Re: Scheepswerven in Nederland.
Geplaatst: 25 sep 2013 22:11
Ja, dat klopt. A.Volker draaide, zover mij bekend, uitsluitend met Bolnes in de sleepboten.
Was de "Borgraaf" niet eigenlijk de "Burggraaf" ???.
Bij het vergaan van de "Frans" is minimaal één bemaningslid gered. Het kan ook zijn dat juist één bemanningslid gebleven is.
Ronald Deutz is ervan afgekomen en heeft hierna niet meer gevaren. Ik meen dat hij bij de E.C.T. is gaan werken.
Ik meen dat er bij Kooren al een caterpillar instond. Ik bedoel voor de algehele verbouwing. Eind 1972 leerde in het boot en bemanning goed kennen toen ik op de "Anthonie Junior" kwam te varen.
Begin 1974 kwam ik de "Frans", verbouwd en wel, voor Duinkerken weer tegen. Uiteraard een charter in de baggerwereld. Het zal Westminster Dredging of Zanen - Verstoep geweest zijn.
De "Noord" en de "Schelde" van Goedhart heb ik nog goed gekend. Het waren toen geen zelfzuigers meer maar gewone beunschepen. Ze zijn bij Frank Rijsdijk gesloopt. Met dien verstande, ik heb ze daar zien liggen en zagen er niet al te braaf meer uit..............
m.v.g., Roy
Was de "Borgraaf" niet eigenlijk de "Burggraaf" ???.
Bij het vergaan van de "Frans" is minimaal één bemaningslid gered. Het kan ook zijn dat juist één bemanningslid gebleven is.
Ronald Deutz is ervan afgekomen en heeft hierna niet meer gevaren. Ik meen dat hij bij de E.C.T. is gaan werken.
Ik meen dat er bij Kooren al een caterpillar instond. Ik bedoel voor de algehele verbouwing. Eind 1972 leerde in het boot en bemanning goed kennen toen ik op de "Anthonie Junior" kwam te varen.
Begin 1974 kwam ik de "Frans", verbouwd en wel, voor Duinkerken weer tegen. Uiteraard een charter in de baggerwereld. Het zal Westminster Dredging of Zanen - Verstoep geweest zijn.
De "Noord" en de "Schelde" van Goedhart heb ik nog goed gekend. Het waren toen geen zelfzuigers meer maar gewone beunschepen. Ze zijn bij Frank Rijsdijk gesloopt. Met dien verstande, ik heb ze daar zien liggen en zagen er niet al te braaf meer uit..............
m.v.g., Roy