Onbemand varen?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Onbemand varen?

Bericht door renirie »

Als dit de toekomst is,ben ik blij dat ik in het verleden gevaren heb.
De reders zullen dan wel nog rijker worden.
maar ik denk de bergers en slepers ook.
is dit de toekomst?
is dit de toekomst?
onbemand schip.jpg (202.04 KiB) 6421 keer bekeken
keep on ringing the bells

j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: onbemand varen?

Bericht door j.haver »

een errrrruuuuggg vroege 1 april grap ?!
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: onbemand varen?

Bericht door Wim Plukker »

Bah,

Tenenkrommende onjuistheden wat al begint met een onjuiste weergave van de Vliegende Hollander die juist tot het einde der tijden met bemanning moet rondvaren. BDI is voor droge lading schepen en de dokken in Dubai liggen vol met schepen die gerepareerd worden en niet met opliggende units.

Scheepvaart binnen 1 jurisdictie gaat dan ook al bijna niet over de zeevaart die bijna per definitie mondiaal is of dan toch tussen minimaal 2 jurisdicties.

Leraar op de zeevaartschool (inmiddels ook al weer 30 jaar geleden) zei al: "Onbemand varen kan maar niet zolang er nog bemande schepen rondvaren"

En hiermee wens ik u een goede rust.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Jos Komen (R.I.P)

Re: onbemand varen?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tenenkrommende onjuistheden
Helemaal mee eens, Wim.
Maar dit soort ongein is bijna dagelijks in de krant te lezen, het weinige wat we er tegen kunnen doen is het hier aan de kaak stellen. :(
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onbemand varen?

Bericht door jdbvos »

Dat gaat niet lukken, Jos....
Een Chief Executive Officer (zoals de directeur tegenwoordig heet) of de Manager, WIL en ZAL niet worden tegengesproken door eoa duurbetaalde paljas (nautisch of technisch) die van zichzelf vindt dat hun beslissingen dienen te worden aangepast aan de eisen van wetten en/of fysica....men dient uitsluitend te doen wat hen wordt opgedragen....
En voor de consequenties wanneer het eens misgaat, wijzen ze tijdens een golfpartijtje met hun ouwe dispuutvrinden wel iemand aan....het liefst die inmiddels ontslagen paljas, want die had niet goed of duidelijk genoeg zijn argumenten aangetoond...
En de verzekering dekt alle schade, dus iedereen tevreden....

Zo denk ik, dat het zal gaan.... :roll:
Zolang er niet een wereldomvattende calamiteit uit voortkomt, vind de industrie én de politiek, het prima !
Denk aan oa Chernobyl en Three-mile-island....
Zelfs nu draaien vele kerncentrales nog steeds...'de klap' was nog steeds niet groot genoeg....
Economische (en politieke-) belangen prevaleren nou eenmaal boven (mensen)levens....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Onbemand varen?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de Manager, WIL en ZAL niet worden tegengesproken
Anders ben je geen "team-player" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Onbemand varen?

Bericht door Jancorjoh »

renirie schreef:Als dit de toekomst is,ben ik blij dat ik in het verleden gevaren heb.
De reders zullen dan wel nog rijker worden.
maar ik denk de bergers en slepers ook.
onbemand schip.jpg

Als het schip op de foto onbemand had gevaren had het waarschijnlijk de ingang van het Suezkanaal een tijdje geblokkeerd. :wink:

Gr.John
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Onbemand varen?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat stukkie uit De Telegraaf mag dan misschien niet zo geslaagd zijn en de jongen die dat moest schrijven mag dan misschien helemaal niks van de Vliegende Hollander weten, dat verandert niets aan het feit dat die ontwikkeling wel degelijk in gang is gezet en naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer te stuiten is. Dat gaat simpelweg door, net als de door kernenergie voortgestuwde containerschepen. Dat vaart straks echt, reken daar maar op: onbemande, door kernenergie voortgestuwde schepen, minstens twee, misschien wel drie keer zo groot als de Emma Maersk. :shock:

Lees om te beginnen het artikel waar dat stukkie uit De Telegraaf op gebaseerd is: het gesprek met Oskar Levander van Rolls Royce Marine Innovation in de Financial Times en kijk vervolgens eens naar het MUNIN PROJECT: Maritime Unmanned Navigation through Intelligence in Networks, een researchproject dat mede wordt gefinancierd door de Europese Commissie en dat de ontwikkeling van een onbemand, vanaf de wal bestuurd schip tot doel heeft. Dat vind je HIER, maar nog uitgebreider op de site van MUNIN en in deze pdf.

Nu ik de links wil testen, merk ik dat je voor dat stuk in de Financial Times geregistreerd moet zijn. Dat is een kleine moeite en ook helemaal gratis, als je, zoals ik, genoegen neemt met een maximum van acht artikelen per maand.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Onbemand varen?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat mede wordt gefinancierd door de Europese Commissie
"Vooruitgang" gefinancierd door zuurverdiende belastingcentjes van Jantje Modaal, zodat die zelfde Jantje Modaal strakkies in steeds toenemende mate werkeloos wordt en dus geen ( of sterk minder) belasting meer kan betalen. Zodoende worden dan " de sociale voorzieningen" nog weer MEER geknepen door de steeds dikkere en in-effectieve/onkundige EN duurdere " bestuurs-lagen" van ambtenaren en politici met WEL goede voorzieningen...temidden van een gemeenschap die steeds verder financieel en daardoor sociaal bergafwaarts rolt, e.e.a. mede door een steeds verder toenemende verschuiving van arbeidsplaatsen naar de " goedkope landen".
De rijken worden steeds rijker en de armen worden steeds armer, de consequenties en het voorbeeld is in USA heel duidelijk te zien. De grote ondernemingen - met de banken en olieboeren op kop- verdienen klauwen met poen, inkomens van Jantje Modaal blijven onder druk staan en/of zakken in elkaar en " Uncle Joe" staat tot aan de strot EN hoger in de schuld met een werkloosheid percentage welke steeds meer staat te schudden in 't tuigje.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jolly Sailor

Re: Onbemand varen?

Bericht door Jolly Sailor »

Er komen meer en meer mensen op deze aarde en we hebben steeds minder mensen nodig om de productie van eten en goederen op gang te houden voor die toenemende wereldbevolking dus dat loopt op den duur flink fout.


Ja en dat onbemand varen: Dat van een potje drinken na de wacht met de stuurman of machinist is dan definitief geschiedenis.


Plaats reactie