Nieuwe sluis IJmuiden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door sparks »

rara wat is er dan gebeurd?

https://www.parool.nl/amsterdam/bouw-ze ... ~a4372140/

Ik heb wel wat ervaringen met aanbestedingen, weliswaar niet van hele grote civiele werken maar wel behoorlijk grote bouwprojecten. Of het is keihard op prijs waarna altijd gezanik ontstaat of het is in de vorm van een EMVI waarbij de opdrachtgever inderdaad kan kijken wat nou werkelijk een reeel bod is en daar nog wat in kan sturen, alleen zit daar meestal een presentatie, PvA etc bij die dermate veel geld kost dat je daar als bouwwereld ook niet heel gelukkig meer van wordt.

Oh en wat dacht je van één inschrijver voor het EMA? Zouden we daar nog wat van gaan horen hoe dat nou werkelijk financieel afloopt of hoe dat precies in elkaar zit? De overheid was natuurlijk ongelofelijk blij dat er dan in ieder geval één inschrijver was anders waren ze het lachertje van Europa geworden.

http://www.aanbestedingsnieuws.nl/ing-d ... eer-enige/

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door jdbvos »

Bedankt voor je reactie en je aanvulling; ik was effe bang dat ik op je tenen was gaan staan...
Idd: ik zei het ook al, als een dergelijke trein gaat rollen, stopt ze alleen als het einddoel is bereikt....
en idd2: van sommige beleidsmakers vraag je je werkelijk af hoe die op die positie is gekomen...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door Henk van der Moolen »

"van sommige beleidsmakers vraag je je werkelijk af hoe die op die positie is gekomen"
Verander sommige liever in vele.
Ik denk aan Nieuwe Burgemeesters b.v. Halsema, politici, gemeenteraad leden, ministers enz enz.
Ik ga verder geen namen noemen want dan wordt het een politieke discussie en daar houdt de wip master niet zo van.
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door Lemans »

Henk,

je noemt gemeenteraadsleden. waarover je je verbaasd.

dat zijn nu net de bestuurders die het dichts bij de burger staan. als je een beetje je best doet ken je de persoon.
hij/zij staat op een lokale lijst, moet in de gemeente wonen (verplicht) of ernaar toe verhuizen.

dat jij (of ik) het een lamstraal vinden betekent dat in het dorp waar je woont een hele hoop mensen het een uitermate goeie peer vinden en op hem stemmen.

gr A
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door Henk van der Moolen »

Beste A,

Maar in Amsterdam- nieuw west ook bekend als Amsterdam- wild west hebben we te maken met deelraden.
En die kennen de mensen al niet eens.
Maar genoeg met de politiek, ik heb al eens een gele kaart gekregen van de wip master wegens een politieke schwalbe en
daar had hij nog gelijk in ook.
Dat in tegenstelling tot een scheidsrechter die een speler van Ajax een gele kaart geeft want die maken nooit schwalbes.
En ook nooit overtredingen dat is altijd een foute beslissing van de scheids.
Mensen uit Rotterdam niet reageren aub. dat heeft geen enkele zin.
https://goo.gl/images/C54djr
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door j.haver »

tijd voor VAR om te zien of je over de grens bent gegaan :-)
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door Drentenier »

Sluisdeur van 70 meter komt aan in IJmuiden

https://nos.nl/artikel/2268266-sluisdeu ... uiden.html
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

eerste sluisdeur geplaatst.jpg
eerste sluisdeur geplaatst.jpg (52.75 KiB) 1196 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

overzichtsfoto zeesluis ijmuiden 2021.jpg
overzichtsfoto zeesluis ijmuiden 2021.jpg (38.79 KiB) 695 keer bekeken
+
Grootste zeesluis IJmuiden bijna in gebruik
29 november 2021
Begin 2022 wordt hij opgeleverd: de grootste zeesluis ter wereld in IJmuiden. Sinds 2016 werkt Rijkswaterstaat aan de nieuwe zeesluis, dat de huidige Noordersluis uit 1929 moet vervangen. De nieuwe sluis wordt 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep. Het moet ruimte bieden aan de steeds groter wordende zeeschepen.
Sinds augustus 2021 is de bouw van de nieuwe zeesluis IJmuiden afgerond. Na de testfase met de sluisdeuren afgelopen zomer is in oktober 2021 het testschutten gestart, waarbij diverse schepen moeten testen hoe de nieuwe zeesluis zich gedraagt. De eerste bezoeker was het loodsvaartuig Procyon van Loodswezen dat metingen en testen verrichte in de sluis. De Vletterlieden voeren ook testen uit. Als alles goed verloopt, is de officiële opening van de sluis eind januari 2022.

De bouw door het consortium OpenIJ (VolkerWessels en BAM) van de nieuwe zeesluis verliep niet zonder slag of stoot. De planning liep flink uit door allerlei tegenvallers, waaronder in het grondwerk. In de grond zijn meer objecten aangetroffen dan eerder verwacht. Minister van Nieuwenhuizen informeerde de Tweede Kamer in oktober 2018 in een Kamerbrief over wat er mis ging bij de aanleg van de zeesluis in IJmuiden. Het Rijk trok daarvoor 64 miljoen euro extra uit in 2018.

Het project is een samenwerkingsverband van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam, Port of Amsterdam en de gemeente Velsen.
Jaap van Dorp
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Nieuwe sluis IJmuiden

Bericht door Jaap van Dorp »

deze week zijn er al schepen door gesluised voor test.


Plaats reactie