Nedlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Nedlloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prachtig toch, dat dit voorval na 31 jaar eindelijk goed boven water komt. :-D
Een seinspiegeltje wat overboord viel...het seinspiegeltje was echt multifunctioneel, je kon er ook echt mee seinen, heb dat wel eens uitgeprobeerd met de sparks.
Maar op tankers gebruikten we de seinspiegeltjes alleen om in de tengen te koekeloeren of de derde wtk in het zonnetje te zetten als die stond te baliekluiven op het achterschip als wij aan dek druk bezig waren. :)
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Nedlloyd in Nieuw Zeeland; foto 's van Pieter van Deventer

Bericht door Vaerderij »

nedlloyd marseilles-arriving at Mount Maunganui.jpg
nedlloyd marseilles-arriving at Mount Maunganui.jpg (241.62 KiB) 5784 keer bekeken
nedlloyd auckland    at anchor in Auckland.jpg
nedlloyd auckland at anchor in Auckland.jpg (131.69 KiB) 5784 keer bekeken
nedlloyd amsterdam   leaving the Mount.jpg
nedlloyd amsterdam leaving the Mount.jpg (151.33 KiB) 5784 keer bekeken
nedlloyd adelaide-leaving Lyttelton.jpg
nedlloyd adelaide-leaving Lyttelton.jpg (173.14 KiB) 5784 keer bekeken

Hierbij nog wat fotografische herinneringen van Pieter van Deventer aan Nieuw Zeeland.
Pieter is Terminal Shipping & Planning Manager bij de Port of Tauranga
.

Zie ook: http://www.port-tauranga.co.nz/

Anne
Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Re: Nedlloyd

Bericht door Jan Hendrik »

Mooi verhaal van die Innes-Jones.
Ik heb hem, maar vooral zijn zoon goed gekend.
Hun verf bedrijfje toendertijd heette: Ijay Paint en de kleur van de verfbussen: zwart.
Niet om aan te zien. Ijay komt uiteraard van I-J ofwel Innes-Jones.
Ik had er professioneel iets mee te maken.
In de 90er jaren hebben ze de zaak verkocht en werd de naam veranderd in Protective.

De Innes Jones zijn er al lang uit, maar Protective is nu een aardig bedrijf geworden met hoofdkantoor in Auckland.

Leuk de naam van Ana Isabel tegen te komen, ben nog aan boord geweest in Rotterdam toendertijd en ook weer in Nieuw Zeeland/Australie verschillende keren incl dokking, als de Moana-2.
Dit schip is in 1995 gesloopt.
Jan

photo copyright David Shepherd
Afbeelding

volgende foto werd genomen in juli 1979 in Auckland
copyright: B. McNeill
Afbeelding
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Nedlloyd

Bericht door K.Brouwer »

Niet om aan te zien...Denk dat die foto net na aankomst van een oversteek van 58 dagen genomen is. Ben er zelf op 17-09-79 in Auckland aangemonsterd en na verkoop in Noumea op 29-02-80 weer naar huis gevlogen.

Nog een leuke herinnering.

De nieuwe eigenaar had ons ( die ouwe en ik) gevraagd om voor dat we gingen vliegen nog even een buldozer van twaalf ton met de zware spier te laden. Dat was geen probleem.

Wat we niet wisten dat een dag ervoor in de Franstalige krant een heel artikel over de aankoop
van de Ana Isabel had gestaan die was aangekocht ter vervanging van de ex Carmen welke de dienst Wallis-Futuna-Noumea draaide. Dus toen we 's ochtends arriveerden om dat ding aan boord te zetten stond de kade zwart van de mensen die de nieuwe aanwinst kwamen bewonderen.

Dus na het aanpikken van de last draaiden we de buldozer soepeltjes het tussendek in en nadat dit geklaard was klonk er een luid applaus van de mensen op de kade die toch ademloos hadden staan toekijken zo van doettiehetwet ofdoettiehetniet 8) .
Was toch een van de leukste ervaringen voor mij met dat "zware stukken gedoe" , nooit eerder hier applaus voor gehad :lol: .

Groeten,K.Brouwer.
Erik Schenk

Nedlloyd Fremantle uit de lucht

Bericht door Erik Schenk »

Hier is de Nedlloyd Fremantle vanuit de lucht, waarschijnlijk ergens in midden 1980. Mijn broer heeft er ook nog op gevaren als leerling WTK maar dat zal in 1974 zijn geweest.

Ahoy Erik,
Graag eerst even kijken of er al een bestaand topic is,en dus geen nieuw topic starten,want er is/was al een bestaand topic met Nedlloyd,zo houden wij het forum leesbaar en overzichtelijk,ennuh "sans rancune!"
:wink:
Bijlagen
Nedlloyd Fremantle
Nedlloyd Fremantle
Straat Fremantle_final_2.jpg (136.89 KiB) 5445 keer bekeken
jacqsvd

nedloyd honshu

Bericht door jacqsvd »

Ik probeer wat informatie te krijgen voor een vietnamese vluchteling die in 1983 geloof ik door de Nedloyd Honshu is opgepikt. Hij heeft mij foto's laten zien. Het waren dezelfde als die mijn zus had, die ook daar toevallig aan boord zat. Het gaat mij meer om krantenartikelen/rederijartikelen. Wie heeft info?
groet Jacq.
foto (6).jpg
foto (6).jpg (305.84 KiB) 5000 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Nedlloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mijn vader Johan van Dongen heeft onder andere gevaren op:
Tahama, Tamara, Forrest hill, Forrest Lake en Forrest Town.
Dit was zijn beste tijd.
Toen was geluk nog heel gewoon. :)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door jdbvos »

De Nedlloyd Recife na de stranding

http://www.youtube.com/watch?v=qPxms4PVRik
Oost, west...ook best
louie vermaire
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
Locatie: Warmenhuizen

Re: Nedlloyd

Bericht door louie vermaire »

Waar kan ik de crew lijsten vinden,vanaf 1976. Wie kan me daar bij helpen.?????????? met vriendelijke groet louie vermaire
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: Nedlloyd

Bericht door albert s »



Plaats reactie