:D Goedenavond kombuisers en aanverwanten familie leden het is Vrijdag 4 augustus en er zit momenteel 1100 euro in kas op de speciale rekening,dus vanaf 24 Juli een stijging van maar het liefst een 100 Euro`s.,
maar zoals het spreekwoord luid :
Ook met langzaam varen kom je vooruit.
Nu even een kleine story wat er zo de afgelopen weken gebeurt is ,en wat er achter de schermen uitgespookt is.
toen ik op een gegeven ogenblik op verzoek me eigen met het internet cafe voor oude zeelieden ging bemoeien,heb ik links en rechts via connecties bij mijn oude werkgever Cemy{voorheen van Hoogovens} [tegenwoordig Enci IJmuiden,en te zamen met Enci Rotterdam ,ENCI bedrijven west-Nederland]eens een balletje naar binnen geschopt,en op de bedeltoer gegaan,waarbij uiteraard de ervaring opgedaan op de 25 de Mayo van pas kwam.
dit resulteerde in een totaal van 5 complete computers,niet zo modern maar met internet en pentium 3.
Dit speelgoed werd gisteravond in mijn campertje geladen,om het vandaag naar Egmond te brengen waar ik inmiddels een afspraak had gemaakt met Bernard Molenaar om het spul in ontvanst te nemen.
Hierbij werd ik geassisteerd door mijn maat Arie H.uit Purmereutel,die ik afgelopen week gevraagd had om mij te helpen ,omdat ik zelf een beetje met me rug loop te kleren en sneller aan dek lig da dat ik opkan staan ,maar daar gaat het niet om.
dus vanochtend met Arie naar de PHS,waar Arie de volgende foto`s heeft gemaakt zodat ik niet teveel op die toetsen moet rammen.
Hier het begin in de oude bibliotheek,die eerst nog verbouwd moet worden,maar het geeft jullie enig idee zoals het er ongeveer uit gaat zien
links van mij de computer die Ronny gedoneerd heeft.
en hier rechts van mij.
hier alvast een overzicht hoe de beelbuizen gaan staan als de Bibliotheek verbouwd is
Hier staat die bemoeizuchtige ouwe zak nog effe te kijken of alles nog klopt ,terwijl Arie het zware werk had gedaan in mijn campertje
meten is weten
terwijl Bernard zijn eigen het lazerus heeft gedouwd en Arie met zijn fotoreportage bezig is loop ik er maar een beetje achteraan te hobbelen
maar je ziet het Bernard{de ITer van de PHS} is de koning te rijk en gaat kijken hoe en wat verder met de computers.
Na al dat harde werk moest ik eerst maar even rusten
ik moest trouwens ook nog even weten of we nog op koers lagen,Bert het Kompas staat nog steeds op 170`en dat is al zo lang als ik daar aan boord kom,dus ik vermoed dat het na de verbouwing wel gesteld moet werden tijdens het zeebanket.
In de sloepen bar nog even een Frissie met Arie gedronken,en nog wat geleuterd met twee ouwe rotten ,een van de Marine ,en de andere Marine en koopvaardij,maar het enthousiasme straalde er nog niet erg vanaf,maar weer typiesh op zijn zout water manier ,ja moeten we die nieuwigheid nu ook weer leren,dus ik heb er alle hoop op dat het wel goed komt.
Daarna wou ik Arie nog even het museempje laten zien waar ik menig uurtje in vertoefd heb,maar helaas ,alles was uit de vleugels die verbouwd worden in het museum gezet en het museum was op slot en we konden er er dus niet in,na de verbouwing gaat het weer open,en de toegang is{was}gratis.
nog een leuk toeval was dat een van mijn schilderijtjes boven op een stapel schiderijen lag,helaas andersom zodat je het niet goed meer kon bekijken.hier volgen nog wat foto`s die Arie dar gemaakt heeft
de Mercurius{KanNietSlechterMeer}
Dit was het dus een beetje voor alle zekerheid nog even het nummer voor diegen die het vergeten waren
Postbanknr. 5 4 1 8 4
t.n.v. Prins Hendrik Stichting
o.v.v. internetcafé oud-zeevarenden
Ik hoop dat jullie tevreden zijn over de reportage de kop is er af,en ik hou uiteraard contact met Bernard,maar het is nu even wachten tot de verbouwing en de inrichting van de Bibliotheek gedaan is.,
Bernard als ik het verkeerd verwoord heb,je kan me rustig corrigeren,ik heb geen lange tenen en mijn nagels zijn geknipt.
Bij deze ook mijn dank aan mijn ex collega en ouwe maat Adri Byers,die gezorgd heeft dat mijn gebedel tot resultaten heeft geleidt,en uiteraard ook de medewerkers die hier aan mee geholpen hebben ,van ENCI Bedrijven West.
Groets en nogmaals mijn Dank
Bram :D