Nedlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Thomas1959
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2016 14:50

Re: Nedlloyd

Bericht door Thomas1959 »

Hallo Peeter ik zie je naam voorbij komen en je scheepslijst ik zie dat je gemonsterd heb op de houtman, maar er af bent gegaan op 15-051979 dus het kan haast niet anders dan, dat ik je alleen een kustreis heb meegemaakt

Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door rspeur »

Ik ben wat ouwe meuk aan het bekijken/scannen, kom ik een model tegen van de Nedlloyd Delft op "Westland 19NU" 1984.
Geen superfoto's, maar het leek me wel aardig voor de liefhebbers.
René
Westland 19NU 1984, Nedlloyd Delft (1).jpg
Westland 19NU 1984, Nedlloyd Delft (1).jpg (62.32 KiB) 7712 keer bekeken
Westland 19NU 1984, Nedlloyd Delft (2).jpg
Westland 19NU 1984, Nedlloyd Delft (2).jpg (80.77 KiB) 7712 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Kees Hagen
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012 19:59

Re: Nedlloyd

Bericht door Kees Hagen »

Volle bak containers
Volle bak containers
Nedlloyd Forcados Acapulco 1981 verkleind.jpg (511.26 KiB) 7521 keer bekeken
Kees Hagen
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012 19:59

Re: Nedlloyd

Bericht door Kees Hagen »

1982
1982
Nedlloyd Loire.jpg (396.35 KiB) 7415 keer bekeken
Rene Spee

Nedlloyd Niger

Bericht door Rene Spee »

Zijn er nog jongens die in 1971 tot 73 op de Nedlloyd Niger gevaren hebben
Patru (R.I.P)

Re: L. Lloyd & Neder L.

Bericht door Patru (R.I.P) »

rspeur schreef:Daarom van mij nog maar een plaatje dat ook op mijn flickr site staat.
René,
Eindelijk heb ik eens wat zitten neuzen op dit topic. Wel jammer dat er veel foto's niet (meer) worden weergeven, maar gelukkig van de L-klasse schepen nog een mooi aantal; ook voor mij nieuwe; ik heb daar in de jaren 1967/68/69 op gevaren. Die heb ik snel opgeslagen. :)
Bijvoorbeeld deze van jou.
Neder Linge Kaapstad.jpg
Neder Linge Kaapstad.jpg (75.68 KiB) 5809 keer bekeken
Ik moest even goed kijken voor ik door had waar het om ging, maar het is denk ik de communicatiemast op het bovenste dek van de midscheeps.
Toevallig heb ik ook net de foto's van de Neder Lek van Ben Halswijk zitten bekijken; de link naar zijn Youtube-filmpjes heb ik al op het SMN-topic staan, maar kan hier ook wel.
https://www.youtube.com/user/benhalswijk
Ik vroeg me al af hoe Halswijk deze foto van de bovenkant van de schoorteen heeft gemaakt, maar hij is natuurlijk in die mast geklommen. :-D
Neder Lek 1968 Schoorsteen.jpg
Neder Lek 1968 Schoorsteen.jpg (65.54 KiB) 5809 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door rspeur »

Paul,
Ik denk dat al mijn foto's gewoon te zien blijven. Veel plaatsers gebruiken dropshot o.i.d., die foto's verdwijnen vaak op enig moment.
De mijne komen rechtstreeks van mijn eigen harde schijf. Overigens hartstikke jammer dat er plaatjes verdwenen zijn, ze waren vaak onderdeel van mooie reportages. Overigens staan er ook nog twee foto's van de Neder Linge die ik vanuit de Stulcken nam. De tweede stuurman - die de wacht had - verklaarde me voor gek.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Patru (R.I.P)

Re: Nedlloyd

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ja bedankt hoor.
Die mooie foto's heb ik samen met nog anderen ook opgeslagen, met als doel om aan de kleinzoons te laten zien hoe de schepen er uit zagen waar opa vroeger op heeft gevaren. :-D
John Baar
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 okt 2012 11:11

Re: Nedlloyd

Bericht door John Baar »

01-01- 1975 te Muscat. Oman
We zijn op de Spaarnekerk.

Dit was een reis naar de Perzische Golf . We waren op de thuis reis in Muscat Oman, een middel grote stad het was Het bijzondere waren de winkeltjes waar men in smederijen dolken maakte en waar hand geknoopte tapijten werden gemaakt. Willem en ik liepen hier in de avond rond 20uur nog rond en wilde wat drinken we zijn een Hotel binnen gestapt en vroegen of we aan de bar wat konden gaan drinken. Geen probleem en men was vriendelijk. We kwamen in gesprek met een Libanese familie die hier in het hotel woonde van wegen de oorlog en hij vertelde hoe moeilijk het was om er een huis te vinden. En toestemming om te handelen. Het was 22 uur en wij namen afscheid maar paniek we konden niet weg want er was een avond klok. En wij, nauw daar is ons niet van bekend en wij gaan naar de boot. Het was maar een korte wandeling en aan gekomen bij de haven poort was deze dicht wij hem iets open geduwd en er door. We hadden nog geen twee stappen gezet toen stond er een militair met het geweer in aan slag voor ons. Waar gaan Julie heen en waar komen Julie vandaan. Wij wezen naar het schip en zegen wij gaan daar heen. En toen de vraag waar komen Julie vandaan?!!!! En toen gingen we de fout in wij wezen op de stad. Hij dacht dat we van een van de Schepen kwamen en de wal op wilde. Toen hij door kreeg dat we van de wal kwamen kwam nog een militair er bij en wij werden meegenomen naar een gebouw en opgesloten in de cel. Het erge was dat er niemand was die ook maar meer als drie woorden Engels of een andere taal sprak. Ik meen dat op dat moment Willem zijn camera mee werd genomen. We hadden niets te drinken en het was inmiddels middernacht. We hebben daar maar gezeten en op onze vragen werd steeds erger en verbaal onbegrijpelijk gereageerd. We hebben ons maar rustig gehouden want ze kwamen steeds meer en meer geërgerd over na ons. We weten niet of op dat moment ook maar iemand ons miste. Morgens om 7 uur kwam er een militaire officier binnen die ons zag en in het Engels vroeg hoe wij daar kwamen. Hoe vroeg ons hebben Julie als iets gegeten en gedronken waarop wij nee. Hij draaide zich om en schold tegen de soldaten dat ze dat ze ons wat te drinken en eten hadden moeten geven, bleek later. Hij heeft met de Spaarnekerk kontact opgenomen en de Kapitein met de plaatselijke verscheper van de Maatschappij. Toen kwam ook naar buiten dat er wel degelijk een avond klok was voor Europeanen. Men had de foto’s van Willem zijn kamera ontwikkeld en hij kreeg die terug gelukkig bleek achteraf, hadden we niets van Olieraffinaderijen of andere installaties hadden gefotografeerd. Nu werden we vrij gelaten als we een verklaring ondertekende die de Militaire Officier had laten opstelen. Waarop ik dit teken ik niet het moet maar in het Engels vertaald worden. Wie weet wat daar staat !! hier op werd de heer die als Maatschappij vertegenwoordiger daar was boos . Hij had het gelezen en we moesten hem maar vertrouwen . waarop er weer een woordenwisseling ontstond met de Militaire. Ik meen dat de kapitein er bij was gekomen en tegen ons zij zoiets van Mannen teken het nu maar ik ben verzekerd dat er niets instaat wat Julie problemen kan veroorzaken. Zo gezegd zo gedaan en we konden vertrekken naar de Boot die avond zijn we ook uit Muscat richting Rotterdam vertrokken dat had niemand tegen ons gezegd anders had ik zelfs met bloed getekend. Achteraf op het kantoor werd ik hier nog eens over aangesproken ik meen door( Kuin ) het hoofd van de civiele dienst. Het geheel had de Maatschappij een behoorlijk wat dollars gekost maar het was onze schuld niet want er was geen mededeling op het boord geschreven over de Avond klok. Gewoon een foutje of vergeten. Willem is vorig jaar in Augustus hier bij ons geweest en onder het genot van een maaltijd en een drankje. Hebben we het geheel weer door gekamd. We konden er nu best om lachen toen minder.

Het verhaal hier boven is een van de redenen dat ik voor het toelaten ben van mensen uit onderdrukte landen, en landen waar het slechter gaat als bij ons . Ik denk dat een ieder van ons die de wereld zeeën heeft bevaren op plaatsen is geweest waar het onbeschrijfelijk mooi was. En met Nederlanders overal op de wereld in aanraking is gekomen waar van het gros begon met hoe goed ze het hadden in hun nieuw vaderland en dat ze zo fijn in de nieuwe omgeving zijn opgenomen . Maaar velen van hun waren het met je eens dat ze het in Nederland zekert niet slechter hadden en het miste als het even slechter ging met werk vinden in de vreemde .

Het gaat jullie goed John Baar
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nedlloyd

Bericht door Willem Visser »

Het was zaterdag een gezellige dag op de 1e Maritieme Vaardag op de Stortemelk, georganiseerd door de Vrienden van de Pollux. Ook 2 oud collega's mogen ontmoeten die ik ruim 40 jaar niet meer gezien had, Joop Roersma (Streefkerk 1973) en Leen van Everdingen (Neder Lek 1974}. Ook Gunnar Jönsson (Neder Lek 1974 en Zuiderkerk 1976) was weer overgekomen uit Zweden met zijn vriendin en hem had ik 3 jaar geleden weer ontmoet na 38 jaar. Ook heb ik een aantal andere Nedlloyd-ers mogen ontmoeten die ook lid zijn van de FB pagina Vrienden van Nedlloyd, Kees Haring, Ben van der Moezel en Wim van Brederode die ook een eigen reunietje hadden. Ik hoop dat er in de toekomst meerdere Nedlloyd-ers zich zullen opgeven voor de Maritieme Vaardag, zodat we elkaar ook in levende lijve mogen ontmoeten.
Afbeelding
V.l.n.r. Joop Roersma, Leen van Everdingen, Willem Visser en Gunnar Jonsson

Afbeelding
V.l.n.r. Wim van Brederode, Ben van der Moezel en Kees Haring

Afbeelding
Bootsman Willem van der Harst staande links met blauwe trui
Old sailors never died.

Gr Willem V.


Plaats reactie