Dammers & van der Heide

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sparks

Ex-sparks van Dammers & vd Heide

Bericht door sparks »

Dag allemaal,
Ben vandaag pas via een klant van mij op dit forum terecht gekomen.
Ik heb 15 jaar bij Dammers & vd Heide gevaren. Ben nu alweer zo'n
18 jaar werkzaam als vlieger in de kleine luchtvaart. In die tijd maar twee man gezien waarmee ik gevaren heb nl. ronald otten en kapt.flinterman.
er zijn vast wel ex dammers zeevarenden onder de lezers/gebruikers van dit forum. Je kan me bereiken via dit forum of op www.franzbrand.nl
Groetjes Franz Brand

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Sparks,
Wat houdt Kleine Luchtvaart precies in?
Een speciaal Brevet?
Ik begrijp uiteraard dat je op kleinere vriegtuigen vliegt, maar zijn hier grenzen aan lengte, gewicht, snelheid of motorvermogen van het vliegtuig?
All the best
Jos
Gast

Bericht door Gast »

Dag Jos,
De kleine luchtvaart word internationaal ook wel Genaral Aviation genoemd en bestaat uit vliegles geven, rondvluchten, reklameslepen, zakenvluchten enz. De kisten zijn meestal lichter dan 2500 kg, motorvermogen minder dan 400 pk. Aantal inzittenden +- zes.Snelheid max 160 kts. Ikzelf vlieg vanuit Lelystad en Hilversum, af en toe reklameslepen op Teuge.
Ik heb een beroepsbrevet met instrument rating en natuurlijk instructie bevoegdheden. Dezelfde papieren heb ik ook voor amerikaans geregistreerde kisten.
Groetjes Sparks
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Sparks,
Ik ben er een beetje uit wat luchtvaart aangaat.
Mijn oudste broer was vlieger bij de luchtmacht in de jaren 60 en via tweepropellor vliegtuigies, waarvan ik de namen even vergeten ben kwam hij op de Gloster Meteor te vliegen, later op de Hawker Hunter.
Daarna is hij aan de wal gaan werken.
Zelf heb ik in 1969/70 9 maanden bij KLM-operations gewerkt. Ik zou toen Operationsofficer worden, maar verkoos toen toch maar om weer lekker te gaan varen.
En sindsdien vloog ik soms meer dan ik zeemijlen maakte naar en van diverse schepen en tegenwoordig af en toe eens naar een vacantiebestemming.
All the best
Jos
nicky Rohn

Dammers & van der Heide

Bericht door nicky Rohn »

Heerlijk rond gekeken op de site, voor mij veel bekende namen en vele goede herinneringen. Hard werken en lange reizen, maar daar was je in die tijd helemaal niet mee bezig. Gevaren op de Jan Willem serie tussen 79 en 88 echt van genoten. Gevaren met de meest maffe figuren die je je maar kan wensen. Foto's gezien van kaptein Cirkel (kaptein rondje) en gelezen van kaptein Verschoten( Piet Potvis) De verhalen over Ben de Kippeneuker ( zijn buurman) zal ik nooit vergeten. als bekenden dit lezen, laat eens wat van je horen.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Nicky,
deze mooie foto is van Frans 52 afkomstig.
All the best
Jos

Afbeelding
pe2jv

Re: Dammers

Bericht door pe2jv »

Zeg Nicky Rohn, jij bent toch niet die machinist uit Sexbierum.(rood haar?)
Groeten Jack.
Nicky Rohn

Bericht door Nicky Rohn »

Zeker weten Jack, ik gok op de achternaam, een vreemde visser uit Den Helder. Tegenwoordig woonachtig in Arum, tussen de kop van de afsluitdijk en Harlingen, getrouwd en vader van 4 kinderen en over dat rode haar, dat is al zo grijs als het maar kan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Henny van der Kruijs.

Ik heb een grotere versie, indien belangstelling, mail maar. Heb nu weer KABEL!!
All the best
Jos

Afbeelding
Tom

Bericht door Tom »

Ik blijf het ongelooflijk vinden waar al die info vandaan komt.
Hebben jullie een museum ofzo??
Ik heb zelf op de Maya, de Mathilda en de Casablanca gevaren uit de serie die Nicky Rohn noemt met inderdaad een flink stelletje randdebielen aan boord. Namen als Harry Piel, Antonio Maricon, Kwijl de Jong, Blitzblum, Max Heynen, Rozema, kok Groen (beter bekend als kok blauw) herinner ik mij nog goed.
Bij een termijn van 6 maanden waren we welgeteld maar 2 maanden op zee. Moet je nagaan:
Canada - Argentinie - Nigeria - Kaapstad - Puerto Rico en dat in 6 maanden!! Maar je ziet nog eens wat.
groet,
Tom


Plaats reactie