Machinist aan de wal??

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum

Zou je na het varen als walmachinist willen werken zoals het hier voorgesteld wordt?

Ja, maar wel als er goed opgeleid brugpersoneel op de schepen vaart met goede kennis van de engelse taal.
5
28%
Ja, het maakt me niet uit wat voor bemanning er nog aan boord is.
0
Geen stemmen
Ja, mits er nog één of twee machinisten aan boord zijn.
2
11%
Nee, ik zie liever machinisten aan boord.
10
56%
Nee, dan ga ik liever iets anders doen.
1
6%
Misschien, dat zie ik dan wel weer.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

MvanZon

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door MvanZon »

En nog een leuk stukje. Misschien niet zo realistisch voor de nabije toekomst maar toch. . .

http://www.nrl.navy.mil/media/news-rele ... refighting

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Bob R.I.P. »

It is estimated that at least a few electronic equipment engineers will have to be on board

Radio officier, marconist, vonkentrekker, sparks, wat de naam of bijnaam ook mag zijn, We komen terug!

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja... heb die kreet al meer gehoord,''wir kome zuruck''...deze keer dus NIET als vacantie gangers, er zal gewerkt moeten worden :roll: :wink: :) :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
belgonaut

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door belgonaut »

Hallo allemaal,
Ik heb dit onderwerp vanaf het begin gevolgd en uiteraard mijn eigen ervaring ermee vergeleken.
Tijdens mijn vaartijd heb ik het begin van de onbemande MK meegemaakt.Er was natuurlijk een complete bemanning bij ,maar er zouden er een paar weg gaan.
Er zou alleen nog één ass.wtk blijven om kader te kweken en de Hwtk moest ook mee gaan doen in de wacht. De automaten werkten vrij behoorlijk alleen als je de wacht had was je continu het haasje als het hutalarm afging want het ellendige goedkope vlotterpotje van het bilgealarm liet het om de haverklap afweten. Het alarm afzetten was natuurlijk uit den boze. In mijn latere baan bij de stroomboeren heb ik uiteraard veel met automatisering te maken gehad, en de mogelijkheid om een schip volledig onbemand de zee op te sturen is technisch goed te verwezenlijken, maar dan begint de ellende pas, en meteen zie ik een gat in de markt als die trend zich doorzet.
Als ik geld genoeg achter me had zou ik een enorme vloot van supersnelle en supersterke zeeslepers laten bouwen om al die ronddobberende bakken met machinepech op te halen en veilig af te leveren op de plaats van bestemming, uiteraard tegen een "zacht zeeprijsje"

Groetjes uit België.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door ferryvaneeuwen »

Voor schepen met gevaarlijke lading zoals gas-, chemicaliën- en gastankers maar ook gewone tankers die grote (milieu)rampen kunnen veroorzaken zal de volledige automatisering voorlopig nog wel op zich laten wachten.

Slepen is ook wat. Misschien een aantal schepen langs scheepvaartroutes stationeren met techneuten aan boord die de zaak weer aan de praat kunnen krijgen? Dan moet er wel driftig gestandaardiseerd worden. Alleen maar Sulzers.... Hoe piekel je ze met slecht weer aan boord? Ach, ik mag er graag over dromen.

Ferry
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Meestertje »

Al dat geneuzel over gevaarlijke lading......
Over het algemeen zijn de bunkers (HFO) tbv de voortstuwing, de boosdoener na het stranden/vergaan van een schip!
Als iemand daar een knap alternatief voor heeft dan zijn de onbemande schepen wellicht nabij.
Die brugwachters zijn vrij eenvoudig te automatiseren 8) , de technische kant " fault free / proof " maken is een andere zaak :shock:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat mag dan geneuzel zijn maar ik zou in dit verband toch nog even de rampen met de Exxon Valdez en Amoco Cadiz in herinnering willen brengen..... Zo zijn er nog wel een paar anderen aan toe te voegen.

Ferry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Harry G. Hogeboom »

EN........" Zaligheid voor de onwetenden" :mrgreen:

Amen
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Machinisten aan de wal. :)
Machinistenoverleg...wij noemen dit gewoon: Pikheet houden. :)
machistenoverleg.jpg
machistenoverleg.jpg (379.51 KiB) 2061 keer bekeken
Bron: http://www.rtvnoord.nl/groningeninbeeld/index1.asp
frank berrevoets

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door frank berrevoets »

Ik vind dit een leuke studie, met onbemande schepen varen.
Maar laat dit in godsnaam bij een studie blijven.


Mvg Frank


Plaats reactie