De ramp met de Costa Concordia

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door v+d »

Dubbele bodems in de radiohutten, wie had dat ooit gedacht :lol:

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door ferryvaneeuwen »

Tja, dat lijkt misschien vreemd maar het gaat eigenlijk om de echoloodpotten die in de dubbele bodem zitten en dan zitten we weer op topic want vroeger werden de echoloden veelal door RH geleverd en was er een onderhoudscontract voor zodat de sparks er automaticsch bemoeienis mee had.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Bob R.I.P. »

Niet alleen RH leverde echoloden. De INA had met Simrad een redelijke aandeel met echoloden en sonars bij de visserij. Op de grote vaart een stuk minder daar het echolood met het huurcontract van de radiohut mee ging. Een echolood voor een visserijschip is heel wat anders dan eentje voor een koopvaardijschip. Voor de laatste is alleen belangrijk hoeveel water staat er onder de kiel. Een visserman wil graag zien wat er tussen het schip en de bodem zwemt en dan nog graag wat het is. Een makreel geeft een andere echo dan een haring vanwege het vet
percentage. En dan nog een kleurenplaatje, samen met de plaatjes van de radar en sonar, navigatieapparatuur lijkt het tegenwoordig een kieteltent.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door ArnoldW »

Ik vond deze film over de berging van de Costa Concordia.

http://www.youtube.com/watch?v=WwtcoxQGHmc

Groet Arnold
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door ferryvaneeuwen »

Je zit thuis, je bent inmiddels tot 16 jaar gevangenisstraf veroordeeld maar je bent natuurlijk in hoger beroep gegaan, immers het is allemaal gelul wat ze tijdens het proces over je gezegd hebben en het gaat nog jaaaren duren voordat er een uitspraak komt, je verveelt je stierlijk, dus wat doe je dan? Je gaat een boek schrijven over hoe zielig en onbegrepen je wel bent en er stroomt meteen ook weer wat broodnodige centjes in de kas, in één woord een geniale gedachte om niet te zeggen een gouden greep. Naamsbekendheid is er al dus dat zit wel goed.
image.jpeg
image.jpeg (104.84 KiB) 4333 keer bekeken
Tja, een boek schrijven is een vak en dus zoek je een co-auteur, niet zo maar één want volgens de job description moet het natuurlijk ook nog eens een lekker wijf zijn, nou ja lekker is anders, die te doen is. Je hebt nog een pakkende titel nodig maar die is gauw gevonden: “The Truth Submerged". Daar kunnen die 33 passagiers die ook 'submerged' zijn het mee doen, dus recht zo die gaat.

Het boek heeft niet veel kwaliteit dus zoeken we het in de kwantiteit, dat worden dan zo'n 600 bladzijden want wij hebben natuurlijk veel te melden. Je kan dan meteen het boek gebruiken als voetenstoof of in de keuken om iets uit een hoog kastje te pakken, altijd handig. Nu nog een goede vertaling in het Nederlands, ik weet toevallig wel iemand met een maritieme achtergrond voor deze klus..... :)
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door v+d »

Waarom houdt die man zich niet een beetje achter de horizon? Nou ja, op zijn manier is ie ook beroemd en dan mag je tegenwoordig van alles :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Waarom houdt die man zich niet een beetje achter de horizon?
Italiaans...Opera's???......Aria's??....Theater???.....EGO??.....in de Genen of tussen de oren?? :roll:
Absoluut ONbegrijpelijk :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Absoluut onbegrijpelijk.
Wat ik absoluut onbegrijpelijk vind, dat is hoe deze man ooit het commando van een dergelijk schip heeft kunnen krijgen. Er is duidelijk iets helemaal mis met hem. Dat is niet van vandaag of gisteren en dat dat al die jaren niet gezien is, dát is pas onbegrijpelijk.
En dat zou sinds de ramp met de CC opeens beter zijn geworden? Nu wordt iedereen zo gescreend dat dit niet meer mogelijk is? Daar geloof ik NIETS van. Dit soort mensen vaart ook nu nog. Dat is een zorgelijke gedachte.
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door schokker »

Ik kwam vorige week een advertentie tegen waar een gezagvoerder gezocht werd voor de veerboot naar Texel (TESO).
Daar was een psychologische test onderdeel van de selectie, dat was voor mij de eerste keer dat ik dat tegen kwam in de maritieme vacatures.
Voor wat betreft dat boek van Schettino , het verbaasde me dat het zo lang geduurd heeft voor dat het kwam. Dat soort ego's is namelijk helemaal los van de werkelijkheid en ziet hun eigen fouten niet. Het ligt aan iedereen maar niet aan hem.

Groeten

Henk
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Daar was een psychologische test onderdeel van de selectie,
Daar liep ik vroegaah in de vorige eeuw reeds tegenaan bij m'n eerste wal-sollicitaties, niet bij iedereen maar wel bij enkele. Op de vraag of ik daar moeite mee had kon ik makkelijk met Nee antwoorden , d.w.z. ALS ik OOK een kopie van het rapport zou krijgen, als ik me goed herinner heppik over de jaren een stuk of 3 van deze testen gehad, maar nooit een papieren rapport van de neurochirurg los weten te weken :lol: maar wel een " afsluitgesprek" waar mij dan enige "suggesties" ( die ik dus wel in mijn oren knoopte) werden gedaan. In alle gevallen kreeg ik het baantje, dus "erg" kan het niet geweest zijn :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie