Machinist aan de wal??
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Machinist aan de wal??
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Erkenning en waardering voor een verguisde groep.ferryvaneeuwen schreef: Wij sparksen kunnen dan zo weer een baan krijgen...... That will be the day!
Ferry
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Machinist aan de wal??
De vraag van Martijn is dus beantwoord,werktuigbouwers aan de wal en vonkentrekkers, met een paar maanden eten in blik en een magnetron.
, aan boord.
Echt leuk wordt het niet meer,je moet ook koreaans,chinees en russisch spreken om met de leveranciers te kunnen overleggen
Vroeger toen varen nog leuk was heb ik wel eens een sparks gezien die handig was met een Bahco en een waterpomptang,dus het moet lukken
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op argumenten waarom het nautisch niet kan ,technisch en besturingstechnisch kan het natuurlijk al een poosje .
Er zal veel werk verzet moeten worden om te weten waar elk bootje is,nu zetten ze b.v. het herkenningssignaal uit i.v.m. piraten of omdat ze een embargo willen omzeilen.
Lijkt me toch link met onbemande schepen!!
, aan boord.
Echt leuk wordt het niet meer,je moet ook koreaans,chinees en russisch spreken om met de leveranciers te kunnen overleggen
Vroeger toen varen nog leuk was heb ik wel eens een sparks gezien die handig was met een Bahco en een waterpomptang,dus het moet lukken
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op argumenten waarom het nautisch niet kan ,technisch en besturingstechnisch kan het natuurlijk al een poosje .
Er zal veel werk verzet moeten worden om te weten waar elk bootje is,nu zetten ze b.v. het herkenningssignaal uit i.v.m. piraten of omdat ze een embargo willen omzeilen.
Lijkt me toch link met onbemande schepen!!
Re: Machinist aan de wal??
i.v.m. piraten
Daar noem je wat ,geen probleem meer,een onbemand schip kan je ook niet tot stoppen dwingen,dus die gaat gewoon lekker door.
Piraten probleem ook opgelost.
Ik stel me zo voor dat een onbemand schip met bv fruit aankomt in een haven,daar word het schip gelost door onbemande kranen,op onbemande transport lorry s ,naar waarschijnlijk onbewoonde steden.
Als er niemand meer werk heeft dan is de lol er wel af denk ik zo.
Mogenlijk is het allemaal wel ,daar twijfel ik niet aan,maar of het allemaal gewenst is??????
gr Paul
Daar noem je wat ,geen probleem meer,een onbemand schip kan je ook niet tot stoppen dwingen,dus die gaat gewoon lekker door.
Piraten probleem ook opgelost.
Ik stel me zo voor dat een onbemand schip met bv fruit aankomt in een haven,daar word het schip gelost door onbemande kranen,op onbemande transport lorry s ,naar waarschijnlijk onbewoonde steden.
Als er niemand meer werk heeft dan is de lol er wel af denk ik zo.
Mogenlijk is het allemaal wel ,daar twijfel ik niet aan,maar of het allemaal gewenst is??????
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Machinist aan de wal??
Het klopt wel wat je zegt. Er was sprake van dat Maersk zeven schepen voorzien van SAN in de Afrika-vaart, geheel onbemand, zou inzetten. Het idee was dat zo'n schip een minder aantrekkelijk doelwit zou vormen omdat ze geen controle over de besturing kunnen krijgen. De vraag is echter, hoe die simpele zielen kunnen weten of het om een onbemand schip gaat.... Het lijkt me wel leuk om die smoelen van die piraten aan boord te zien als het schip autonoom full speed van de kust wegvaart. Full speed bij een schip als de Emma Maersk bijvoorbeeld betekent 25,5 knopen. Dan kom je nooit meer levend van boord af.Such vessels are built for the African market in hope to avoid seafarers’ clashes with pirates. It is believed that the sea robbers should not be interested in remotely controlled ships, for they will hardly be able to control them.
Maersk heeft grote schade opgelopen door de piraterij in dit gebied en is het goed zat. Dit zou een oplossing kunnen zijn.
Ferry
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Machinist aan de wal??
Bob, ik heb mijn multimetertje net even gecheckt en in orde bevonden. Ik ben er helemaal klaar voor.... Dat klaverjassen aan boord wordt wel een probleem.
Ferry
Ferry
Re: Machinist aan de wal??
Laten we nu even wel realistisch blijven. Piraten zijn ook niet helemaal achterlijk. Die hebben op een moment ook door dat ze hun Kalashnikov of raketlanceerder beter op de communicatiedome(s) kunnen afschieten dan op iets anders. Als er toch niemand anders meer aan boord is, wie houdt ze dan tegen? Vervolgens verkopen ze hun "bezit" tegen schrootprijs.
En die dan mogelijk nog wel aanwezige sparks-new-style mag wel een wat steviger opleiding hebben dan die ik ooit heb gehad
Moeten we dit topic niet zo langzaamaan een nieuwe naam gaan geven? "Machinist aan de wal/Sparks terug aan boord"....
En die dan mogelijk nog wel aanwezige sparks-new-style mag wel een wat steviger opleiding hebben dan die ik ooit heb gehad
Moeten we dit topic niet zo langzaamaan een nieuwe naam gaan geven? "Machinist aan de wal/Sparks terug aan boord"....
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Machinist aan de wal??
Een digitaal metertje of de oude vertrouwde en onverwoestbare AVO-8?ferryvaneeuwen schreef:Bob, ik heb mijn multimetertje net even gecheckt en in orde bevonden. Ik ben er helemaal klaar voor.... Dat klaverjassen aan boord wordt wel een probleem.Ferry
Ik heb nog steeds een AVO-8, eerlijk gekocht in Vlaardingen bij Q.....
Hoe onverwoestbaar. Tijdens het testen van de laadstroom van een startaccu voor een 6 cylinder Lister Diesel wordt ik weg geroepen voor een telefoontje. Na controle laadstroom werd de klemspanning tijdens het starten gemeten. Ik vergat de meter te verwijderen en startte de diesel. Ik denk dat er geprobeerd werd 300 ampere door de meter te jagen. De AVO overleefde het glansrijk.
Je kunt toch klaverjassen met een blinde? Anders moet er maar een kanaaltje over de sateliet geopend worden. Iedereen een schermpje voor zich, de computer deelt en telt op, de vierde man ergens aan de wal. Dit is het kleinste probleem.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Machinist aan de wal??
Welnee, de vierde man zit gewoon aan boord, hoor.de vierde man ergens aan de wal
Standard crewmember.
IMO Approved (2020) and Lloyd's Certified (2013).
Goed getraind. Neemt geen genoegen met bananen
Cold cash only.
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Machinist aan de wal??
Die harige gast is natuurlijk ideaal voor klusjes in de machinekamer. Die hoeft al die trappen en bordessen niet te belopen maar kan zich al slingerend door de MK bewegen. Misschien een paar touwen ophangen om het hem wat makkelijker te maken.
Ik moet nog even nadenken welke ik zal meenemen. De AVO-8 was meer geschikt voor de binnendienst. Bij de radardienst haden wij in de buitendienst een Simpson omdat die handzaam was om de radarmast mee te bestijgen. De draagbeugel in de palm van de rechterhand en de meter op de achterkant van de hand. Zo werd het ding meteen beschermd tegen klappen onderweg. De digitale Voltcraft kan behalve spanning, stroom en weerstand ook nog frequentie, capaciteiten, zelfinducties en transistoren meten. Voor dit laatste zit er een kleine blauwe socket op de voorkant.
Voor de zekerheid neem ik toch maar maar mijn bijna honderdjarig nachtsextant en tafels mee......
Ferry
Ik moet nog even nadenken welke ik zal meenemen. De AVO-8 was meer geschikt voor de binnendienst. Bij de radardienst haden wij in de buitendienst een Simpson omdat die handzaam was om de radarmast mee te bestijgen. De draagbeugel in de palm van de rechterhand en de meter op de achterkant van de hand. Zo werd het ding meteen beschermd tegen klappen onderweg. De digitale Voltcraft kan behalve spanning, stroom en weerstand ook nog frequentie, capaciteiten, zelfinducties en transistoren meten. Voor dit laatste zit er een kleine blauwe socket op de voorkant.
Voor de zekerheid neem ik toch maar maar mijn bijna honderdjarig nachtsextant en tafels mee......
Ferry
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Machinist aan de wal??
Ferry,gij zeit helemaal ingeschoren om die onbemande schepen ff aan de gang te houden... inclusief s'nachts'' een zonnetje schieten''... punt van uitgang toch(w point?) na de koffie perculator in bedrijf te hebben gesteld
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook