Mooie oudjes Belgische vloot

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Mooie oudjes Belgische vloot

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ik vond er ook nog een paar,
De CMB MERIT 1980

De CMB QUADRANT 1977

De CMB QUELLIN 1977

groetjes ruud

Gebruikersavatar
frans52
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
Locatie: Betekom

Bericht door frans52 »

Hoi Ruud

Bedankt,het is moeilijk nog een oudje te vinden van de belgische vloot,daar ze in Belgié niet zo begaan zijn met hun vloot.
Het is wel spijtig dat ze het laten weg kwijnen.
Zou een site willen maken over de Belgische vloot,maar kom niet aan genoeg oude schepen.
Heb er nog een paar zoals de MEMLING en de MOHASI.
De Chertal heb ik ook nog van jos maar krijg ze er niet opgezet.
Alvast bedankt Ruud.
frans52
Oude liefde roest niet,een oud schip wel.
http://www.belgischekoopvaardij.net
www.belgian-ships.be
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Federal Schelde

Afbeelding
Gebruikersavatar
frans52
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
Locatie: Betekom

Bericht door frans52 »

Beste collega's
Bedankt voor de foto's,ze komen juist goed van pas nu, daar jefke een site van de belgische vloot gaat maken.
Elke foto van een belgisch schip is welkom die we kunnen gebruiken om op de site te zetten.
Eventueel kan je ze me ook mailen op frans.verhoeven@versateladsl.be
Alvast bedankt.
groetjes
frans52
Oude liefde roest niet,een oud schip wel.
http://www.belgischekoopvaardij.net
www.belgian-ships.be
Eddy Lucas

Bericht door Eddy Lucas »

Ja jongens dat wordt een hele verzameling. De "oudjes" ken ik nog. verder zijn er veel bij die ik niet gekend heb en voor het eerst zie. En of ik me dan oud voel, ik zal jullie voor zijn: neeeeeeeeee nog in lange niet!
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Onze Belgische vrienden die heel leuk bezig waren op dit forum krijgen regelmatig anonieme mailtjes met kritiek op hun bijdrages.
Dit is beneden alle peil maar ik vind het zelf geen reden om er mee op te houden.
Ik heb van meer forumleden gehoord dat ze op deze wijze moesten afzien van hun berichten op Kombuispraat.
Ik probeer het maar op deze manier, want de impact van zo'n schijtmailtje werkt toch diep door en dat omdat je alleen maar voor je plezier bezig bent.
Ik stel voor om onze Belgische vrienden een hart onder de riem te steken en hoop dat ze gewoon weer normaal op dit forum samen met ons met hun hobby bezig kunnen blijven.
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy JOS & onze BELGISCHE VRINDEN
Goed gesproken en hoop ook dat de mannen doorgaan, met hun zeer amusante,leuke,spontane bijdrage hier.
groetjes ruud
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi
Ik ga helemaal mee, want ik geniet ook van hun verhalen.
En dat wil toch niemand van mij afpakken?
Gr. Adrie
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Mannuh van den Langen Omvaart.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo collega's van DEN Langen Omvaart! :D

"Kombuispraat" is juist datgene wat het woord zegt; een "praatje" in de Kombuis "onder" en "door" zeelui! (sommigen, zoals ik Ex) maar dan, eens een zeeman altijd een zeeman!
In mijn opinie is er in "Kombuispraat" net als vroeger aan boord GEEN ruimte voor anonieme praatjes en DAT is al zo oud als de weg naar Rome (of naar Den Anvers? :roll: )
Anoniem een mening verkondigen en er niet voor uit durven komen, daaaar is weinig meer aan toe te voegen!

DUS waarde collegae "Van den Langen Omvaart", korten omvaart of welken Omvaart dan ook, ik kan me alleen maar bij de woorden van de vorige sprekers aan sluiten en BLIJF den "Kombuis" bezoeken eeeeh!

Loat oen eigens nieh onderploege'n nieh eeeh! :wink:

Tot horens
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
frans52
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
Locatie: Betekom

Bericht door frans52 »

Beste collega's

Daar ik met onze jef bezig ben eindelijk eens een site,maar dan ook een eens een mooie site over de belgischevloot te maken,en waar nu veel tijd voor nodig is daar zoals je weet heel weinig te vinden is over onze vloot,zijn wij volop bezig foto's en alles wat erbij hoort op te zoeken.
Wij krijgen ook hulp van ex werknemers van de vroegere boelwerf,met oude foto's en veel informatie.
Daarom komen wij niet veel op het forum,maar we volgen alles wel.
Wat jos daar verteld is inderdaad wel zo van die mailtjes en dat is een spijtige zaak,maar we laten het niet aan ons hart komen en doen gewoon verder en rekenen zeker op jullie hulp.
Het verast mij tenzeerste dat wij door jullie zo gesteunt worden,en dat waarderen wij zeker.
Beste mensen als jullie nog iets vinden over onze vlootvan oude schepen of nieuwe,please stuur het ons.
Ik zie ook via AisLive dat onze grote bulkers de mineral schepen veel naar Ijmuiden komen,en voor mij is het wel een heel pakje Km tot daar voor is een fotootje te gaan nemen.
Dus als iemand in de buurt is en hij zou er een foto willen nemen dat zou echt grandioos zijn en een hele hulp voor ons.
Met vriendelijke groetjes en bedankt van ons alle voor uw steun.
Frans 52
Oude liefde roest niet,een oud schip wel.
http://www.belgischekoopvaardij.net
www.belgian-ships.be


Plaats reactie