wat leuker uitzagen, toendertijd toch al met al een dikke 5000 Euro bij elkaar ge-ouwehoerd!
liep iedereen in op maat gemaakte spierwitte overall's…
Bij die witte pakkies in Karachie waren de knoopies er gelijk afgerot na de eerste was ronde in die pot met Teepol :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Centrales

Bericht door Jacob Bothof »

Het enige wat ik mij nog herinner is ,dat ik bij ons aan boord de Hoofdstoker nog nooit in een overall
heb gezien :lol: Als hij beneden kwam was het om de vrouwelijke passagiers te laten zien hoe goed hij het
daar voorelkaar had :mrgreen:
Door ons toedoen zag het er picobello uit :wink:
De koperen leidingen op het koppenbordes daar kon je je de hele reis in spiegelen :(
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Centrales

Bericht door Harry G. Hogeboom »

begin van een nieuwe reis met z'n spietwit gevalletje
Nog niet zo heel lang geleden kom ik terug van een Survey klussie, was erg moe en schoot gelijk achter het stuur in mijn witte ketelpakkie. Kreeg onderweg slaap en was slim genoeg om een zijweggetje in te slaan en te gaan pitten. Werd veel te laat wakker met een smaak alsof ik een dood konijntje had opgepeuzeld en nam twee stuks van die mintjes EN reed vervolgens veel te hard...geen hond op de weg. Vrouwelijke politie agent stopt me, staat bij m'n raampie, ruikt die mintjes en vraagt : "Bent U schilder en/of heeft U gedronken??" waarop ik bedacht dat DIT niet het goede moment was om "slimme antwoorden te geven" en zei dus slechts : " Op beide kan ik NEE antwoorden"
Of ik er bezwaar tegen had om een "ademtest te doen".....waarop ik zei: " Niet in het minst als U mij even het geldige kalibratie rapport laat zien wat bij Uw Drager toestelletje hoort".......zegt dat wijffie : " Wat is een Drager toestelletje waar U het over heeft?".....zeg ik: " Zeer waarschijnlijk het merk van Uw apparaatje"......aaahwel ze had geen kalibratie rapportje ook en ik draaide de duimschroefies even heel voorzichtig aan om vast te stellen dat " mocht" dat apparaat van haar dan onverhoopt aantonen dat ik WEL had gedronken dat ik dus VOOR de test reeds bezwaar had gemaakt tegen de juistheid van dat apparaat en om zeker te maken dat we beiden dit eventueel heel duidelijk zouden herinneren als we voor de rechter zouden staan, zou ik graag even haar naam weten en in welk buro ze werkte en dus dat alvast maar even te noteren EN even met de tijd en de plaats in mijn boekie schrijven, ge wiet mar nooit zei die beroemde Brabander. Dat beste RCMP wijffie kreeg grote oogjes, maar kon er niets op zeggen, want ik zei ook een paar keer dat ik absoluut geen bezwaar had tegen die test omdat IK wist dat ik NIET had gedronken en IK lieg nooit! :lol: Zegt zij: "Ja maar die test rapporten zijn op ons kantoor en NIEmand vraagt er OOIT naar".....ikke weer " Maar IK dus wel"......Maaar ZIj had het pistool zogezeid en ze werd dat gelul zat en vroeg heel beleefd of ik misschien dan wel even met haar mee wilde komen naar haar auto......geen probleem officer.
Wat ik dus toen niet wist, maar NU dus WEL....als je bij zo'n politie dame achter in de auto zit, kun je net zo goed in de bak zitten, ALLES zit op slot en ik zat met m'n lange poten in de knoop met m'n neus tegen het kogelvrije glas.
Zij vroeg toen, wat ik dan WEL deed als ik geen schilder was maar wel een witte overal droeg :roll: Ik zei dat ik massinist was, die normaliter -en ik dus ook vroegaah- een vieze overal droegen maar dat ik recentleijk kans had gezien om de mijne schoon te houden. We deden de test en ik bleek drankvrij te zijn. TOEN vertelde ze mij dat ze me had gestopt omdat ik VEEEEL te hard had gereden, maaar omdat ik zo beleefd tegen haar was gebleven tijdens ons gesprek gaf ze mij geen bekeuring voor te hard rijden!!! De volgende dag moest ik ergens anders heen, maar toen kwam ik er dus niet zonder bekeuring vanaf :roll: maar da's een ander verhaal!
Ik was in eerste instantie van plan om haar een fraaie ludieke Nieuwjaars/Kerstkaart te sturen ( het gebeurde net een paar weken voor de Kerst) maar dat werd me door een bekende "police insider" ten sterkste afgeraden" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Centrales

Bericht door Jan Sprong »

Prachtig verhaal weer Harry en allemaal goed aangepakt.
groet,Jan


Plaats reactie