Zendschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Zendschepen

Bericht door Roy »

Is de naam "Veronica" op de kont misschien eigenlijk een valse naam ?.
Ik weet niet beter dan dat het schip altijd "Borkumer Riff" heeft heette.
Of RIFF met dubbel F geschreven dient te worden, kunnen we het nog even hebben.
Ik denk van niet en is het één F.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Zendschepen

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Roy,

Als Veronica een valse naam zou zijn hadden ze hem volgens mij direkt van zee kunnen plukken.
Did omdat Den Haag toch al een aardig poosje op een gelegenheid zat te wachten om hem daar
weg te krijgen cq uit zee "plukken". Dan hadden ze nu een prima gelegenheid gehad :( .

Maar ja, Haagse ambtenaren hun wegen zijn moeilijk te volgen zullen we maar denken 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zendschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Opgestuurd door K. Brouwer.
Radio Caroline
Deze liepen we op met de Amstelstroom in het Engels Kanaal in ' 61 of ' 63 (volgens m'n monsterboekje) Radio Caroline was onderweg van de Noordzee naar z'n nieuwe plek in de Ierse Zee.
Radio Caroline.jpg
Radio Caroline.jpg (235.13 KiB) 3211 keer bekeken
visser teun

Re: Zendschepen

Bericht door visser teun »

rinus schreef:Jaap ik denk dat je bij Teun Visser op de scheveningse site moet wezen voor foto
die heeft alle copie rechten van de zend schepen van caroline

... Hallo beste mensen .... ff wat recht zetten!!
De "statement" van Rinus in niet juist!!... dus laat Rinus maar l-llen.
.
Ik heb van een scheveningse fotograaf vele foto's en dia's van de radioschepen, destijds in de tijd dat deze radioschepen voor Scheveningen lagen, Veronica, radio Noordzee en van radio Mi-Amigo / Caroline gekocht alsmede het copie rechten.
Dus niet van alle foto's. De foto's heb ik nog steeds in mijn bezit tussentijds heb enkele foto's op diverse site's gezet maar vele andere foto's niet.

Complimenten voor Jos voor het inacht nemen van de spelregels met bronvermelding.
Vele mensen denken met copy/paste alles te kunnen plaatsen zonder bronvermelding, zelfs ook met bronvermelding kan men (lees de webmaster) in problemen komen.

MVG, Teun Visser.
Juul

Re: Zendschepen

Bericht door Juul »

K.Brouwer schreef:Hallo Roy,

Als Veronica een valse naam zou zijn hadden ze hem volgens mij direkt van zee kunnen plukken.
Did omdat Den Haag toch al een aardig poosje op een gelegenheid zat te wachten om hem daar
weg te krijgen cq uit zee "plukken". Dan hadden ze nu een prima gelegenheid gehad :( .

Maar ja, Haagse ambtenaren hun wegen zijn moeilijk te volgen zullen we maar denken 8) .

Groeten,K.Brouwer.
De Borkum werd al snel omgedoopt in Veronica. Toen het schip gekocht werd in 1960 was er in de akte al sprake van Veronica.

Zie deel van de koopakte.

Juul Geleick

www.norderney.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Zendschepen

Bericht door K.Brouwer »

Kijk eens aan. Waar iedereen toch al dit soort "bewijsmateriaal" vandaan tovert is mij een raadsel
doch hiermee is dit vraagstuk dan toch maar mooi opgelost 8) 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Zendschepen

Bericht door leo-shof »

[quote="K.Brouwer"] Waar iedereen toch al dit soort "bewijsmateriaal" vandaan tovert is mij een raadsel

kijk op het topic "effe voorstellen" en je heb het antwoord
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Juul

Re: Zendschepen

Bericht door Juul »

De complete koopakte zit in ons Veronica archief en we hebben 'em gehad van Bull Verweij, één van de eigenaren van Radio Veronica.


Juul
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Zendschepen

Bericht door K.Brouwer »

Hallo leo-shof,

Heb m'n best gedaan om het topic "effe voorstellen" te vinden doch niets,ook de zoekfunctie kon niets vinden.Zou je me willen vertellen waar ik het betreffend onderdeel zou kunnen vinden want je begint me nu toch wel nieuwsgierig te maken 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Rob Deelder (RIP)

Re: Zendschepen

Bericht door Rob Deelder (RIP) »



Plaats reactie